Blog
Elvittem a Bocit a Sárgagumihoz,mert a kuplungozás óta keresztben áll benne a kormány. A fiuk szépen beállították.Olyan értékek voltak ,hogy csak néztem.És így mentem már vagy 2500 km-t. Kóválygott az autó az úton össze-vissza,most már sínautó lett.
Vicces volt,hogy a portás srác megjegyezte ,tök jópofa a lila tehén a műszerfalon😃
Km állás:205100






Csend van.
Csak a szél mozog lágyan.
Távol a város zajától, távol az emberektől. Csak Te és Ő.
Nem zavar semmi, csak Őt figyeled.
Csend van, csak a gondolataid hangosak. Leülsz a földre. Csak Őt nézed.
Nézed a vonalait, a könnyed formát, próbálod megfejteni a titkot.
„Mire gondolt a költő?”
Mi járt a fejében a tervezőnek, amikor húsz éve papírra vetette ezeket a vonalakat?
Húsz éve, bazdmeg!
Húsz éve olyat rajzolt, hogy még ma is összeszorul a gyomrod, ha ránézel.
Mi a titok? Csak egy dolog jut eszedbe: Itália.
Michelangelo, Da Vinci, Armani, Fellini, Mastroianni, Galilei, Botticelli, Pavarotti.
Csak az olaszok tudnak ilyet.
Ezért is vagy Alfás. Mert ezt más nem tudja.
Alfás vagy. Nem divatból, hanem mert az akarsz lenni!
Mert megbabonáz, mert szereted, mert… csak úgy.
Ezt nem lehet elmagyarázni, ezt érezni kell!
Lassan megnyugszanak a gondolataid, a vérnyomásod csendesedik, és Te csak ülsz a földön és Őt nézed.
Csend van.
Csak a szél mozog lágyan.
Elmosolyodsz.
Büszkeséget érzel, mert Alfás vagy.
Többnek érzed Magad.
És ez jó.
Nagyon jó!



Mikor vettem az autót le volt ültetve Novitek cucc volt alatta! Mivel Budapesten élek ez nem túl előnyös! Ezért komplett rúgókat vettem hozzá! A benzines GT rugóit ! ill új lengés csillapítókat,előre és hátra is !

Az Alfát 2015.04.04.én vettem külföldi autó volt !
átszámítva 1050000 ft volt és ehhez jött hozzá a regdij ,vizsga átírás,rendszám (matrica) +vezérlés csere,feszítő vízpumpa ...stb ami kell ! Az egész 385,000 ft volt
ekkor bolt az autóban 177,.860 km





Már egy ideje elég idegesítő nyikorgás volt hallható az autó jobb elejéről. Lógni semmi nem lóg, azt többször több helyen is megnéztük. Sikerült megállapítani, hogy a felső lengőkar szilentjei nyikorognak. Ma kicseréltük TRW került bele. Végre ismét csend honol, kormány tekerés közben.
A TBi-be is szerettem volna egy navis fejegységet, így a korábbi bloghoz hasonlóan ebbe is beépítettem egyet. Most egy Pioneer AVIC F930BT fejegységet sikerült beszereznem. Megpróbáltam a gyári B&M mikrofont használni, de sajnos csapnivaló volt a minősége, így egy plusz mikrofont is be kellett építenem. A középkonzol is megújult, kapott egy kevlár borítást.


Többször jártam úgy hogy megálltam valahol és utána nem indult a kocsi. Belül a relé kattogott ,de önindító nem forgatott. Általában melegen csinálta. Általában fél évenként jött elő a hiszti és sokszor egymás után. Ilyenkor általában várakozás után sem indult be nekem, csak ha rábikáztam. Amióta meg van a kocsi azóta szenvedtem vele. Megpróbáltam a végére járni. Először az önindítót szedtük szét, de újszerű volt a belseje.
Utána rákötöttünk egy szál vezetéket az önindítóra egy leddel és felhoztuk a szélvédőre hogy lássuk megy-e rá áram (Kép 1-2). Indításnál világított mindig tehát ment rá áram. Amikor nem indult be, ezt a kábelt hozzáérintettem a pozitív pólushoz és ekkor pöcre beindult. Tehát önindító tuti jó. Utána megmértem mennyi áram megy az önindítóhoz. Amikor indítóztam 10v-nál beindult. Ment volna feljebb is de a műszer lassú volt hozzá. Amikor nem indult láss csodát 6.5-7v feszültség volt a kábelen. Nem volt elég áram megforgatni az önindítót. Így beraktam egy relét az önidító elé. Meg lett előtte szakítva a kábel és felhoztam bal oldalra ahol közé került a relé (Kép 3-4). Így ha nem megy elég áram a kábelre akkor is beindul, mivel a relét be bírja húzni. Így mindig 12v megy az önindítóra. Három hónapja csináltam meg ,azóta mindig indult. Kapcsolási rajz (5kép).





Egy reggeli hosszú utas indulás előtt az autó egy pillanatra "lebökött" elment rajta minden, majd 1 mp után visszatért. Villogva a generátor jelzővel. Nem adott később elég töltést, főleg felkapcsolt világításnál.
Beled-ben (mint település) átvittem a kocsit a szakihoz, hogy nézze meg, javítsuk fel, mert nem szerettem volna kiadni sok sok Mátyás portrés papírfecnit a kezemből érte. Néztem a neten, Stark márkájú lett vona 22.000 ft-ért kiszállítással.... de vagy jó vagy nem jó...ki tudja ,a gyári meg már mondjuk úgy, hogy bizonyított.
Új(nem felújított) alkatrészekkel, munkadíjjal, üzemanyag ktsggel együtt került 40.000 Ft-ba
148.000 km óra állásnál javításra került a generátor.