Blog
Szóval a szerviz... Csütörtökön vettem az autót, az azt követő hétfőre kaptam időpontot Lippóra (Baranya megye) egy márkafüggetlen szervizbe. Addig beszereztem a vezérlés cseréhez, és olajcseréhez szükséges -gyár által ajánlott- alkatrészeket, anyagokat. Átnézték a futóművet, elvégeztek egy motordiagnosztikát. Elektromos problémák vannak az autóval, időnként nem működik az alkony- és az esőérzékelő (úgy vettem észre, miután hosszabb ideig süti a nap). Valamint az rádió nem vezérelhető a kormányról (Becker típusú, állítólag ez a gyári, de ezek szerint mégsem). Szóval magam kapcsolom a lámpákat, és az ablaktörlőt (mint az elmúlt 14 évben) de ez legyen a legnagyobb hiba az autóval.
Körülbelül fél éve kezdtem el nézelődni, 2008-as Opel Astra GTC -met szerettem volna lecserélni, valami nagyobb, kényelmesebb autóra. Hosszas keresgélés után döntöttem az Alfa 159 SW mellett. A kinézete nagyon tetszik, minden fórumon dicsérték, reméltem, hogy nem tévedek vele nagyot... Pár hete találtam rá erre a 2.4-es, 2006-os Alfára. Amikor beleültem, érezni lehetett, hogy nem csak átmenetileg rendbe rakott, egyébként lelakott autóról van szó, hanem vigyáztak rá, gondját viselték. Tudom, kockázatos használt dízelt venni, de belevágtam. A futómű- és motordiagnosztika nem mutatott hibát, szóval eddig probléma mentesen rójuk az utat :-)
Újra megjártuk Alfával Olaszországot, most Jesoloban voltunk. 1450 km-t tekertünk az autóba szerencsére minden gond nélkül, de mivel az ördög nem alszik az utazás előtt kötöttem assistance biztosítást. :)




ismételten széthullott a szíjfeszítő patron... Most éppen a háromszög alakú profilvasban lévő persely miatt! Új persely készült bele, plusz felrakva egy másik szíj is, mivel a rajta lévőt hosszában elszaggatta. Ezen kívül a feszítő kerékben valamilyen rejtélyes módon elforgott a komplett csapágy(????) anélkül, hogy a csapágy meg lett volna szorulva!
Így ez a kerék cserélve lett!
Illetve kicserélve a két hátsó féknyereg, mivel a bal hátsónál a dugó szorult, a jobbnál pedig a kézifék kar nem működött!
ekkor kicserélve a kézifékkötél is!
Még cserélve lett a jobb hátsó lengéscsillapító, mert nem nagyon sikerült ennél a felújítás, így elfolyt az olaj, és tönkrement! )monroe :20e
232000km
Tegnap kitoltam, hogy csinálgatom egy kicsit. Máris nekieredt az eső, kisebb megszakításokkal egész nap szemerkélt. Szerencsére nem volt vészes, így dolgozni is tudtam. Berakram az oldalablakokat, zárakat, kilincseket, beállítottam őket. Beraktam és beállítottam a csomagtérnyitő bowdent.
Feltöltöttem egyelőre csak vízzel a hűtőrendszert, eddig nem ereszt. Próbáltam indítani is, de csak forgat, nem röffen be. Jövő hétre meginvitálom a szerelőt, ő már látta menni, most már én is szeretném. Némi elekrtomos javítás még kinéz, a jobb első index és a tankműszer nem működik és egy kábel hiányzik ami a blokkra csavarozott hőérzékelőre megy.
Ha nem vigyázok, még az idén elkészül...



Tegnap felemeltük a szívét, ma lekaptuk a váltót,átnéztük minden ok!!! 1-2 apróság meghúz, és már csak vissza kéne fáradjon a helyére.



Kezdett zavarni, hogy az egyik hengernél kifúj a kipufogó, mert már elég hangos volt. Szerencsére elég könnyen ki lehetett hajtani a tőcsavarokat, ezért nem volt semmi probléma. A régi tömítés egyik fele teljesen szétégett, csak ezt kellett cserélni.
Az aknából lehetett látni, hogy a blokk hátulján a vezérműtengelyek végeinél minimálisan szivárog az olaj a fedelek alól. Gyártattam ide hőálló gumiból új tömítéseket, így már nem szivárog sehol sem az olaj. Elég drága volt, de ez legalább tartós lesz. Előttem már valaki próbálkozott valamilyen tömítő pasztával, de nem bizonyult sikeres mutatványnak.
Friss olajat kapott a motor, 10W40-es Seléniát.
Az óraállás: 226.393
Az első stabilizátor szilentek már egy ideje időjárás függvényében nyöszörögnek, ennek ma véget vetettem, remélem elég tartós lesz, a rúdra rézpasztát kentem illetve jó alaposan bedörgöltem a szilenteket szilikonzsirral. lemértem a stabrúd átmérőjét is 21mm csak, hogy meg legyen ez az adat ha esetleg rendelnem kéne szilentet...
képek nem készültek.
Vezérmű szíj, és a hozzá tartozó görgők, vízpumpa cseréje, továbbá egy köztes levegő és pollenszűrő csere.
A szűrők már rég a polcon voltak, így azok áraival most nem kalkulálok.
Km: 203000