Blog

>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2014-08-27

Gázolajszürő csere a a mai napon pipa :)

 

A hétvégén úgy döntöttem, hogy családilag kirándulunk egy kicsit. Cél kiválasztásának szempontjai: a) Kanyargós, b) Hegyi, c) kettő együtt. Indulás reggel 9 óra körül. Mivel nem siettünk, így csak laza országúti tempóban közlekedtem a 35-ös főúton Miskolc irányába, 90 - 110 közötti tempóban. Indulás előtt a szokásos SEHLL nitró+ 95-ös benzinnel töltöttem meg a tankot. Már a 35-ös úton több Alfa is találtatott, kollégák integetnek, villognak természetesen viszonozom a köszöntést. Valóban jó érzés ismeretlen ismerősöket látni :) ettől olyan érzésem volt, hogy mindenki, aki Alfában ül barátom. Diósgyőri várhoz érkezve, megnéztük az avató ünnepség egy részét, hiszen pont ekkor adták át a nagyközönségnek a felújított várat. Besenyei Péter bemutatóját figyelve, megállapítottam, hogy az kemény. Úgy gondolom, hogy kanyargós rész előtt ez az élmény kellő motivációt adott ahhoz, hogy én is mutassak valamit talajon :) ... illetve szerpentinen... Lillafüredig tempósan bár, de kényelmesen szállítottam a családot. Barlangászat, kürtöskalács, vízesés, csodálkozás a gyönyörű természeti adottságokon. Indulás Eger felé. A GPS szerint 35 kilométer az út, kanyar kanyarba fűzve :) beszállás az autóba... ahogy kifordultam a parkolóból összenéztünk a fiammal és kaján félvigyorra görbültek a mimikai izmaink. Mehet? Mehet!
Vissza kettő.... 3000....3500... kanyar ... kanyar után 4500-ig kúszik a mutató, pici fék, padló balkanyar... vége kicsit szűk, nagy gáz és húzza az elejét szépen. Látom a következő kanyart... 300 méter.. 200...pici fék.. éééés padlóóó befekszik az alfa szinte nem is kell a kormányt fordítani, annyira jó érzés, hogy kicsi kormánymozdulatokkal lehet ívre tenni... hihetetlen. A kormányt biztosan foghatod, mellesleg váltani sem kell, mert ezen az úton kettesbe 5500-on piszok gyorsan ott a következő kanyar. Pár kanyar után utolértem egy Skoda superb-t . Jól húz egyenesben-állapítom meg magamban- de kanyar előtt túl korán fékez! Mi ez, mit csinál? Mint egy lusta csiga.... Na ezt meg kell előzni. .... ÁÁÁ kanyarba végig poroszkál. Kicsit lemaradok egyenesben, hogy a kanyar jól jöjjön ki. Mire kiérünk a következő hajtűből a 110-120 méter előnye elfogy, sőt kanyar végén fékeznem kell. Már nem megy 3700 fölé a fordulat kettesben sem. Na ezt itt nem csináljuk. Rövid egyenes .. ééés 2-ben padló 3500-ről.. bazzzz ez nagyon megy :D A következő 25 kilóménétert már nem írom le . Elég annyit írnom, hogy a pillanatnyi fogyasztás 18- 22 között mozog :)
Következtetés: Az sw futóműve kiváló, a 2.0 JTS ebben a kategóriában mindent tud, amit kell és amihez nekem bátorságom és rutinom van... talán még többet is. A lefelé vezető úton a pillanatnyi fogyasztás néha 3,3 litert mutatott, de már nem ment 7 fölé sem talán az utolsó pár kilométeren. Benzinkút itthon. Nem vagyok benne biztos, hogy elhinnétek... 298 kilométer megtétele után, ugyan azon a kútfejen, amin reggel telenyomtam 21,8 liter ment bele. Rövidesen megismételjük a túrát, mondjuk a Börzsönyben.

