Blog
Ma megleptem magam egy kis olasz luxussal ,mert megérdemlem :-) .
Itt voltam
Elmentem egy Ferrari F430 tesztvezetésre, de nem bírtam leállni. Utána ingert éreztem a Maserati GT S kipróbálására. Kifele sajnos meghallottam Lamborghini hangját és visszafordultam a parkolóból és azt is kipróbáltam. Miután ott hagytam egy zsák pénzt, széles mosollyal jöttem haza. Bár ebből megcsinálhattam volna a dupla kipufogót, meg egy két apróságot, de nem bántam meg.
Ferrari F430: V8 - 496LE
Maserati GT S: V8 - 440LE
Lamborghini Murcielago: V12 - 640LE
A ferrari és Maserati nagyon hasonlit vezetési stílusra egymáshoz. Ferrari inkább sportosabb a Maserati kicsit kifinomultabb. Ami nagyon meglepett hogy hasonló érzés vezetni mint a 159-est. Hasonló útfekvés és fordulékonyság és úgyanúgy mindenki megnézi. Nem éreztem igazán nagy különbséget. Dagadt is a mellényem milyen jó kocsim van. A motornál már más a helyzet. Mind a kettőnek jó a hangja de a Maserati morajlása valami fantasztikus. Még nem halottam kocsit aminek ennyire szép hangja lenne. Mind a kettő szép autó de a Maserati itt is jobban szerepelt nálam. Kívül belül gyönyörű! Elég jól megy mindkettő, bár hamar véget ért a próbakör.
A Lamborghini egy teljesen más világ. Már beszállásnál kiderült ez egy kihegyezett sportgép. Pár centire volt a talajtól, és úgy kellett bebújni a szárnyas ajtó alatt. Fejem fölött se volt túl sok hely. Amikor beindult olyan hangja volt mint egy helikopternek. Vezetése is más. Keményebben kanyarodik, keményebben kell fékezni. Nem olyan fordulékony mint a másik kettő. Ez inkább pálya autó, míg a másik kettő simán használható hétköznapokban.
Ha három autó közül kéne választanom gondolkodás nélkül a Maseratit választanám, bár ez volt a "leggyengébb" autó a három közül. Ez volt a legszebb, legjobb hangú, legjobban használható a hétköznapokban. ( Ferrari képét oldalukról szedtem le mert amikor mentem ,álltak körülötte és utána elfelejtettem lefotózni ).
Egyszer mindenképp ki kell próbálni ezeket a kocsikat!
F430 teszt videó (ezt a kocsit vezettem)
Maserati tesztvideó
Találtam egy Lambo tesztet



Tegnap munka közben elég sokat rohangáltam, egyszer csak az egyik üzlet előtt úgy gondolta az autó, hogy nem hajlandó onnan eljönni... :/
Próbáltam indítani, de csak teker-teker.... Kigyulladt a műszerfalon egy autó+lakat lámpa... levettük az akksi sarut, de nem történt utána sem semmi. Pár óra múlva elvontattak, hogy ne kelljen a bolt előtt hagynom egész hétvégére, zárt kapuk mögött. Olvastam itt az oldalon, hogy esetleg kontakt spray, vagy a kábelek igazgatása megoldhatja a dolgot... nagyon remélem, mert mostanában elég sok bajom volt, és lassan a gatyám is rámegy! :(
2014.07.07.
Sikerült megtalálni a pótkulcsot, de sajnos az sem segített.
A code kártyát nem lehet használni, mert nem világít a check lámpa... :(
Próbálták kiolvasni, de nem is kommunikál az autocom-mal. Másik kütyüre még várni kell.
Még a héten műszakira kéne vinni az autót, vasárnap meg indulnék nyaralni...
Tipikus.... :( :(
Nos! Bevallom lányosan: Én ma zokogtam! :( Nem is kicsit, és még tudnék is... :(
Meghalt a motorvezérlő... nem mintha ez a világ végét jelentené, de április óta nyeltem már eleget! És most úgy sok lett!
Végre jó volt a kuplung, a futómű, egy vagyonomba került, de autókázhattam boldogan... 3 hétig! Aztán tessék! Alfuszka úgy van vele, hogy már mindegy, hogy mivel, csak bosszantson. Nehogy már jó legyen! Nagyon-nagyon mérges vagyok most, pedig már egy barackfát jól megrángattam mérgemben!
Az ördög bújt az autómba, és akármennyire is próbálok mindent megtenni érte, tényleg úgy látszik érzékeny lelke van... minden bizonnyal így áll bosszút azért az ajtóért, de ez már sok...
Valószínűleg a héten nem lesz autóm, így nyaralni is a Párom Suzijával kell mennünk. Wagon R+. Pontosabban csak azzal. Két autóval kellett volna, mert horgászcucc, tisztítószerek, szerszámok, ágynemű, ruha, kaja egy hétre, visszafele + 2 ember nem fér egy autóba. Egy sima hétvégi horgászat után már bepréselődtünk az Alfába 4-en cuccostól mindenestül, de olyan "soha többet" érzés lett a dolog.
Szóval majd most előveszem az óriás bőröndöm, és kinézek egy buszt, ami lehetőség szerint nem lesz tele, és a fősulis emlékeimből előhívom, hogy hogyan kell sok cuccal hőségben buszozni. Csináltam már sokszor, 180 km-t is kibírtam, ez az 50 meg sem kottyan majd! :/
Inkább mennék biciklivel, de akkor max. egy hátizsák jöhet szóba, amivel nem igazán lennék előrébb...
Remélem ezt nem olvassa el senki, mert biztosan hisztis p.csának gondol majd!
Ennek ellenére még így is szeretem az autóm... ;)
-adatkábel 5500 Ft.
-alufelni .... cartárstól 40000 Ft.
-kerékcsavarok a felnikhez 7000 Ft.
-levegőszűrő 3000 Ft.
-lambda szonda 7000 Ft.
-műszaki vizsga 25000Ft.

