Blog
Elég csúnya hangja volt indításkor, mint kiderült, cserélni kellett a központi feszítő egységet, egy másik feszítő görgőt és a hosszbordásszíjat!Most már meseszerű az autó alapjárati hangja,nem sikít az ékszíj.
Sikerült találni egy autó üvegest a közelben igy nem is halogattam.
Első szélvédőre kapott 2 kavics szépen elkezdett dolgozni egy ideje és szép minta volt már rajta.
Ezt muszáj volt.




Óraállás 261.000 km
Az utóbbi időben javítva lett a kézifék bowden, valamint ki lett cserélve a jobb hátsó teljes rugóstag, illetve volt olajcsere is.
Közben viszont eléggé elhasználódott az első futómű 1-2 alkatrésze, és a klímakompresszorral is van valami, tehát az őszi tatarozás a következőket érinti majd:
- első lengőkarok, szilentek
- klímakompresszor
- új gumik előre, hátra
- futómű beállítás
- olajcsere
- ééés, lecserélem a plüss belsőt krémszínű bőrre
Hogy ne csak a szervízről szóljon a blog. Közben azért rendületlenül autózunk. Hol hangosabban, hol halkabban azért a kis 146 jtd megy, megy, teszi a dolgát, gyűjti a kilométereket.
És milyen jó az, amikor egy nyáresti színielőadást nézünk ami egy Olasz kis faluban játszódik sok-sok ismert "latin" slágerdallal mediterrán hangulattal...majd mikor vége, mindenki másnak vége, az emberek visszazökkennek, szétszélednek. Mi beülünk az öreg Alfába és hazáig úgy érezzük mintha folytatódna. A rövid hazaút mint egy harmadik felvonás. Ki tudja hogy csinálja és mitől van ez, de ilyenkor hálásan tudok rá visszanézni.




Meguntam, hogy egy ilyen kis apróság rontja az összképet... :)
Kiszedtem a csíkot, áthajtogattam kissé negatívba a púpokat, megigazgattam a rögzítéseket is, majd vissza. Most nem is púpos és passzentosabb is lett. :)
Remélem végleges a művem :D
kicseréltem a féltengelyt :D:D:D:D és csináltattam egy lakatossal a kerékagycsavarhoz egy kulcsot mert csak igy tudtam lelazitani, 4db krovaszárat törtem el közben. :D
SKF szett vízpumpával lecserélte az előző, már kicsit hangos szíjhajtást! 70000 kmig most ismét cserementes. Az SKF szettet BENZ kolléga jutányos áron szállította házhoz. Szervízt köszönöm Giotti155-nek es Lali75nek. km állás 164900
Mivel a fólia ami az autón volt még a svájci felrakás volt hologram és semmi papír nélkül műszaki előtt leszedtem a fóliát B oszloptól hátra körben.
Ma volt időpont a Bóka Fólia műhelyében 1órára, fél 2-kor beálltam, 3-kor kész lett.ATR015-ös fólia került fel.Plasztik kártyát postán küldi majd a LLumar.
Ami nagyon nagy dolog:
Végig az autó mellett voltam és csak néztem, hogy ilyen profik ilyen profi anyaggal mit bűvészkednek, hát ez a másfél óra nagyon bejött:-)
Abszolút ajánlott!
Más érdekesség mint kiderült a műhely melletti 156-os 3.0 V6 rosso a tulajé:-)
Úgyhogy kellemesen repült az idő.
Korrekt, precíz munka és végösszeg.
Negatívum: esett az eső......








Pisában megígértem a Póknak, ha gond nélkül hazahoz, kap egy új vezérlés módosítót. (Mióta megvan hallani a hangját indításkor, de a hegyeket mászva többször menet közben is hallottam.)
Ma jött el az ígéret betartásának napja, meg még valamié. Régóta töröm a fejem, hogy kellene egy pollenszűrő, de gyárilag ilyesmit nem tettek a Pókba. Több bontót is végigkérdeztem, hogy van-e tartó tálca, de vagy nem is válaszoltak, vagy nem volt. Csöri utána nézett, kiderült van. 7.500 Ft a gyári csavarral együtt. Szóval megrendeltük.
Először a polenszűrő került be. (Maga a tálca a beleöntött dátum alapján 1996. júliusi, tehát öregebb, mint a Pók!) Minden passzolt.
A második menüpont a módosító. A csere nem kis meló, de Várpalotán nem probléma. Érdekes, hogy a régi kézzel mozgatva is "lötyög", valószínű ez a holtjáték adja a hangot. Az újat nem sikerült kézzel megmozdítani.
Csendesebb lett a motor és hazafelé a szakadó eső ellenére jót kocsikáztunk.












