Blog
Az autó megvásárlása után rögtön az első dolgom az volt, hogy kicseréltem a T10 5smd Led és szofita Led can-bus error free-s izzókra az autóban. Fehér fényűek és sokkal jobban világítanak, mint a gyári izzók, én nagyon meg vagyok vele elégedve. És az autó se beszél vissza a ledes izzók miatt.



Nagy esemény történt !
Jelentem átvágtuk magunkat a bürokrácia útvesztőin, és lerendszámosodtunk.
Én személy szerint nem voltam hajlandó az egész napomat ügyintézéssel, és idegeskedéssel tölteni (vagy akár többet is), így megbíztam a lehetőségekhez képest leginkább szimpatikus tagot aki ebből él.
Potom 25 pénzért tokától, bokáig mindent elintézett. És el kell mondjam nem ez volt a legnagyobb tétel.
Pontosan 247.000Ft volt mindennel a mutatvány.
Megéri-e? Szerintem igen.
De a sztori szempontjából már mindegy is.
A lényeg, hogy ma már utcán volt a gépsárkány, és boldogan tettem bele az első 50km-et.
Most nagylevegő, és irány a szervíz. Első körben ami tutira kelleni fog:
-vezérlés
-fékek
-lengéscsillapítók
- mindenféle színű-szagú-állagú folyadék
Nemrég megvetem az angle eye köröket, aminek a beszerelését el is kezdtem teljesen sikertelenül.
Szerszámok hiányában feladtam a dolgot, és úgy döntöttem fizetek érte és hozzá értő kezekbe adom.
És ha minden jól megy a hétvégén már kész is lesz, kíváncsian várom a végeredményt.
Végre a szűrök és olajcsere megvolt. Bár az olajcsere nem volt olyan egyszerű, mivel az olajleeresztő csavarhoz akár milyen kulcs nem fér be. Mivel kicsi a hely és útban van a bölcső, a csavaron meg már nem igazán volt menet. Ezért a megoldás hidegvágó és kalapács megoldotta a problémát. :) Vásároltam egy új olajleeresztő csavart 1100-ft, ami már imbuszkulcsos, úgyhogy a következő alkalommal már valószínű könnyebb dolgom lesz. Tita bódottá!!!

Klímám az elmúlt hetekben gyanús volt nekem. Hideget fújt, de nem éreztem tutinak. Néha azt is hallottam, hogy szuszog. Bejelentkeztem a Magyar Autóklubhoz (Hardynak köszi a tippet!) Megállapítás: kevés gáz volt benne. Fel lett töltve mind gázzal, mind olajjal. Nyomáscsökkenést nem tapasztaltak, remélem így is marad. Ha már ott jártam, kértem egy teljes, ózonos utastér és klímafertőtlenítést is.
Klíma frankó lett, a fertőtlenítés is megtette hatását.
Km.: 203860
Előző héten elért engem is egy újabb 156os betegség, megadta magát a vezetőoldali napellenzőm. Lehajtáskor kattant egyet és többé nem működött tovább, csak szabadon himbálózott és lógott. Mivel Érden volt dolgom, meglátogattam Petiéket a Turul utcában és kisebb bevásárlást tartottam.
-Napellenző a vezetőoldalra
-Ablaktörlő motor mechanikával, kompletten
-1db ajtóhatároló
-Olajszűrő hővédő lemez
Az ablaktörlő karjaim nagyon kotyogtak már, a mechanika oda volt. Az anyósülés felőli csálén állt, szinte soha nem ment vissza a helyére, akkora kottyanása volt. Nagy meló volt, mert a végállást is ki kellett 'tökölnöm', de sikeres volt a művelet. Most tapasztalom csak meg, milyen is az ablaktörlőm gyárilag.
A hővédő lemez következő olajcserekor kerül majd a helyére, az enyémet a fehérvári kókler szerelőcsapat elhagyta...vagy lopta? :-)
Km.: 203800





214853km
Kicseréltem a beszorult és télen rendszeresen befagyó kézifék
bowdeneket,(Euroflex)
hátsó féktárcsákat(National
)fékbetéteket(Mintex)



Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.
A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.
Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.
Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.
A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.






