Blog

>> SzervizNomek // Alfa 156 1.6 TwinSpark Distinctive // 2014-08-04

Úgy döntöttem az új járgány dolgait megörökítem, bár jóval kevesebb dolog van rajta mint a 145-ön volt.
Eleinte féltem hitelre autót venni, mert ha átvernek, nagyon nagy öngólt rúgok vele, de szerencsére úgy néz ki nagy baj nincs a járgánnyal. Kisebb problémákat magam is tudom orvosolni, ilyeneket, hogy itt le volt törve egy műanyag az utastérbe, ott nem volt jól bekötve a rádió, amott meg le volt törve a tanksapka takaró ajtaja. Ami kapásból megrémített, hogy mikor haza hoztam, majd 3 liter olajat kellett utántöltenem, mivel még a nívó pálcát sem érte el, bár a visszajelző nem világított. Egy kedves cartárs a minap megleste a computerem, mivel világított a motor visszajelző, de véleménye szerint semmi komoly, megakadt az önbeállítás. kiváncsi vagyok vissza jön-e. Amit feltétlenül cserélnem kell az a jobb első lengőkar, hátsó kipufogódob és a rendszer középső csöve, nomeg egy kis lakatos munka. Mivel sajnos túlfutottam a keretem igy azonnal nem tudok mindent cserélni, így ideiglenesen megkapta a régi direktszűrőmet, mert a bent lévő levegőszűrőröl inkább nem mondanék véleményt. a napokban megejtem az olaj+olajszűrő cserét is. Szerencsére semmi más komoly probléma ami miatt ne tudnám használni. A folytatás hamarosan következik.....

A mai napot a tónak és a közelben fekvő Lecco városának szenteltük. A Pók a katedrális melletti parkolóban pihent. Rövid séta után felszálltunk a menetrend szerint közlekedő hajóra és elmentünk Bellagio-ig. Ott 20 perces sétára volt lehetőség, mert a hajó indult vissza.
A visszaérkezést egy laza ebéd és kiadós séta követte a városban. A legjobb az volt, hogy amikor eszünkbe jutott egy fagyi, akkor a következő sarkon egy vérbeli olasz fagyizót találtunk. Komoly feladat volt kiválasztani, hogy melyik kettőt válasszuk. (Hármat már esélyünk se lett volna megenni, mert akkorák voltak a gombócok.)
Este az esküvői vacsorát költöttük el a szállodában, ugyanis ma 27 éve mondtuk ki az igent.

 
>> EseményGery83 // Alfa Alfasud Sprint 1.5 Veloce Trofeo // 2014-08-03

2014.07.27

 
>> EseményJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-07-05

Idén is részt vettünk az Alfacity-n. Ez volt a 10. Alfa találkozónk, végigkísértük az eseményt egészen Esztergomtól, Komáromon keresztül Balatonfüredig. Idén is hozta az esemény a tőle elvártat, talán a helyszín és a több programlehetőség miatt jobban éreztük magunkat Füreden, mint a kissé már unalmas Monostori Erődön belül. Számomra a 2010-es Alfacity-t az idei találkozó sem múlta felül, de ettől függetlenül idén is köszönjük a szervezőknek, hogy ilyen színvonalas eseményt hoztak létre.
Egy biztos, jövőre sem hagyjuk ki az Alfacity-t!!

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-08-03

Egyik nap hazafelé a kuplung gondolt egyet, megszorult és nem akart feljönni a pedál. Aztán hol visszajött a pedál, hol megszorult. Nyaralás előtt két héttel annyira nem örültem neki, ezért elvittem Német Misihez, egy nap alatt már vissza is kaptam az autót. Ez alkalommal sem maradt el a kiváló munkavégzés. Alsó felső munkahenger cserélve.

 
>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-04-18

A húsvéti hosszabb szünetet kihasználva ellátogattunk kettesben a párommal Prágába a Malvinnal. Mivel még mindig eszegeti a motorolajat vittünk magunkkal 5 liter Selénia Racing olajat. Brno-ban megállva (ebéd és kis vásárlás) ránéztem az olajszintre és megdöbbentem, hogy kb. 1-1,5 litert kellett a motorba tölteni a reggeli max. szinthez képest. Nagyon nem szereti az autópályás haladást ezek szerint..., de bírta a tempót.
Motorgenerál lesz ennek a vége, csak hozzáértő szerelőt kellene találnom. A lakhelyemen ilyen nincs, lehúzókra meg nem akarok költeni..

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-08-03

Hát meguntuk a nagy olajfogyasztását (1000 km-re < 1 liter) a motornak és megbontattuk egy szervizben. Ott kiderült az ok, ami a dugattyú megvállasodása volt többek között. A motor szinte komplett felújításon esett át a szelepek és a hengerfej kivételével. A motorblokkot felfúrták a következő méretre, és króm dugattyúgyűrűk kerültek bele. Jelenleg bejáratáson van a motor és új olajmárkát próbálunk ki a liqui molly személyében. A vízpumpa is cserélve lett, mivel kb. 3 hónapja elszállt a hűtőcső és a csere után kizárólag fagyállóval töltötték fel a rendszert , amely így szétmarta a vízpumpa tömszelencéjét. A fagyállónak a mért hőfoka -65 fok volt... Volt közben egy kis kipufogó javítás is (tartófül), de majd hátsó dobot is venni kell a legközelebb rá.
Eddig minden most minden szép és jó.

A hátsó dob így rozsdás kinézettel marad egyenlőre, mivel csak a külső takaró lemezréteg oxidálodik.

 
>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-07-26

Kicseréltem a kartergáz szelepet (71713715), a szívósor tömítését és bilincseit.

Egyúttal elvégeztem a vezérlésmódosítót működtető tömítését.

103000 km

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2014-08-02

Az elmúlt héten kicseréltem az első felső lengőkarokat, ezt követően , ma a futómű beállítása is megtörtént a Gyömrői szerelőnél.Egy próba menet után úgy tűnik minden klappol. Majd figyelnem kell, hogy a gumi milyen ütemben kopik. Az minden esetre bizakodásra ad okot, hogy ahol eddig "nyikorgó" kerekekkel fordultam el, most egyszerűen csak "feszesen" elfordulok és semmi hang. A lengőkarok Fastoriginal márkájúak, majd meglátom mit tapasztalok a számomra ismeretlen márkával.Költségem:..22600+4000 Ft
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wishbone_replacement.shtml