Blog

>> Tuning és extradumbass // Alfa 147 5 ajtó, 1.9 JTD 8v // 2016-04-03

Helló mindenki.

Ott hagytuk abba hogy 205ló megvan, futóművel foglalkozni kéne. Kimentem meghajtani a kicsikét, 2 éjszaka a 2. éjszaka lehullott a váltó. Innen is köszönet Adriánnak aki küldött nekem egy váltót jó áron. Szóval pacsi. Váltó bekerült Cz Gabi műhelyébe. Addig rágtam a fülét míg levették a váltót Szilveszterrel.

Váltó lent, akkor kuplunggal is kéne kezdeni. Elvittem a Stefan Z. Racingbe Szabik mesterhez, aki gyártott egy 6 ágú szintercsillagot, illetve húzott a szerkezeten.

Ja igen. Miközben levettük a futóművet kiderült hogy az alsó lengőkarok olyan gatya állapotban vannak hogy levétel közben kiszakadt a szillent. Na mindegy akkor teljes futómű renoválás, de akkor már csak kéne gátló meg rugó. Kiautóztam szlovákiába Csáky Jan-hoz, aki megdobott egy alig használt allítható magasságú TA futóművel. Köszi Neked is ;)
Ezen kívül, Alsó-felső lengőkarok csere TRW, stabpálcák csere trw, axiálok csere TRW. Jah igen stabrúd szilent is cs.

Közben kiderült hogy kéne egy nagyobb rail szenzor, mert a nagynyomású tudna többet, a szenzor a kicsi. Itt köszi a Sófalvi Gergőnek hogy autocadbe megrajzolta a skiccemet, és le tudtuk gyártatni CNC-ssel az adaptert, amivel a 8V rail csövébe be lehet csavarni a 16v railszenzorát (8v 1500bar, 16v 1800bar)

Eladtam a 18"-os felniket, és elkezdtem keresgélni hogy mégis mit kéne rátenni az autóra. Mankynak köszönhetően lett 4db 16"-os gyári guriga, ezeket majd matt feketére fényeztetem hogy annyira ne tűnjön fel hogy kicsi. Ezek Westlake Sport RS semi-slick gumikat kapnak hogy a tapadás is meglegyen ;)

Egyelőre ennyi, remélem semmit se hagytam ki. Féltengelyek jönnek az újak de még nem érkeztek meg, illetve majd ha elkezdjük összerakni az autót akkor úgyis írok hogy mi a helyzet. Olajhűtő még tervben, illetve turbó szabalyzás biztos hogy át lesz alakítva nyomásos labdára.

 
>> Tuning és extrayani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-04-03

Már a harmadik különböző típusú LED-es izzót próbálom ki a rendszámtábla világításában, de valamiért mindegyik néhány hét után elkezdett villogni. Mindent többször átnéztem, de kontakthibát nem találtam.. Az izzókban több LED is van, amelyek közül több is meghibásodott.. Meguntam, hogy néhány hetente cserélnem kell, ezért más megoldáson gondolkodtam. Párom autójában fél éve használok LED szalagot hasonló igénybevétellel és ott még nem volt hiba. A LED szalagokat 3-as egységenként lehet darabolni. A egy-egy nyáklemezre ragasztottam majd beforrasztottam. A nyák lemez hosszabb, mint a a szalag, így bedugható a foglalatba. Kíváncsi leszek a tartósságra.

 
>> SzervizThomika // Alfa 156 1.9 JTD // 2016-04-02

Bár át lett vizsgálva az autó, egy apróság kimaradt. A kézifék kötél. Persze pénteken a legnagyobb rohanásban parkolás közben ugrott szét. Első körben szakadásra gondoltam, de aztán felemelve láttuk, hogy csak szétugrott, mert nem volt kellően meghúzva a csavar. Azonban olyan rozsdás és elhasználódott volt, hogy inkább a csere mellett döntöttem. Így most egy darabig ezzel nem kell foglalkozni. Nagyon köszönöm Ferkének, hogy szombaton is dolgozott egy kicsit :)

 
>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2016-04-03

Ennyi volt....lezárult egy korszak.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2016-04-03