Amikor vezérléscserén voltam közölte a szerelő velem, hogy nem jó a hűtőventillátor előtétellenállása, így direktre kötötte. Oké mondom, forog az a lényeg. Elmentem ótósboltba, hosszú keresgélés után közölték, hogy gyáriban van csak, 30 ezer jó magyar forint körül. Na, szuper, marad így egyelőre. Aztán tegnap megint kint voltam a szerelőnél, mutatott egy Ducato elenállást, aztmondja ugyan az, 7 ezer Ft. Odaadja, próbáljam ki. Oké, irány haza, Alfából ki. A Ducatóé valami 0.23 Ohm, vagy 2,3, már nem emlékszem. Gondoltam megnézem a sajátomat, nem nézett ki rosszul, rácsipogtattam multiméterel, hát jó! Na, szuper, próba. Működött. Az ellenállására már nem emlékszem, de nem ugyanaz mint a Dukcié, nem jelent kerülőutat. :( Mindegy, a saruk elég gázul néztek ki, lötyögtek is, nekiállok lecserélem őket. Gondolom van hozzá valami speckó csatlakozó, de jó lesz saruval is. Levágdostam a régiket, szépen leblankoltam, rá az új, nameg egy szép fekete zsugorcső. Csakhogy a zsugorcső túl kicsi volt, nem ment rá a sarura. 10 percet szenvedtem vele, amikor eldöntöttem szigszalagot kap. Majd veszek nagyobb csövet, aztán ráteszem. Valamiért hátramentem, felnyitottam a csomagtartót, és lám, a keresett vastagabb cső meglett. Ó, mondom gratulálok magamnak, vissza minden szigszalag le, de ez sem megy rá... Itt szpatom magam 40 fokban, gondoltam, legközelebb jobban megtervezem a barkácsolást. Na, addig szenvedtem, hogy ráment a cucc, öröm éd bódottág, gyorsan kapcsoltam egy klímát, forgott a cucc, kész vagyok! Kicsit még szorítottam a sarukon, le ne csússzon, mert nem túl hosszú vezeték maradt. (Pedig nem sokat vágtam.)
Viszont a szelepfedél sarkánál megint szivárog az oil. Pedig új tömítéssel, új szelepfedél, pasztával 2 nap alatt lett rátéve. Szuper...


Mióta megvan a Pók gond van a klímával. A gáz nagyon hamar elment. Tavaly Csörinél sikerült egy potenciális hibaforrást felderíteni. Meglepetés is volt, hogy tavasszal működött a klíma. A "Nagy Túra 2014"-re való készülés jegyében ma megnéztük, hogy mennyi illant el.
Lefejteni 320 grammot sikerült, a teljes 650-ből. A különbség távozott.
Mivel volt hely a kézi mosóban kapott még egy külső mosást is.
Majd egy wax jött, és a belső tér. Bőrápolás, porszívózás, habos szőnyeg tisztítás, műszerfal ápolás.
Holnap AlfaCity :-)
Jó rég sikerült az utolsó bejegyzést megejtenem, viszont most pótolok egy nagy hiányosságot.
Az autót már úgy vettem, hogy az első futómű csúnyán kopogott. Tudtam jó, hogy fel kell majd újítanom. Büszkén jelenthetem, hogy a héten végére értem a procedúrának.:)
És ha már ott voltunk, akkor már az aszalt kígyóvá rohadt kézifék-köteleket is kicseréltük.
Így két lépcsőben felújításra került:
- alsó/felső lengőkarok (MOOG)
- stabilizátor pálcák (MOOG)
- kormányösszekötő rúd (MOOG)
- stabrúd-szilent (nem emlékszem a márkára)
- kézifék-kötél (nem emlékszem a márkára)
- végezetül egy futómű-beállítás
Most álom vele az utazás. Megszűnt a kopogás, csak az élmény maradt. Nagyon megérte.:)