>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 2.5V6 SW // 2014-09-01

Ma begördültem az itteni kis szervizembe Erwin báratomhoz, aki a szokásos gondossággal közelítve lecserélte az olajat és a szűrőt.
Még egy szép pecsét a szervizkönyvbe és mehettem is tovább!
Castrol Magnatec 10W40, MANN motorolaj szűrő.

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-08-23

2014.08.23, Budapest. Délelőtt 11óra. Alfa 156, ami a legjobban tetszett 6-7 Alfa közül, elsőként őt nézzük meg. Tetszik. Átnézzük, jelentős problémát nem látunk. Mindkettőnk szíve megdobbant, pláne, amikor mentünk vele... Ő lesz az! Papírozunk, fizetünk és megbeszéljük, mikor mehetünk érte. (friss műszaki, átírás, forgalmi, rendszám stb. miatt)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-09-01

Esedékessé vált a fűtés radiátor csere ahogy itt már sokan másoknak is, mivel célszerű volt kicserélni a multkori klimahűtő csere utánn mert sajna le kell engedni hozzá a klimát ezért nekiláttunk a cserének, hát nem egy egyszerű művelet de azért megment a régi már jól eresztette a levest...mostmár ezis pipa.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-09-01

A régi klimahűtő és hűtőtartó konzol már nagyon beteg volt, ráadásul az öreg hűtő nemis volt a helyén, ferdén volt beszerelve ezért bontásból beszereztem jó állapotúakat, persze beszerelés előtt picit lekezeltem őket, a hűtő kapott hőálló fekete festéket a konzolt pedig lefújtam horgany festékkel és alvázvédővel, ráadásként még kivettem az intercoolert és jó alapossan kimostam.

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2014-09-01

Most egy kis Liqui Moly-t kapott.

Vettem még hozzá bontóban 2000 ft-ért egy kerékkulcsot, mert nem volt gyári a kocsiban.

265770 km

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-09-01

Mivel az ICS-el elég sokszor összefült a bajuszunk ezért ugy döntöttem beszerelek egy pioneer fejegységet, a kérdés már csak az volt hogy hova...végül a középkonzol fölötti tároló helyére lett bebarkácsolva mivel az ICS-t nem száműzhettem a klima miatt...beszerelés: előszöris lyukat kell csinálni a csatlakozóknak felfele a műanyag boritáson vagyis 2 boritáson mivel ott mennek az utastérben a légbeömlők, utánna gyártottam a rádiónak egy tartó konzolt amit 2 csavar fog, ezután már csak a boritást kellet elkészitenem ami volt a legnagyobb feladat, először üvegszálból akartam megcsinálni, de nem volt vele még semmien tapasztalatom ezért a régi tárolóból csináltam meg a széleket mert azok pontossan illeszkedtek oda, a rádió feletti rész viszont egy méretre szabott és hajlitott fémlap amit szénszálas mintájú fóliával vontam be, a végeredmény elég jó lett bár még nem 100%-os későbbiekben lehetséges hogy üvegszálból fogom megcsinálni a boritást...a képekért elnézést telefonnal készültek.

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2014-07-19

Az egyik indításnál zörgést hallottam a motortérből, így azonnal le is állítottam az autót. Felnyitva a motorháztetőt azt láttam, hogy a hosszbordás ékszíj egy része hosszában le van szakadva. Letéptem, illetve levágtam a lógó részt, így kb a bő 3/4-e fent maradt a tárcsákon, majd indultam a szerelőhöz.
A szíj újnak nézett ki, egyáltalán nem volt kopott, valószínűleg gyártási hibás volt.

Egyre hangosabb lett a jobb hátsó csapágy is, így az is cserélve lett.

261500 km

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2014-05-23

Kezdett elég erősen kotyogni a felfüggesztés, így ez is javításra szorult. Sajnos a stabpálcákon kívül a stabilizátor rudat is cserélni kellett, ami nem volt olcsó mulatság.

258300 km