Blog

>> Szervizautoitalia // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2014-07-21

2014.07.19. Elérkezett a következő olajcsere ideje, vagyis már egy picit előbb szerettem volna, de úgy adta ki, hogy most tudtam csak elkövetni.
Olaj: Valvoline MaxLife 10W-40 5 liter
Olajszűrő: Tecneco
Légszűrő: Tecneco
Légszűrő fedél csavarjai újra cserélve, a régiek kicsit össze voltak rohadva. Légszűrőház nem illeszkedett teljesen a helyére, most ezt is orvosoltuk.
Km. óra állása: 203254.
Költség: 15000,-

 

Új helyszín, új kihívások, és egy Aquapark tulajdonos, aki reggel meggondolja magát és lezárja a fél parkolót. Még szerencse, hogy végül az idő és a tér sem szabott gátat az Alfáknak! :-) Mindent elfoglaltak! :-) Szép volt! Jó volt! Köszönjük!
AlfaCity összefoglaló

 
>> SzervizR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2014-07-21

Olaj - Eneos
Pollen és légszűrő - Mann Filter

 
>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 2.5V6 SW // 2014-07-21

Amikor megvettem is éreztem, hogy a kupplungja az utolsókat rúgja. Piánóban lehetett vele menni, de ha nagyon megpörköltem, megcsúszott. Viszont szépen hazajött Passauból és másnap az Ipacsfa utcai szervizben már orvosolták a problémát. Ritkán bontanak ki még gyári kupplungot 156-ból. Nem is adta magát könnyen. Egy új francia Valeo szett ment bele.
Gyönyörűen megy azóta...

 
>> SzervizB-Norcee // Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic // 2014-07-21

A mai napon elkezdődött a teljes futómű felújítás.

-Alsó és felső lengőkarok
-Stabilizátorrudak
-Kormánymű porvédők
-Féltengely porvédők
-Levegőszűrő
-Olajcsere (Selénia 20k), olajszűrő
-Szervóolaj
-Fékolaj
-Pollenszűrő
-Jobb hátsó kerékcsapágy
-Generátorszíj

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-07-21

Elég régóta terv volt egy ilyen csatlakozó beszerzése, de valahogy mindig elmaradt. Ebay-en nézelődve azonban a nagyon kedvező ár miatt azonnal lecsaptam rá. Ma meg is érkezett, kipróbáltam, működik, csak még a legmegfelelőbb progit kell hozzá megtalálni Androidra. Párat már kipróbáltam, de még nem tudom melyik válik be a legjobban.

Update: Úgy néz ki, hogy a Torque Pro a befutó app.

>> Szervizgabor978 // Alfa 156 1.6 TS // 2014-07-21

Előjött egy elég idegesítő hiba a gépen,reggel első indításnál(lényegtelen hogy 10 vagy 30 fok van) ingadozik az alapjárat(értsd kb 700 és 1000 között).ha adok neki gázt lényegtelen mennyit úgyse nagyon veszi észre kis idő múlva elkezdni kipörgetni majd ha elpörgetek 2-3 ezerig és elengedem a gázt beáll emelt alapjáratra.Onnantól megszoktam várni hogy visszaálljon az alapjárat 1000 körülire és indulok,a gép teljesen erőtlen sokáig kell csúsztatni a kuplungot hogy ne fulladjon le,majd 2 de inkább 3-ezres fordulaton kell vele közlekednem mert megtorpan.Ha csak 1-3 órára rakom le akkor indításnál már semmi baja sincsen,8 óra munka után újrakezdni a reggeli szokását. gyertyát cseréltem ötezer kilométerrel ezelőtt,gyönyörű sötét fekete volt, az egyik(kettő) még olajos is,a többi inkább csak benzinben ázott,ezt betudom annak hogy 2km-t mentem vele hidegen és utánna cseréltem.bár akkor sem feketének kellett volna lennie. Nos a szép az egészben hogy betudtam légtömegmérő hibának és vettem egyet ,bosch volt benn (0280217111),meat & doria márkát vettem 27000 pénz volt,beszereltem és reggelig nem is piszkáltam,majd reggel vártam a csodát de nem jött ,épp ugyanazt csinálta. Új ki be a dobozba régi be és azóta is csak van.Semilyen motorhiba jelzőlámpa nem világít ,még hőfok jeladóra gondoltam,bár valószínű szervíz lesz belőle.Ez még várat magára.

>> EseményAndrewxy // Alfa 147 1.9jtd // 2014-02-21

KM: 154400km

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2014-07-20

Minden (klímás) Alfa autó életében eljön az idő, amikor csapágyas lesz a klímakompresszor.

