Blog
A Black Out matrica lekerült a hátuljáról, s kapott rá egy Alfa Romeo Matricát.
Az ültetést is kiszedtem alóla, de nagyon gondolkodom, hogy visszarakjam! :)
Ezután került bele egy kis fénytechnika. Kilépőfény, helyzetjelzőt is ledesre cseréltem, s egy ledsor is került a kocsi alá.




2014 márciusában boldog tulajdonosa lettem ennek a példánynak. Ismertem előtte a gépet, tudtam a gyengéit, de mégis valamiért úgy éreztem ez kell nekem.
Vásárlás után természetesen a kötelező szervizt megcsináltam.
Amit cseréltem: Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, olaj, komplett vezérműszíj szett, hosszbordás szíj, pár lengőkar... :)
Hatósági vizsgára készülve, előbukkant néhány hiba. A tolatólámpa nem égett, köszönhetően egy sérült vezetéknek, s az index nagyon el volt dugva.
De végül minden rendben volt.
Sajnos a motorháztetőt úgy gányolták rá, s menthetetlen volt... :(
Ezért visszakerült egy gyári géptető!



Bykfickével vágtam neki az utnak ,hogy idén is ott lehessek a legnagyobb alfás találkozón. (Turcsinak még folyamatban volt a rendszámozása)
Nagyon tetszett az uj hely és éjjel 3-ig maradtam,de rájöttem hogy a diszkózáshoz már tul öreg vagyok.Napközben sörözgettem a haverookkal meg jöttek tesómék is és elrepült hamar az idő.Nagyon tetszettek a 4C-k és a régi alfák is.A MITO Sabelt ülései nagyon bejöttek :)
Már nagyon várom a következő alfacity-t! Jövöre ugyanitt!!!



Úgy jött ki a lépés, hogy elugrok Horvátországba nyaralni. Mivel bringás vagyok, így természetes dolog volt, hogy az is jön velem, így az fektetve a tetőre került...sivított is rendesen, na de ez van. Az uticél: Lovran
12 napig voltam úton, ez idő alatt ellátogattam Pulára, Triesztbe (haza vittem kicsit a kocsit), valamint Krk szigeten.
Nade jöjjön pár adat:
Össz megtett km: 1629,4 km
Átlag fogyasztás: 8,2 l (gáz)
Átlagsebesség: 61 km/h
Össz menetidő: 26 óra 44 perc
1 első izzócsere :)
A nagy magasságok után a múltba tértünk vissza. Megnéztük, hogy hogyan élhetett 5.300 éve Ötzi a jégember a falujában.
Az osztrákok felépítettek egy rézkori falut, az eredetihez legjobban hasonlító állatokkal, növényekkel és tárgyakkal.
Készült egy film is Ötziről, érdemes megnézni. Kiderült, hogy szegény embernek minden baja volt, lásd utolsó kép. Ha valaki azt mondja, hogy a paleo kaja egészséges, akkor elég rá gondolni. Ráadásul még laktóz érzékeny is volt...
Most láttam életemben először pattintott kő kést és baltát.
Furcsa volt elképzelni az életet ebben a faluban. Nem lehetett könnyű soruk.












Szerencsére nem igazán kellett az autóhoz hozzányúlni. Mindössze kétszer kellett soron kívül felnyitni a motorháztetőt (az ilyen korú autónál a heti egy rápillantás szerintem alap dolog)
1.: Kicseréltem az akkumulátor negatív saruját a hozzátartozó kábelekkel együtt, mert a régi saru csavarja eltört és ez volt a leggyorsabb megoldás a javításra, volt otthon másik kábel így ki sem kellett mozdulni
2.: Beszereltem a Fairlane-től vásárolt xenon szettet, 4300K-es így nem zavaró a színe és még csak nem is villantanak rám a szembejövők hála a projektoros felépítésnek :) Arról nem beszélve, hogy végre látok este is



A mai program a legmagasabbra vezető, közforgalom számára megnyitott út, az "Ötztaler Gletscherstraße" megmászása volt. Néhány adat:
- Hossz 1. szakasz: Sölden - Rettenbachgletscher kb.13 km
- Hossz 2. szakasz: Rettenbachgletscher - Tiefenbachgletscher kb. 3 km
- Átlagos emelkedés:11%
- A legnagyobb emelkedés: 13%
- A Rettenbach- és a Tiefenbachgletscher között vezet 1,8 km hosszan Európa legmagasabb országúti alagútja
- Belépő: 17.50 Euro
Az út több magashegyi pontban végződik. A legfontosabb a legmagasabb közforgalom számára megnyitott pont Európában, a Tiefenbachtunnel Südportal a maga 2.829 m-es magasságával. Maga az alagút a legmagasabb közforgalom számára megnyitott alagút. 1,8 km hosszú.
Az út változatos vidéken visz felfelé. Legelésző tehenekkel az alsóbb részeken bárhol találkozhatunk. Feljebb csak szikla és hó. Furcsa volt a nyár közepén hógolyót gyúrni. Az út jó minőségű, egy részét éppen aszfaltozták. A kanyarok számozva vannak, és fel tüntetve, hogy épp milyen magasan járunk.
Még egy maradandó élményt okozott az út. Kétszer is sikerült vad mormotát látni. Először egy pár futott előttünk az úton, másodszor csak néztek a fűben. Sajnos lefényképezni nem sikerült őket.
A legmagasabb pontot akár hágóként is kezelhetjük, mert mögötte, alatta 2.800 méteren van egy kabinos felvonó, ami felvisz 3.249 méterre a kilátóba. Itt a fő attrakció a semmibe vezető híd. Tériszonyosoknak (mint én is) nagyon ajánlott...












A mai napon sikeres műszaki vizsgát tettünk. Minden gond nélkül átment, extra díj fizetése nélkül. 2 évre pipa :)
Ma vettem egy autót.....pontosabban a saját autómat vettem meg....a banktól.
Egészen pontosan,a kis feleségem elégelte meg a Merkantil Bank áldásos tevékenységét. Többek közt azt,hogy mivel a válság idején a változó futamidőt választottam,mint kisebb rosszat....ők ezt másként értelmezték,és az eredeti futamidőhöz képest,mintegy két évvel később,még mindig fizethettem.
Na ma ennek vége lett....már csak a törzskönyv és a törlési papír kipostázását kell kibekkelni....:-)