Az autót 16-os speedline felnikkel vettem,téli gumival.Adva volt a probléma,hogy kellenek nyári papucsok.Volt pár gondolatom.Veszek nyári gumit és szereltetem mindíg.Mondták,hogy ez nem egészen egészséges dolog a guminak.Így lett két variáció.Veszek egy acélfelni szettet dísztárcsával.Erre átrakatom a téli gumikat,a nyári meg megy az alura.Másik,hogy veszek még egy garnitúra alut a nyárinak,a téli meg marad így ahogy van.Körbe is néztem gyorsan a neten.Számolgattam,és úgy döntöttem még egy garnitúra alum lesz:)Megtetszett a telediál.Körbetelefonáltam a potenciális eladókat.Közben megkérdeztem egy pár más tipusú aluszett árát is.Hát olcsóbban nem nagyon találtam elfogadható garnitúrát.Így gyulárol egy cartárstol megvettem a teledialokat.Pár apró sérülés van rajtuk a csavaroknál,de ezzel együtt tudok élni.Csináltam is gyorsan egy tárolót az éppen nem használt szettnek.Meg ha már így rá értem a tükörtartó konzolokat is átfujtam a gumi spray maradékával.Ez is régóta szurta már a szemem,hogy megfakult.A maradék épp elég lett rá.2 óra volt a mutatvány le és felszereléssel együtt.Most igazi mély matt fekete színe van.

 
>> EseményOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-04-03

Nos a hét elején sikerült betörnöm a telefonom kijelzőjét,aztán megbírságoltak forgalomtól elzárt területen való áthajtád miatt, végül ma eldurrant a szervóolaj csövem. No comment.

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-31

Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-31

A hátsólámpa 'füstösítés' már nagyon nagy divat lett, valami mást akartam. Engem a narancssárga betét zavart a hátsó lámpatestben, ezért úgy döntöttem áttetsző lámpa festékkel egységes pirosra varázsolom az egészet. Szerintem sokkal szebb, mint a gyári sárga indexes lámpa búra ;)

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-25

Elkezdtem lecserélni a gyári emblémákat fekete-fehérre. Nem, nem azért, mert kopottak voltak, hanem mert a Jarama Nero színű GT-mhez ezek jobban passzolnak :) Később 2015-öes Fekete-fehérre lesznek cserélve
Az emblémákat az Aliról rendeltem, nem csak a talpat, de magát az aluminium lemezt is le kell hozzá szerelni a gyáriról a cseréhez.

 
>> Egyébharigeri // Alfa 75 2.0 TS // 2016-04-02

Idő közben elkerült az autó a fényezőhöz, ahonnan remélhetőleg egy-két héten belül el is hozhatom, immár Rosso 130 színben pompázva, illetve alváz/üregvédve. Amíg távol volt, elkezdtem bevásárolni a "tuning" alkatrészeket, hogy mire hazaér, csak össze kelljen rakni. Hosszas utánajárás eredménye lett, hogy az állítható Koni gátlók mellett döntöttem, illetve az Eibach ProKit rugók és a Powerflex szilentek segítik majd a bódét feszesebben mozogni. A becsavarozható bukócső (mert nem keret, csak 4 pontos half-cage) egyenesen Olaszországból érkezett, az OMP-től. Ez egy picit csalódás volt, a beszereléshez mellékelt tartó konzolt módosítani kellett, és egy korábban látott szintln 75 OMP csőhöz képest ez nem szedhető darabjaira, tehát egybe van hegesztve, így kicsit trükkösebb a ki/beszerelési procedúra, dehát ez van, ezt kell szeretni. A lista még nem véges, van még egy-két apróság a tarsolyomban, de erről majd később. Az összerakás persze nem lesz ilyen egyszerű, mert még az első/hátsó futóművet le kell bontsam alóla, hogy minden porcikája le legyen homokszórva/szinterezve, csak ezután tudom összerakni. Hamarosan a motor is felkerül az állványra, ha minden igaz csak egy generál kell neki és egy kis festés, és mehet vissza a helyére. Remélhetőleg mostantól felgyorsulnak az események, muszáj lesz, mert nyáron már használni szeretném. Nagyon várom már.

Szerk: A kasznizás után, de még a fényezés előtt, kivéstem a beltérből a hangszigetelő réteget, négy délutánnyi csavarhúzó, kalapács, kés, hígító kombó szenvedés, mivel szárazjeget nem kaptam sehol. Nem volt egy leányálom, de legalább kicsivel több mint 6kg cuccot kapartam össze végül. Remélem a rücsi ami helyette lett befújva, nem nehezebb :)