Kipufogó foltozás után sem tetszett az autó hangja. Ahogy halkítom vissza, megszokom, majd ismét jelez a fülem, hogy ez így még mindig nem jó. Harákol a motor, alapjáraton kicsit csattog. És 2100-as fordulaton tartva remeg és pulzál a kipufogó is.
Eddig próbáltam az ilyesmit a lendkerékre fogni, de azt a csatát már megvívtam, nem az lesz az eredendő ok. Kibékülve nem vagyok vele, de az talán majd egyszer egy külön játék lesz :-)
Szóval elkértem Józsibától a résolaj mérő szettjét, és kezdtem az alapoknál, résolajmérés hidegen 2perc alapjáraton.
Az értékek:
1. 12ml
2. 8ml
3. 20ml
4. 15ml
Visszanézve a gyári porlasztóim ÉRTÉKEIT a szórás nagyon nagy.
Nincs igazából tiszta kép arról, hogy a résolaj CR dízelnél mit is jelent, hát én végiggondoltam kicsit. A CR dízelnél precízen szabályozott az üzemanyag mennyisége, vagyis az injektor nyitvatartási idejétől függően meghatározott mm3-nyi mennyiséget fecskendez be.
A résolaj mi is? Oldalról betáplálunk adott nyomáson üzemanyagot. Ez a nyomás egyben ZÁRVA tartja a porlasztót.
Elektromos impulzus felemel egy mágnesszelepet ami nem mechanikusan, hanem hidraulikus kapcsolattal felemeli a tűt.
1. A nyitás ideje elektronikusan meghatározott, feltételezzük hogy minden porlasztónál azonos.
2. Ugyanakkor a betáplálási nyomás is azonos.
A felemelkedő tű mellett a nyomás hatására 5 kis lyukon kiáramlik a gázolaj.
A lyuk mérete és a tű melletti hézag határozzák meg, hogy adott nyomáson mennyi bír kijutni, illetve mennyi az ami a tű mellett talál utat. Amerre a nyomásesés nagyobb, arra megy több gázolaj. Ha a közepén lyukas slag végét befogom, a közepén spriccol a víz alapon :-)
1. Ha a lyuk beszűkül, több gázolaj jut vissza. Több résolaj lesz, viszont a csúcsnál a nyomás nagyobb, tehát a mennyiség lecsökken, de a porlasztás finomsága nem romlik.
2. Ha a tű nem emelkedik ki eléggé, nyilván több üzemanyag jut vissza, kevesebb áramlik ki a lyukakon. Nem tudom létezik e ez az állapot, de feltételezem hogy a mechanikus részek kopásával csökken a löket. Ekkor a csúcsnál a nyomás nagyobb, a porlasztás finomsága rendben lesz, de a mennyiség kevesebb lesz.
3 Ha a tű illesztése kopottabb, több áramlik vissza mellette. Ugyanekkor lecsökken a csúcsnál a nyomás, tehát kisebb üzemanyagnyomásoknál előfordulhat, hogy nem lesz meg a finom porlasztáshoz szükséges minimális nyomás a csúcsnál. Ekkor a porlasztó becseppen.
Visszatérve a mért résolaj értékekre, a 6ml-t tekintettem "jó" értéknek, a gyári porlasztóim ekörül mozogtak. Tehát van -2ml és +4ml maximási eltérés 1 percre nézve.
Mit jelent ez? -2000mm3 és +4000mm3 eltérés 8501/min fordulatszámon. Minden injektor 2 fordulatonként kerül sorra, tehát 425 befecskendezés alatt jön létre az adott küllönbség. Alapjáraton 8mm3/befecskendezés mennyiséget vehetünk kb jónak.
1. legyen ez jó résolaj mennyiség
2. -2000mm3/425inj=4.7mm3-rel kevesebb résolaj befecskendezésenként
3. 4000mm3/425inj=9.4mm3-rel több résolaj befecskendezésenként
4. 1500mm3/425inj=3.5mm+-rel több résolaj befecskendezésenként
A 8mm3 befecskendezett mennyiséghez képest mind NAGYON sok.
A dolog csak tovább bonyolódik, nem vágható rá, hogy pont ennyivel több illetve kevesebb jut be a motorba, mert ugye közös csőből erednek, vagyis egymásra is hatnak. ha egy injektor kisebb ellenállás a rendszerben, ott több gázolaj fog átáramlani, tehát ha valahol pl tű illesztés kopása áll fenn (3-mas eset), akkor azon a porlasztón nagyobb nyomásesés lesz, a többire eleve kevesebb mennyiség jut, valamivel kisebb nyomáson. A különbségek kicsik, hiszen ha egy porlasztó nagyon kopott, elengedi a nyomást, be sem indul a motor. Viszont a kicsi különbségek mellett is látszik, hogy a mennyiségekre mennyire nagy befolyással van a porlasztók állapota.
Próbaképpen a 3-mas henger porlasztóját visszacseréltem az eredetire. Miért? Egyrészt kiugró érték. Lehetetlen hogy az 1-es eset álljon fenn, hiszen nagyobb a résolaj különbség, mint a normálisan befecskendezett mennyiség, vagyis ez nem az az eset amikor dugulás miatt kicst több áramlik vissza. Ez kopásból eredhet, vagyis gynús hogy a 3-mas eset rossz porlasztási minőséggel, esetleg becseppenő csúccsal.
Csere után az eredmény egy nagyon halk motor. A remegés sajnos még megmaradt, bár enyhült. Most valójában ismét meg kellene nézni a résolajakat, hiszen változott az egész rendszer. Visszamérni, hogy a 2-es és 4-es porlasztók hogyan reagáltak a 3-mas cseréjére, és azalapján eldönteni, hogy melyik a következő amit ki kell cserélni.
Egyelőre azonban nem lövöldözök vaktában. A motorhang visszaigazolta a gondolatmenetemet, de biztos ami biztos én elküldtem az ominózus porlasztót (és a 3 maradék gyárit a polcról) egy bemérésre. Ez van, kíváncsi típus vagyok, szeretem igazolva látni, hogy nem hülyeségeket hordok össze :-)
Folyt köv...