Blog
Végre rászántam magam hogy kicseréljem az ablaktörlő lapátokat. Esőben még nem volt annyira vészes, de amikor elkezdték csinálni a töltést a munkahelyem felé, és a kamionok felhordták a sarat az útra, akkor már igen. :) Mivel szinte nem láttam ki a szélvédőn. Rászántam magam és vettem rá egy pár Valeo First Multiconnection lapátokat. Első tapasztalataim nagyon pozitívak. remélem ezek tovább bírják mint az előzőek.
Km: 137 845 .


Leszedtem a hátsó ajtókárpitokat és a sínt, mechanikus részeket lefújtam WD-40-nel. Előtte a hátsó ablakok úgy jártak fel-le, mint amik készültek nyugdíjba, de most újra meghoztam a munkakedvüket. Az egyik ajtó már profi módon volt leszedve, a szigetelés össze-vissza szaggatva, műagyag kapcsol leamortizálva... Végül is sikerült, összeraktam, öröm és boldogság.
A pajzs mögötti rész a lökhárítón az autó színében pompázott. Nem mindig tetszett, úgy gondoltam jobb az feketén, szóval ma az is kapott négy réteg matt fekete festéket.




Felragadt az autóra pár kígyó, és egy Amore felirat :) Csak diszkréten és visszafogottan, nem versenyautó. Köszönet GT-nek.


Első fékek elkezdtek csikorogni, de fékhatás OK. Előző tulaj tájékoztatása szerint betét+tárcsa új. Elvittem szerelőhöz megnézetni - említett alkatrészek valóban nemrég lettek cserélve, viszont a betét minősége hagy némi kívánnivalót... Egyenlőre maradnak, de valószínűleg nem kopásig.
Szerelő szerint "meg lehet érdesíteni" a betétet. Beavatkozás után a fékhatás továbbra is rendben, a csikorgás lényegesen csökkent, de nem múlt el teljesen.
Az első pozitívum, hogy közel volt hozzánk a helyszín így nem kellett sokat utazni, de azért alakult így egy szép kis konvoj. Badacsonytomajról 7 Alfával vágtunk neki a balaton északi partjának. Tihanyban a várakozás meghozta gyümölcsét. 35 Alfa Romeo gyűlt össze a rév parkolójában nem kis galibát okozva. Nagyon nagy élmény ennyi autóból álló konvojt vezetni.
Suncity egy remek választás volt a szervezőktől. Az a mediterrán hangulat, a jó idő, a sok szép Alfa, egyszerűen tökéletes volt. Szokásunkhoz híven kitelepedtünk az autók mögé, napernyő, székek, Sör :)
Élveztük az egész napot, sok régi ismerőssel találkoztunk de sajnos sokkal nem.
A 4C gyönyörű, a hangja isteni. Szép lett.
Méltó ünneplés volt, "megadtuk a módját" :) Boldog Szülinapot AlfaAmore!
Remélem a 20.-on is ott leszek veletek.
egy kis negatívum:
-fizetős WC
-parkolóhelyek ( az aquapark bácsikája kicsit durva hangnemben akarta kinyilvánítani igazát)
-sok offos talicska
-fagyizási lehetőség (lehet, hogy csak mi nem találtuk)









Végre megkészült a légkondi is. Sajnos amiből kiszereltem annak a vezetékelése össze volt kókányolva, jó magyar szokás szerint. Köszönöm Tocsának, hogy segítségemre sietett és küldött egy bekötési rajzot magyarázatokkal kibővítve, így ezt is az eredeti állapotra sikerült visszaállítani. Alfacityre nagyon kellett volna, de a kompresszoron tömítést kellett cserélni, akkor már úgy gondoltuk, legyen kicserélve a tömszelence is. Nyomáspróba ismét, feltöltés. Nagyon jól sikerült, teljesen rátekerve 1,2 fok :) Ha nem vigyázunk belefagyunk :)



Egy kis karbantartást eszközöltünk meg Zé mester műhelyében.
Az alábbiak történtek:
- ablaktörlő motor cseréje (megváltozott a végállása)
- vezérmű csere, Gates vezérműszíj, 3 db Ruville görgő, fémlapátos Thermotec vízpumpa
- hosszbordás szett (gyári), Dayco szíj, 3 db Dayco görgő
- 6 db NGK (gyári) gyújtógyertya
- 2 db szelepfedél tömítés
- 4 db vezérműtengely szimmering
- 1 db vezérműkerék csere (hajszál repedés miatt)
Volt egy horpadás a jobb hátsó ajtón, Alf4Cityben kijavították, az is rendben.
Ma lecseréltem a könyöklő fedelét, ennek a bőrözése szinte gyári állapotú, volt tartalékban.
Megérkezett az új bőr váltószoknya piros varrással (ebay) felraktam, egész jó. Aztán majd jön a többi, ahogy az idő engedi. A kormány, a váltógomb bőrözése lesz soron, találni kell valakit, aki elvállalja.
244.000 km van most az erőműben.


Kézifék nem tart -> hátsó tárcsafék, betétekkel
A tegnapi nap folyamán meg ejtettünk egy nagy szervizt az Alfán :) Vezérlés csere, olaj csere, meg volt még egy-két apróság. Stab pálcák, féltengelyek, ilyesmi :) meg ha már úgy is arra jártunk a nagynyomású felújítva!
Köszönet Z-nek és csapatának csak így tovább srácok!




Part I.
- Futómű csavarjainak után húzása,
- Teljes alsó átnézés,
- Gyertyák ellenőrzése (nem olajosak),
- Folyadékszintek ellenőrzése.
Part II.
- Kiolvasás: "READING ERROR CODES: Nincs hibakod",
- Kocsimosás,
- Tankolás,
- Naviba az összes megtekintendő POI-ként,
- 4 GB zene az USB-re,
...
Holnap indulunk :-)