Blog
Végre eljött az idő, hogy leirhatom az én kis történetemet!
Nagy lázban voltam már, kb egy éve szemezgetek a 159 SW-vel, szerencsére hamar rábukkantam a fórumra, ahol közel egy évig csak szivtam az információt. Unokabátyám / FinnMate / közremüködésével néha még beszéltem is hozzátok! És ekkor jött egy csodás lehetőség Gery147 személyében.
Látta a fórumon, hogy nézegetek pár autót Fehérvár környékén és azt mondta, ha már arra megyek, nézzem meg az övét is, hátha megtetszik, bár Ő nem hirdette, de végtelen korrektsége már a legelején meggyőzött. Ami hibáról neki tudomása volt, tájékoztatott engem, rendes srác.
Elérkezett a nagy nap, 2016.03.17..
Egy kedves barátommal a helyszinre értünk, Gery épp szorgosan mosta az autót. :)
Kicsit beszélgettünk az autó múltjáról(Németországból érkezett az autó 2015 őszén, egy asztalosmester hajtotta, kaptam csomó német szervizszámlát, stb.), majd elmentünk próbakörre, először Ő, majd én vezettem.
A legelső, legmeglepőbb, legszembeötlőbb dolog az nekem a váltó volt. Egy hat sebességes manuális váltóval van az autó ellátva, de ez annyira pontos, annyira el van találva, alig akartam elhinni.
A következő dolog pedig: életemben először ültem 159-ben, képeken abszolút nem jön át a belseje, sőt, egyenesen féltem tőle, nem kimondottan tetszett. És itt jön a de! DE amikor beültem, egy világ változott meg bennem. Csodás, gyönyörű, sportos, elegáns. Hihetetlen volt, ez az egy amit a képek olyan szinten nem adnak vissza, hogy az fergeteges.
A próbaút vége felé közeledve, amikor már én vezettem, jött velünk szembe egy fekete 159, majd villogott, köszönt nekünk. Mondtam is a Gerynek, hogy ezt biztosan Ő szervezte, de jól csinálta, mert egyből az járt a fejemben, hogy ez igen, ez már közösség, és milyen jókor.. :))) Megpecsételte a vásárlást, az biztos. Ráadásul egy kis faluban voltunk, alig volt forgalom, kb 0 volt az esélye, hogy jöjjön szembe egy 159. Hatalmas érzés volt.
Visszaértünk, beszélgettünk még picit, megalkudtunk, majd nyélbe ütöttük az üzletet.
Hazafelé úton szoktuk egymást, de nem volt elég ez a 120 km ezért még lementem vele Szegedig(ami 160km oda-vissza). Nagyon massziv, jól összerakott autó. Néhány tesztben láttam, hogy a műanyagok lepattannak innen-onnan, zörög az autó. Hát ez nem zörög, meg se nyikkan, nagyon kellemeset csalódtam.
1-2 nappal később elvittem diagnosztikára egy barátomhoz, aki kiolvasta különböző értékeket összevetve, hogy valós km-t mutat az autó órája, ami akkor kb. 159.700 km volt. Állapotra visszavezetve is hihető.
Összegezve nagyon kellemes csalódás volt a 159, imádom minden egyes porcikáját!
Végre ma indul a rosso GTV a nagy megmérettetésre.
A rendberakásról az írás később születik, sajnos az elmúlt 2 hónap terhelt volt, mind munka, mind hobbi autó felújítás tekintetében.
Röviden 80%-ban készvannak a tervezett feladatok, az állapota nem okozott csalódást. De izgalommal várom az úton mit mutat majd:)!
Futott Km: 2!
A téli hidegre való tekintettel és az örökös pénzt az autóba ölhetnékem miatt vettem külföldről ülésfűtés szettet mindkét első ülésre. A gyári ülésfűtés csatlakozó kábele a kézifék alatti műanyag alatt volt, így a bekötés pofonegyszerű volt. Az ülést kiszedni 20 perc, huzat nem teljes megbontása és visszarögzítése 1 / 1,5 óra. Nekem így összesen 5 óra szerelést igényelt, de megérte! :)
Hibakódolvasás nem mutatott semmi hibát, vezetékek átnézése, szigetelése, ahol kellett, stb.
Valós 159.000km-rel megvettem és átvettem 2015. november 20-án a JTD 8V Sportwagont. Az autó eredetileg osztrák volt, megkímélt állapotban, sportfutóművel ellátva. A megvételkor szervizeltem (Olaj - Liqui Molly - , olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő - ez mind Sofima, Vezérlésszett - Dayco -, vízpumpa - SKF - (ennek cseréje 171.000-nél történt meg)) Ezt követően a mai napig mentem vele 15.000km-t. Ezidő alatt 10.000-nél olajcsere történt, meg egy jobb oldali külső féltengely csukló csere (Lemförder). Fogyasztásom 5-6 liter közé tehető, rendkívül dinamikus annak ellenére, hogy csak a 115 lovas verzióról beszélünk. Imádom minden percét a vezetésnek. Élménydús :)
Pár dolgot leszögeznék mindjárt az elején.Az autómon nem lóg semmi a futóműben.Nem kopog semmi,a szilentek sem málnak.Páran vezették akik szerelték,mindenkinek az a véleménye,hogy kimondottan feszes stabil autó.Volt viszont egy idegesítő dolog.Mégpedig a nyűszögés elől,hátul.Meguntam hallgatni,viszont nem akarok felesleges 10 ezreket kidobálni szilentekre.Vettem hát egy flakon szilikon olajat.Állaga leginkább a mézre hasonlít.Kellően folyik,de le nem cseppen,inkább nyúlik.Hátul fentröl jött a hang.Sok töprengés után leesett a tantusz.A lengéscsillapító toronyszilentje lesz a ludas.Kivettem a csomagtér kárpitot,és rögtön tudtam,hogy jó a gyanú.Bizony ez olyan száraz mint a szahara.A legkisebb mozdításra is nyüszög.Szépen körbecsurgattam,és mehetett is vissza a kárpit.Elöl levettem a kereket.Némi töprengés után úgy döntöttem nem bontok tovább,hanem becsurgatok mindenhova.Fogtam egy fecskendőt,húztam rá egy 10 centis benzin csövet,és adtam vele az összes szilentnek.Különös gondal ott ahol fém érintkezik gumival.A két oldal meg volt fél óra alatt.Mentem egy próbakört.Kerestem egy kimondottan rossz utat(nem volt nehéz) és füleltem.Azt kell mondjam szuper lett.Semmi nyüszögés a futómű felöl.Koppanás az elcsendesült futóműben sem hallható.Csak az utastér zajai hallatszanak,amit viszont elnézek egy 10 éves autónak.