Indítás után csicsergett már egy ideje. A szíj is csinálhatta volna, sőt, talán korábban az okozta. Végigpróbáltam már pár fajtát (gyári/Gates/Dayco/Conti) el is hallgatott anno, de most újra rákezdte.
Sőt... A mai 500km-s út vége felé már nem ment a klíma (előtte sem volt egy nagy szám) és ami sokkal nagyobb baj: járó motornál és csukott motorháztetőnél is hallható fémes hangja van. Na ilyen régebben nem volt.
Emellett még forró is a szíjtárcsa, bár ez lehet a hosszú út és a 33 fok hőm miatt is. Ami azonban feltűnő, hogy a kompresszor szíjtárcsája és a kompresszorház vonalában a szemben lévő vízcsövön és az alul elmenő klímacsövön is szurokszerű "lerakódás" van, ami a kompresszortól jött. A gumiréteg, amit mintha sprayből fújtak volna a hűtővízcsőre, az a klímakomp. szíjtárcsájának a rezgéscsillapítása. A nagy hőtől megolvadt és a forgás kifújta a tárcsa szélére, illetve tovább is... :(((

Átmeneti megoldásnak felkerül egy 1038 mm hosszú ékszíj, ami a klíma nélküli modellekhez való. A vezetőgörgőt is ki kell szedni, mert útban lenne.

Rendeltem is egy bontott, ám nagyon jó állapotúnak kinéző kompresszort, ami egy 2008-as autóból származik.

Technikai infók az Alfákban (is) gyakran alkalmazott Sanden SD7V16 kompresszorról:
- franciául
- németül
- németül, a csapágycsere menete
- hivatalos Sanden szerelési útmuató (angolul)
- robbantottrajz a kompresszorról
- a Sanden cég honlapja

SD= Sanden
7= 7 dugattyú
V= állítható löket
16= 160ccm hengerűrtartalom

Belevaló csapágy pl. az NSK 35BD219DUK, két oldalt tömített 35mm (belső átm.) x 55mm (külső átm.) x 20mm (magasság).


Átmeneti megoldás

Megvolt a szíjcserés operáció a rövidebb, 6PK1038-ra.
Most már nincs klíma, van viszont csönd. Újra szép kultúrált dízeles hangja van az autónak. :)

A szíjfeszítőt a legegyszerűbb egy standard 1/2"-os nyomatékkulccsal+15-ös dugóval elnyomni, evvel van elég erőkar. Ezzel a manőverrel felvételt is nyert a nyomatékkulcs az "autóskészletbe*". (*: Erről úgyis akartam már írni, ebből poszt lesz akárki meglássa.)


A javítás

Két hét elteltével meg is történt a szervtranszplantáció. Mivel épp nálam - akarom mondani kéznél - voltak a(z arányosan) nem túl nagy méretű kezeim és nem is nagyon szerettem volna csápos emelő nélkül leimádkozni a motorvédő burkolatot, így besegítettem a klímásnak.
Maga a kompresszor 4 csavar kicsavarásával vált levehetővé. Az alsó csavarok kitekerése kíván egy kis elszántságot, képzelőerőt és nőgyógyászati előképzettséget (értsd: Alfa-szerelés). A környező vízcsövek megbontása nélkül kijött felfelé.

Az eredeti leengedett gáz szerencsére szép zöld szinű volt a kontrasztanyag miatt, ez jó jel, mert nem volt elkoszolódva. Fémforgácsnak sem volt nyoma, így elég volt egy egyszeres átmosás.

A feltöltés után még nem kapcsolt a kompresszor kuplungja, ennek oka az előző kuplung elolvadt tekercse volt, amely egy 15 amperes biztosítékot küldött a túlvilágra. Az új biztosítékkal már ment minden és álló helyzetben 11 fokos levegőt állított elő a klíma (külső hőm.: kb. 30°C).


Csak óvatosan!

Konrád Péter tapasztalt klímaszerelőtől megtudtam, hogy a hazai bontott vaterás, stb. kompresszorok nagyon nagy része sajnos hibás. Ezek pontosan a hazai karbantartási morál ("amíg megy a klíma, nem nyúlunk hozzá") következtében vannak szétkopva. Szerinte a bontósok több reklamáció és visszavitel után is eladják ugyanazt a kompresszort. A vevőjelölt pedig viseli a beszerelés, feltöltés, majd kiszerelés költségét. Korrekt. Aki nem küzd krónikus pénzhiányban és biztosra akar menni, inkább vegyen jóárasítva kb. 250 euróért egy új kompresszort, vagy bízza a klímásra a bontott beszerzését. (Neki megvannak a bejáratott, többnyire megbízható forrásai.)


Következő lépésként sort kerítek a szervószivattyú és a vákuumszivattyú cseréjére (bár utóbbit nem az ékszíj hajtja).

Fontos! A klíma hosszútávú működéséhez elengedhetetlen a ventillátor első fokozata. A 156-ok kb. felében ez nem működik. (Durva becslés.) Régebben már írtam az okáról: az el-elromló előtétellenállásról és ennek, ill. a ventillátornak a lehetséges kontakthibájáról.


A megadott összeg a teljes akció hozzávetőleges árát jelenti, alkatrész+mdíj+feltöltés. (Ebben az új csapágy kb. 10eFt-os ára nincs benne, ez ui. nem került beépítésre. Emiatt eladó! Bontatlan, megegyezünk!)

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2014-07-19

Továbbra is 191.000 km-nél, de egy héttel a rugócsere után elvittem futóműállításra a kocsit. Állítólag nem sokat kellett rajta állítani, de azért most már nyugodtabb vagyok.