Blog

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-08-19

Miután jó állapotúnak ítéltük a padlólemezt, és a küszöböt, úgy gondoltam hogy ez így is maradjon tenni kell vmit. Levonultam drótkefével, kisflexel drótkoronggal.2 réteg rozsdaátalakítót küldtem rá, majd eztán majd egy kiló bitumenes alvázvédőt 2 rétegben,a veszélyeztetett helyeken még többben.Ezen kívül ráfújtam 1,5 doboz alvázvédő sprayt a problémás helyekre.

>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-08-26

Mint sok helyen nálam is felmerült a kérdés hogy mi légyen az autóval.Fiatalabb nem lesz, a jövő évi műszakira esedékes lenne némi update, de mielőtt nekiugranék tudni akartam milyen a konzisztencia.Már Csörivel tárgyaltam az esedékes cserealany témájában (kinéztem németben egy jóképű cw-t ), de arra jutottam hogy nemnagyon érdemes cserélnem...Ezúton is köszönöm Csörinek a fontos infókat.Ezek után meglátogattam Jata cartárst, csavarhúzóval alá a vasnak és böködés következett, és örültem. 2 apró hely volt a bal és jobb hátsó ajtó alatti területen a küszöbnél ahol a rozsda megkezdte a nem hálás tevékenységét,ezen kívül csak kis felületi rozsda.Ezzel a cápa biztosította magának a következő éveket a családban.Úgysem nagyon akarnánk megválni tőle..hozzánk nőtt... Vannak tervek a jövő évre vele és mivel a bázis jó, lehet rá építeni.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-08-26

Ismét elérkezett az idő a szokásos puceválásokra.
EGR, LMM, levegőszűrő kipucolva,lekezelve, újra jól veszi a gázt a gép és nem torpan meg.

Km: 252100

 
>> SzervizCsemi // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-08-26

Megvásárlás után a haza vezető úton máris jöttek elő a problémák a nagy esőben. :(
Párásodtunk mindenhol. Másnap délelőtt gyorsan sikerült is orvosolni a problémát egy pollen-szűrő cserével és némi tisztítással.

De borzasztó volt látni, hogy mennyire nem törődtek a kicsikével. :(
Viszont most már jó kezekben van. :D

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2014-08-26

Olajcsere + levegőszűrő csere. Selenia 20K for AR került bele ismét. Km óra állás: 129.800 előző olajcsere óta 11e km telt el. A cserére Zé műhelyében került sor.
Az alkatrészekért köszönet Erhardnak

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-08-26

A nyári Michelin garnitúrával megtettem az első, nagyobb utat (kb. 450 km). Az időjárás és az útviszonyok igen változatosak voltak: felhőszakadás, jégeső, szélvihar az autópályán; több cm mély hömpölygő víz a városban.
A Michelin Energy Saver+ nem okozott csalódást. Az extrém vizes úton is csúszásmentes, stabil úttartást biztosított.
Valószínűleg a fogyasztás nagymértékű csökkenése is részben neki köszönhető. Autópályán 120-130 Km/h közötti tempónál 6,7-7 L/100 Km, városban 8,8-9L/100 Km fogyasztást sikerült elérni (MOL 95 benzin).

A gumikban a nyomás: 2,2 Bar

Amint megérkezik a nyomás- és profilmélységmérő, fotók is készülnek.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-08-26

Két felső lengőkar(TRW) csere, abs jeladó csere, és bal oldalon külső belső féltengely gumiharang csere, valami aranyárú zsírral összerakva.
Óra szerinti 199980km-nél.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2014-08-16

166000km-nél, tehát 8000km után cseréltük a 10W-60 Xado-t, 5W-50 Xado-ra. A csereperiódus alatt 8dl olajat töltöttem utána, ami azt gondolom teljesen vállalható. Ebben volt egy Olaszország, autópályán 130-160 között kényelmesen, sok napi használat és néha egy kis dundizás:).
Érdekes jelenség, hogy az autó ha sokat áll alapjáraton és/vagy rányomom a klímát, akkor elkezd füstölni a kipufogó(?). Olaj szaga van és sokat látott szerelők is csodájára jártak a kikapcsolható füstölésnek. Egy mert megszólalni csak, az is halkan, hogy "mintha elvesztené a vezérlést?". Ez biztos mindenkinek sokat mondott, de én annyit értettem belőle, hogy blézacerrel abcugol vezérlést :). Inkább csak csúnya, a olajfogyasztásban nem számottevő. Legalább is azt gondolom, mert a 8dl keletkezhetett abból is, hogy a szelepdeklinél folyt egy kicsit a felújítás óta. Most az is meg lett csinálva, tehát lehet nem fogyaszt olajat egyáltalán.

>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2014-03-15

Hirdettek egy fekete bőrbelsőt, amire rég vártam már. Szegedig kellett autózni érte, de szép is volt, nem is volt drága, ezért megvettem:). Valakinél olvastam, hogy 15 fok alatt ne szereljünk kárpitot, mert törik/szakad minden, de én mindenképp túl akartam esni rajta, ezért én nekiláttam, független a hőmérséklettől. A "B" oszlopon eltörtem mindent amit lehetett, a jobb1 küszöb borítása is 3 darabra tört,miközben megpróbáltam felszedni, tehát megtanultam, hogy hidegben nem szerelünk kárpitot!
Az üléseket persze ki tudtam cserélni, de az ajtókárpitok felszerelését nagy örömömre Tuningman válallta, nem mellesleg az általam eltört összes műanyagot megcsinálták (!), úgyhogy olyan patentul áll a belseje, hogy még a "Béla" is megjegyezte, hogy "nem nagyon láttam még nem nyikorgó bőrös 156-ost..."
Ülésfűtés nincs, viszont fekete:). A régiből ki kéne bányászni, megcsináltatni, beszerelni... tiszta rémálom. Láttam páran megcsinálták, én biztos nem szedem szét.

>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2014-08-25

Még pár képet kedvcsinálónak :)