Blog

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-03-27

Mindkét oldali kormánymű gumiharang ki volt szakadva. Jövő héten új gumi és futómű állítás lesz, ezért itt volt az ideje a gumiharang cserének is (akármilyen pontosan rakom is vissza a kormány összekötőket, azért egy futómű állítás kell utána). Szerencsére az axiál csuklók és a TRW kormánygömbfejek is jó állapotúak voltak, ezeket nem kellett cserélni (kényszer pihenő lett volna belőle, ha valamelyik csere érett...). A szerelés után már a telefontárcsák mentek vissza a csereérett nyári gumikkal, amit jövő héten cseréletetek le...

>> AutóápolásPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-03-27

Tegnap visszaraktam a nyári cipellőket és felkerült az alfa romeo felirat is a piros nyergekre.
Ma pedig leápoltam a bőrt, turtle wax bőr tisztító és ápoló szert használtam, ráfért....
Aztán pedig lemostam kívülről a kis csajt, imádom.... 😀
A vaj bőr szépen mutatt a fekete kocsiba.

 

Az autó elejét szeretném már végre rendbe rakni, így a lökös felszerelése után az első munka a levegőszűrő és a ködlámpa veszélyes viszonya került rendezésre. A szívócsövet az egyik hegesztésnél elvágtam, majd egy picit más szögben hegesztettem vissza, így a ködlámpát nem nyomja a szűrő. Laci barátom jóvoltából megtisztult a rengeteg mocskot összegyűjtő filter. Be lett állítva a ködlámpa is, bár azzal még szórakoznom kell, mivel a gyári kábelozása nem bír el gyakran 1 trafót sem, így muszáj vagyok mindkét ködlámpát külön relére kötni. A rácsokat felragasztottam, bár az első motorháztető lezárásnál ki is hullottak. PUR ragasztót kellett volna használnom, ahogy a leírásban ajánlották. Ahogy össze lett rakva a kocsi, nagyon nem passzolt a pajzs megmaradt része. Semmihez nem illett az a króm "bajusz", úgyhogy ez is kapott pár réteg alapozót, majd fekete festéket. Szerintem nagyon morcos lett így, tetszik. Hátra van még a sárvédőívek belső újrafényezése és védelme, illetve a Ducati felnikkel is lesz valamilyen változás. A ködlámpák mellé is hamarosan kerül rács, majd oda is fogok gyártani egy rendes takaró elemet, ha lesz hozzá elég időm és kedvem.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2016-02-24

Elérkezett a nagy nap,a tervezett nagy szervíz első része...
Amik cserélve lettek:

-Valeo kuplungszett kettőstömegű lendkerékkel 144263Ft
-REINZ váltófelöli főtengely szimmering 6653Ft
-Brembo felső kuplungmunkahenger 6065Ft
-kormánymű bontott 19000Ft
-SIDEM kormánymű gumiharangok,OPTIMAL kormányösszekötők,MEYLE axiálcsuklók 16600Ft
-MIKODA Gt első féktárcsák,BREMBO fékbetéttel 39188Ft
-TRW első gumifékcsővek bal-jobb 4677Ft
-IMPERGOM első belső stabilizátor szilentek 4435Ft
-MONROE toronyszilentek első-hátsó 23348Ft
-Monroe hátsó hossz legőkarok bal-jobb 25496Ft
-Starline jobb első alsó lengőkar 14247Ft
-4db TA-Technix rövidített,keményített lengéscsillapító 50695Ft
-2liter váltóolaj 75W80 5000Ft
-Starline pollenszűrő 2000Ft

208224km

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2016-02-16

Egy újabb verzióra alakítottam a pajzsot.A felső rész is kapott egy kis matt fekete fóliát.

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2016-02-08

Így a télből kifelé menet,rászántam magam a gumiszőnyeg vásárlásra :) ideje volt már. A szőnyegeket a Carcarpit 2000 Bt.-től rendeltem,ahonnan a szövet szőnyegeket is rendeltük.

 

Mivel a nyári gumik elég gatya állapotban voltak ezért a téliek cseréjekor ott is hagytam a gumisnál,hogy neki majd jó lesz még valamire.Pl:virágot ültetni bele stb.
Én meg gondolván,hogy télen olcsóbb a nyári,,úgyhogy még ráérek keresgélni.
Amit addig-addig halogattam,hogy egyszer csak március lett.
Nézegettem én jó állapotú használtakat de ami mind Dot. számra mind sebességindexre megfelelt annak darabja bizony 15000-től kezdődött.
Kicsivel többért meg már újat is kapni.Ezért inkább az új mellett döntöttem.
Mivel jó atyám gumisként keresi a kenyerét sikerült nagyker áron hozzá jutnom 4db Falken 205/55 16-os nyári gumihoz.Ami gyártásra 2015-ös de 2016.03.26.-án lett felavatva.És ami még mellettük szólt az a sebességindex.Az eddigi H-sokkal(max.210km/h) ellentétben ez V-s(max.240km/h).
Tudom,hogy kevés az esély rá,hogy kihasználjam de megnyugtat a tudat,hogy megtehetném:))))

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-03-26

A héten sokat gondolkodtam rajta hogy tudnám megoldani az ajtókárpit bőr betéteinek kicserélését és arra jutottam hogy kipattintom a betéteket a régi kárpitból és beragasztom az enyém helyére.
Ugye erre a cserére azért volt szükség mert a vásárolt ajtókárpitok aljai vaj színűek még az én autóm belseje teljesen fekete ezért nem mutatna jól ez a kombináció.
A ragasztáshoz Epoxi ragasztót használtam a kilincsekhez pedig egy olyan pillanatragasztót ami képes polipropilén ragasztására.
Az első képen látszik hogy milyen ragasztókat használtam mindent a Praktikerből vásároltam meg.
Tehát az első lépés az volt, hogy leszereltük az összes ajtó kárpitot az ajtókról. Majd egy csavarhúzó segítségével kipattintottuk a régi szövet betéteket. Ez kicsit feszegetés volt, hiszen a régi műanyag forrasztásokat el kellett törni.
Miután kivettük a betéteket kicseréltük a bőr betétekre, aztán az Epoxi ragasztóval be ragasztottuk azokat. Ez látszik a negyedik és ötödik képen.
A hatodik képen éppen száradt a ragasztó a négy ajtó kárpiton. Aztán visszaraktuk a műanyag kilincseket amiket a speckó pillanatragasztóval megragasztottunk.
Majd visszakerültek az ajtókárpitok az ajtókra.
Ez a művelet egész nap eltartott még szerencs, hogy a két öcsém itthon volt és tudott nekem segíteni.

Az eredmény magáért beszél gyönyörű lett remélem tartós lesz. 😀

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-26

Járatás közbe megtette az első centiketAz első lépések

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-26

Jobb első kilincs az utolsókat rugja, szerencsére anno betáraztam belőle. Következő lefújva előkészítve