Blog
Kardántengely elkészült, köszönet a kardántengely kft.-nek.
A különbség ég és föld, újabb 200k km-ig gondolom nem lesz vele problem. Autó megy, mint a mérgezett egér (eddig persze nem mertem neki nagyon nyomni, mert olyan rezonancia és kopogás volt alul, hogy féltem, kiszakad az egész cucc...)
Minden gumis végű eszköz is kicserélődött, ami miatt nyikorogni, nyekeregni, kopogni szokott és így csend honol az utastérben. (ahhoz képest persze).
Jó azért nem unatkozom, mert cseréltem egr szelepet, ami, - szerelői tanács ellenére - valami 15e-fts gagyi noname lett az elhasználódott Pierburg helyett. De nem én fogom feltalálni a spanyol viaszt, kb 200km után be is adta az unalmast, check engine meg minden. Mivel ez ilyen ebay-es szar, ezt tanulópénznek veszem. mentségemre legyen mondva, hogy úgy vettem a gépet, hogy az egr már rossz volt, és akkor gyorsan rendeltem az első elérhető (legolcsóbbat)
Mondjuk az is megér egy misét, hogy hogy lehet "inkompatibilis" egy kvázi szabványos, millió 1.9-es dízel autóba beépített alkatrész. na mindegy, tegnap bekerült a gyári, aztán majd szorítok...
Másik szopola most a kurva fék. mert hogy csikorog a szemét. De de nagyon dulván! :) Érdekes ebben, hogy megvettem az autót, nem is volt cserélve mert ez majdnem új volt. Ki is bírt vagy 12e km-t, és most egyszer csak nyik... na jó, csere. Ez is persze kurva drága, mert nem jó ám akármilyen, mert az megint nyekeregni fog stb. Jó, legyen. Elhozom, megyek 10km-t és... megint nyekereg. a vadi új. kissé tanácstalan vagyok, már arra is gondoltam, hogy megcsal a fülem és a hátsó szart be, de nem.
Az EGR szeleppel kapcsolatban fura dolog történt, mintha megjavult volna, vagy legalábbis sokkal jobb lenne a fogyasztás kijelzése, nem mintha marginális lenne a dolog, de ha már van, jó lenne ha normál értéket mutatna. Majd csekkolom ezt is. Persze miért is lehetne kalibrálni.. legalább átfolyást vagy valami egzakt dolgot mérne, de nem.
Na ez van most. nyikorgáson kívül minden pöpec. Talán a fogyasztás is csökkent valamelyest...
3 hónap kihagyással meglett a következő Alfim, egy 2004-es 156os személyében. Olaszból behozott autó, szervizkönyves valós 99ezer km-rel, hétvégente volt csak használva, tip top állapotban van. nagyon egyben van a vas, 1,9-es jtd motorral szerelve. magyar forgalomba állítással, névre írva kulcsra készen volt 1,2 milió ft. a kövtkező hetekben nekiállok az autónak. elsőre kap egy gyári alfa piros fényezést, felkerülnek a nyári papucsok (16 colos Alessio, matt fekete szinben piros kávával) , külső belső takarítás, olaj csere, szokásos otthon elvégezhető karbantartások. a munkafolyamatokról majd írok bővebben. az ajtó kárpitokat és az üléseket szeretném még cserélni, de egyszerűen nem találok az országban eladó jó állapotú piros vgy barna bőrbelsőt. aki esetleg tud ilyet az kérem ne tartsa magában! köszönöm:)

A téli kerekek, olyan hírtelen kerültek fel, hogy a nyáriakat idő hiánya miatt koszosan tettem el. Most kaptak egy mosást és vissza szereltem méltó helyükre.





Csörinél jártam..kétszer...Nem azért mert valami nem sikerült jól, hanem mert elnéztem a naptárat egy nappal. Ráadásul visszafelé nekiállt riasztani a telefonom. Megnéztem mit akar ennyire. "Figyelem, holnap Csöri szerviz". Időben szólt :-)
Kötelező dolgok lettek cserélve. Természetesen gyárira. Amúgy minden rendben. Ha minden jól megy 5000 Múlva vezérlés csere.



Világítás káosz megoldva csomagtér ajtóba a kábelek szakadtak voltak. Átlettek nézve, meglettek forrasztva. Izzok cserélve

Az autó még mindig produkálta a terhelésnél a megtorpanást illetve hibakódot. Sok blog olvasás után a szolenoid szelepre gyanakodtam. Ez a szelep engedi el a vákumot és így szabályozza a turbót. Nos, levettük megtisztítottuk kifújtuk és láss csodát az autó hibamentes. Kb. fél éves találgatás végére tettünk pontot 5 perc alatt.
Érdemes ellenőrizni ugyanis nagyon finom szűrője van ami könnyen eltömődhet.

Indul a szezon, ideje ellátogatni Várpalotára.
A tervezett menü
- motorolaj és szűrő csere,
- féltengely szimeringek cseréje,
- váltóolaj csere, mert úgyis le kell engedni.
Desszert is lett. Az egyik - majd öt éve berakott - belső gumiharang elrepedt és lifegett. Szerencsére hamar jött a rendelt alkatrész.
A kérdéses harang 2011.08.16-án került bele ugyanitt.
A bal féltengelyen 2013.02.03-án cseréltem mindkettőt.
A jobboson 2013.02.19-én a külsőt, mert ugye a belső már új volt.
A hazaút természetesen nyitott tetővel, lobogó hajjal és fülig érő szájjal :-))
179.350 km











