Blog
Sajnos nem sokáig tartott az öröm az előző klímaszervíz óta. Egy ideig szépen fújta a hideget majd két-három hét után egyre drasztikusabban vesztette el az erejét.
Visszavittem a szervízbe, hátha valami garanciális probléma az előző javítással kapcsolatban. De sajnos nem (legalábbis ezt mondták). Most a kompresszornál szökött el a gáz állítólag a tömítéseket fújta ki.
Szervíz elküldte egy kompresszor felújító céghez, akik állítólag minden tömítést és "körmöst" kicseréltek. Én ebből csak annyit látok, hogy a klímakompresszor már nem olajos és dzsuvás hanem tiszta tehát csak levették valamiért.
Remélem most tényleg nem lesz baja, az új tulaja ha elkel meg hideg klímával viheti.
A költség tartalmazza a kompresszor felújítást (15ezer), szerelési költséget (5ezer) és az újrafeltöltést (6ezer).
Bár most kicsit csalódtam a Drei Cargoban a srác azt ígérte a töltést nem számlázza ki ehhez képest mégis...
Megjöttünk a Nagy Túráról:
- 11 nap
- 4 ország
- sok-sok hágó
- Ötztaler Gletscherstraße - 2.829 méter, a legmagasabb közúton elérhető pont
- Kaunertaler Gletscherstraße - 2.750 méter
- Milano - dóm&bevásárló utca
- Genova
- Como-i tó
- George Clooney háza "Villa Oleandra" Laglio-ban
- Pisa
- Maranello Ferrari Múzeum + Maranello Village
- 2.770 km
- 223,79 liter E95
- 8,08 liter/100km-es fogyasztás
- 4.312 fénykép
- sos-sok élémény
Az utat a Pók hibamentesen teljesítette!
:-))












Megvolt a tetőkárpit levétel és a bitulapozás.
Gumikéderek körbe az autón c oszlop műanyag 4 csavar kettő látható a jobb oldalon kettő a világítás alatt többi pattan bal oldalon lehet látni.Hátul a világítás mögött van egy patent B oszlopot csak meglazítottam és kiszedtem mögüle vissza is ment nem kellett bontani.Kapaszkodók napellenző 2 csavar per darab.Meg elől a világítás alatt van 3 csavar ha jól emlékszem.Amúgy csal fel van tapasztva a kárpit nincs ragasztva vagy ilyesmi elég könnyen ment.Vissza is flottúl ment minden illeszkedett elsőre.Silent coat 4mm-el lett rezgés csillapítva az autó körbe mindenhol sokkal halkabb.

A tegnapi napon Pesten jártam. Nem messze jártunk odafelé, amikor is jobb kanyarban erős pattanásokat, kopogásokat hallottam a futómű felől. Nem voltam túl boldog. Próbáltam rájönni menet közben a hiba okára: nem a kormányzás felől jött, mert volt, hogy bukkanóknál, vagy huplin fékezéskor csinálta. Nem fék, mert sima úton fékezésre nem csinálta. Se gázadásra. Lassú kanyarban nem hallottam. Mi a tököm lehet, valami valszeg eltört, és néha beleüt valamibe. (Túl sok a "valami".) Aztán éreztem, hogy igazából az úttartáson, a kormányzáson, fékezésen nem érezni semmit, haza érek vele. Annyira nem döngettem, nehogy baj legyen belőle. Ja, megrángattam a kasznit, a kerekeket, egy komplett rázópados vizsgálatot leszerveztünk ott saját kezűleg, semmit nem éreztünk. Majd holnap...
Ma reggel lementem a garázsba, mivel bal oldalról véltem hallani a dolgot, előbb ezt az oldalt bontottam meg. Kerék le, ééés elém tárult a gyönyör: a stabilizátor összekötő (ami a stabilizátort összeköti a lengőkarral) nemes egyszerűséggel eltört, és ott lógott, vert össze vissza. Ha ez van, kicserélem majd a szilenteket is a stabilizátorban, had örüljön a kicsike...

Ha már ennyire szét van szedve a kocsi belseje, gondoltam ez épp kapóra jön, hogy az erősítő kábelezését végig vezessük az autón. Először a TS alapján indultunk el, de rögtön új ötlet kellett, mert ahol a TS-ben átvezettük a kábelt a tűzfalon, ott a JTD-nél már valamit beraktak. A jobb oldalon, az ablak alatt találtam egy gumidugót, ami megfelelőnek bizonyult, így az ablak alatt vezettük át a kábelt a jobb oldalra, majd ott be az utastérbe. Onnan a kábelt a hő/hangszigetelés alatt az első üléseknél lévő résig húztuk, ott be a küszöbbe, majd a hátsó üléseknél kivezettük egy ugyanolyan gumidugón, mint a többi helyen volt. Innen csatlakozik a tápkábel a gyári kábelköteghez, és úgy együtt a csomagtartóba. Az RCA kábel a középkonzol alatt fog elmenni, rögzítettem több helyen, hogy ne legyen belőle később probléma sehol.







Csajnából rendeltem múlt hét csütörtökön kadmium H7-es izzókat. Ma meg is jött, be is pattintottam sötétedés előtt. Álllat!
Szemből világítás nélkül kitölti a refi helyét, oldalról semmi nem látszik. Fehér tompított mellett hogy mennyire jól mutat azt nem adja vissza a telós fotó sajnos...




A hétvégén ki lett derítve, hogy rosszak a hátsó gátlók. Hétfőn rendeltem újakat Bilstein volt a cél, de sajna nem volt raktárkészleten, és nem is tudták megmondani, hogy mikorra lesz, így Monroe reflex lett. Árban alig 500Ft volt a különbség és tegnap délre meg is hozták házhoz (erener-car kft)
Ma délelőtt ki is cseréltem őket, jöhet a teszt...
A képeken a sportcsomagos lcs-kel van összehasonlítva.
Km:236700







Vezérlés, olaj + olaj szűrő, fagyálló cseréje.
Kötelező olajcsere 10ekm (Mobil 1 5w-40). Sikeresen megtörténtek,első fék betétek cseréje (Ferodo) a tárcsa maradt (Jurid) ,kapott szervolaj cserét is (Tutella) , az autó egyben van,imádom már 4 éve!!!