Blog
A könyöklőn sajnos megjelentek a használatból eredő kopások, így cserén kezdtem gondolkodni. Mivel a fekete sportüléseken piros színű a hímzés, adta magát a lehetőség, hogy a többi bőralkatrészt is hasonló design szerint készíttessem el. A váltó szoknyát már korábban cseréltem, mert ki volt szakadva.
Annak szétszedése a következő: A szoknya hátsó oldalán a takaróelem alá kell nyúlni, és finoman felfelé húzva a rögzítő patentek kipattannak. A szoknya gomb alatti részén a patentot és a tépőzárat kioldva a váltókarról kibújtatható, Ez után a két csatlakozó le kell húzni és kivehető az autóból. A szoknya keretről történő eltávolítása nekem elég problémás volt. A szoknya vissza van hajtva egy belső peremre, majd egy peremmel van arra rászorítva, amit oldalankét két műanyag karom biztosít.
Ezeket kellene úgy kipattintani, hogy ne törjenek le. Ez volt a harmadik 159 váltószoknya amit szétszedtem, de eddig egyszer sem sikerült ezt az akadályt megugranom. A csere értelemszerűen fordítva történik. A letört karmokat rövid csavarokkal pótoltam, amelyek a perem és a keret közé tekertem be.
A kézifék szoknya egy egy keretre van ráfeszítve, ezt kell kipattintani. és a patent oldása után azzal együtt eltávolítható. Elég a két oldalát és a tetejét kipattintani, mert alul csak egy megvezető rész van.
A könyöklőt két csavar rögzíti és csak a felső rekesszel együtt lehet kivenni.
A váltógombot a kupak alatti csavar rögzíti. A kupakot vékony csavarhúzóval a bőr és a kupak között lehet óvatosan kifeszíteni. két kis körömnek kell kipattannia.



Ismét egészen jól fogyaztott az autó. :-))
951,1 km-re tankoltam 68,8 litert, ami 7,02 liter / 100km-re jött ki így az autó computere is elég pontos értéket mutatott.
Ebből kb. 600km munkába és hazajárás, a többi pedig egy Budapest - Szarvaskő - Noszvaj - Bogács - Budapest kirándulás.



Egy ideje már nem írtam blogot most pótolom az elmúlt 2 hónap eseményeit röviden:
Újra letelt 10 ezer km így megkapta a Selenia 10W-60 Racing olajat, Mannfilter szűrőt.
Kicsit újítottam a motortérben is, fúrógépbe fogható drótkoronggal lecsiszoltam a trafósor fedelet (nem tudom mi a hivatalos neve én így hívom:)) és újra írtam pirossal az "Alfa Romeo" feliratot, következő lépés a hátsó rész amit úgyis le kell majd vennem mert a trafókat szeretném ellenőrizni. Még mindig kicsit rángatós az alapjárat így most trafó-ügyben nyomozok:) Tegnap az első hármat leteszteltem ,lemértem, átnéztem nincs repedés ilyesmi...sötétben vizesen sem húz át szóval jónak gondolom. Majd a hátsókat fogom előre rakni és hasonló módon megvizsgálom őket. ->Update: megtörtént a csere, hátsó 3 trafó az első hengersorba, megvizsgálva...rendben vannak!
Kipróbáltam pár napja egy új légtömegmérőt is de nincs változás így nem az lesz a gond, a régivel és újjal is ugyanúgy viselkedik az autó és a multiecuscan-el mért adatok is ugyanazok. Elég nehéz volt kivenni a régit , a csavarok be voltak rohadva már ,így most új csavarokat is kapott.Volt TPS reset, fojtószelep tisztítás is. Tervben van Koni állítható gátlók vásárlása:) Szóval röviden ennyi történt...amúgy nagyon jó érzés még mindig ezzel az autóval járni, imádom a hangját és ahogy megy, nagyon jól gyorsul:) nem lehet megunni :)) Nem készült mindenről fotó, de amiről csináltam az feltettem.




Nyomáspróba után kettő darab tömítés cseréje és gáztöltés munkadíjjal együtt.
166.000 km-el vásároltam az autót.Vásárlás utáni szerviz során a következő dolgok lettek megcsinálva:
-3db porlasztó csere
-szervótartály csere
-leömlő tömítősor csere
-minden olaj és szűrő csere
-egr szelep csere
-komplett átnézés
Autó megvásárlása és néhány km megtétele után előjött egy elég látványos probléma,a kipufogó gáz a motortérbe távozott,így cserélni kellett a tömítést.Az autó átnézését és karbantartását a legjobb szervizre bíztam,az Alfáriumosok vették kezelésbe.A kiömlő füst probléma kezelése mellett jeleztem,hogy nézzék át teljesen az autót,és a fenn sorolt alkatrészek hibáját tárták fel és javasoltak ezen elemek cseréjét,ami meg is történt,és azóta hibátlan az autó.Vezérlést még nem cseréltettem,mivel az előző tulaj az autót Budaörsön a márkaszervizbe vitte minden kötelező alkalommal és számlán van a komplett vezérlés cseréről,amit 130.000-nél végeztek,de a közeljövőben erre is sort kerítünk.
Az autó nagyon megy és nagyon élvezet vezetni
Építészetileg elkészült a lebontott tömésház helyén az új garázs. A náthától alig látok, de hazahoztam a Pókot.
Már csak a villanyt kell bevezetnem és a többi cuccal kell még beköltözni.
Jó tudni, hogy itthon van.




Mivel a tetőkárpit kint figyel ezért az antenna hátra költöztetését ma megcsináltam, szebb szerintem és sokkal erősebb a vétel a betoldott 3 méteres hosszabbító miatt.



Egy kis helyzet jelentés.
A szívósori szelepek sérültek. A hengerfejek már a felújító bázison. A motor gyakorlatilag darabokra szedve. A dugattyúk, gyűrünk rendben és remélem a csapágyak is. Főtengely még megy mérésre. Valószínűleg a csapágyakat ki fogom cserélni.
Önindító és a generátor is át lesz vizsgálva.
Egyenlőre ennyi....




A szerelőm még tavaly mondta, hogy gond lesz a kormányművemmel. Amikor felfedezte a jobb oldali gumiharang környékén az olajködöt, megnézette egy kormányműre specializálódott kollégájával, aki szerint már nincs sok hátra, és ez nem igen javítható darab.
Azt hittem tovább húzom... Május 4-én szerda reggel induláskor és munkába menet alig hallhatóan volt valami fura hang előlről, de aztán el is felejtettem, addig amíg délben el nem indultam újra. Na akkor annyira erős és beteg hang jött előlről, illetve fura kormányzás-érzés, hogy azonnal irány a szerelőműhely. A szervószivattyú panaszkodott, mert a szervóolaj szintje minimum alá esett. A kormánymű bal oldali gumiharangból dőlt az olaj, de a jobb oldali is adta.
Szombatig még használtam, úgy hogy állandóan utántöltögettem a szervófolyadékot. Több, mint 2 litert locsoltam bele. Annyi időt nyertem, hogy utánaolvassak, kutassak, telefonálgassak a témában. Felújítás hazai műhelyben, gyári felújított, új vagy bontott? 6 vagy 7 műhellyel beszéltem telefonon, tökéletesen összezavartak: nem javítható - de igen javítható. Javítás 45 - 160 e Ft-ig. Gyári felújított kormánymű 90-180 e Ft-ig.
Végül szerelőm kormányműves kollégája (aki annál a gyárnál dolgozik, ahonnan a kormányművem való, 2 betűs) azt mondta, ő nem fogna hozzá, mert gyárilag ezt nem szerelhetőnek rakták össze, így kisiparilag bontva és valahogy összerakva sosem lesz ugyanaz. Így szerelőm intézett Trencsikéktől 2008-as, facelift utáni bontott kormányművet, ami bele is került. Ráadásul axiálcsuklóstul, külső kormányösszekötőstől küldték, így van 2-2 tartalék futómű alkatrészem is!
Sokkal passzentosabb lett az autó, végre azt a masszivitást érzem, amit kicsit mindig is hiányoltam, eltűntek az utolsó kopogó hangok előlről, és az időnként érezhető bakkanások, instabilitásra utaló jelek is. Még szükség lesz egy futómű beállításra és szerintem "mozdonyérzés" lesz!
Cserélésre került még:
- jobb oldali belső féltengely gumiharang,
- váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid 78W-80).
Egyúttal az egy éve töltött klímarendszerem ismét feltöltésre került, ezúttal UV festéssel, hogy a szép lassú szivárgás helyére is fény derüljön.



Sikeres autóvásárlás, egy álom valósult meg :)
Az autó Osztrák volt, vezetett szerv.könyvvel. Szerencsére az Osztrák só nem tudta tönkre tenni az Olasz CSODÁT :D