Blog
Szivárgó főtengely szimering cseréje volt szükséges, egyúttal cseréltem a féltengely támasztó csapágyat, megtisztítottam a kupplung szerkezetet és lendkereket, megzsíroztam a kinyomó csapágyat. Kitisztítottam az olajteknőt meg az összes alkatrészt ami a kezembe került. Kapott új féltengely gumiharangokat a külső csuklókra,amiket kitisztítottam és újrazsíroztam. Újrafestettem a hűtőtartókat és a bölcsőt.



Mivel sajnos kis hazànk nem a legf@szàbb minőségű úthàlózattal rendelkezik, ezért a bal felső lengőkart elérte a vég. Mivel az alsó lengőkaron lévő szilent sem volt tökéletes àllapotban, az is cserélve lett.
Természetesen gyàri TRW került a rossz helyére. Nem volt olcsó, de remélem tovább bírja mint egy utàngyàrtott és akkor meg màr nem is dràga.... :)



Az autót 18-as téli gumikkal vásároltam, így szükséges volt beszereznem egy nyári gumi garnitúrát és már most előre egy másik felni garnitúrát télre. Mivel nagy fékes ezért csak a 17-es vagy 18-as felni jöhetett számításba. Mivel a 18 colos téli gumik adottak voltak így ilyen méretű felni mellet döntöttem. Egy jó állapotú AEZ alufelni garnitúrát sikerült is beszereznem, nyári guminak pedig a Hankook k110 ventus v12 mellet döntöttem. Sajnos az autóval vásárolt QV Launch Edition 8C felnik csúnyán le vannak padkázva, egyenlőre ezek felújítását eltoltam télre.




Az előző autómon is okulva a tapasztalatom az sajnos, hogy sok ember nem képes vigyázni más tulajdonára így úgy döntöttem még ha a Giulietta dizájnját - egy csöppet - el is csúnyítom beszerzek egy garnitúra ajtóvédő díszlécet. Az autofelszerelesek.hu honlapon történt a vétel, viszont a felrakást nem a készletben ajánlott részre, hanem valamivel feljebb helyeztem el és egyenlőre sikerült is megbarátkoznom a látvánnyal. Később rendeltem hozzá króm díszcsíkot is, de nem jött be és egyből le is szedtem, így maradt sima fekete.

Mivel az első lökhárítóra előzőleg felfogatták a műanyag rendszámtartót, ezzel azt sikerült is szépen tele furkálni, így a kisebb méretű rendszám matricát el is felejthettem.
Fórumokat olvasgatva többen ajánlották a felragasztást két oldalú (persze nem hagyományos) ragasztóval. A Piktorban sikerült is vennem amit kimondottan ehhez ajánlottak, kb 25 mm vastag, így 3 csíkban el is fért egymás alatt és - 2 hónap elteltével -tartósnak is bizonyul.



motor hibátlanul indul, hidegben (-1 fok) és meleg motornál is, a teljesítmény a 105 lovas szívó Seat-om után több mint kielégítő, Dynamic módban meg eszméletlen és a fogyasztás is meggyöző ilyen teljesítmény mellett, városi használat 7,5 - 8l.
Az alapjárat hideg motornál nekem szokatlanul magas 1200 körüli, ilyenkor meg-megszolalnak a műanyagok a beltérben, egy idő után meguntam és megnéztem honnan jönnek a zörejek, az egyik a kalaptartótól a másik a diagnosztikai csatlakozó fedő borítástól és egy a hátsó ülésen lévő gyermeküléstől ahogy a bőrülésen nyiszorog :) az utolsóval nem is, de a másik kettőt sikerült elnémítanom némi kábel szigetelő és öntapadós szigetelés segítségével.
A váltó hidegen kicsit nehézkes főként a kettes és a hármas fokozat, váltóolaj csere sokat segített.
Ami még gondom volt, hogy a gyári beépített navim nem működött, nem talált műholdat. Jeki tanácsára megnéztem a csomagtér ajtó kukacaiban a kábeleket és a bal oldaliban találtam is egy sérült vezetéket, javítás után még mindig nem működött, míg nem egy hosszabb út közben 8-10 műhold találat és a navigáció üzemel. ?????.


2016.04.08.-án vettem át az autót (122xxx km) a jármű külföldről behozott 1 gazdás, 2011-es. Szervízkönyv ide vagy oda mivel használt az autó és a szervíz háttér kérdéses volt számomra, aminek szükségét láttam cserélve lett. A cserélt alkatrészekbe részben az eladó is beszált (Opel Nádor)
A csere alkatrészek: motorolaj+szűrő, fékolaj, fagyálló, komplett vezérlés, külső ékszíj, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertya, váltóolaj.
Az autó fényezése csodaszép, egyedül a vezető ülés felőli ajtó volt újra fényezve, ez a helyszínen végzett állapot felmérésből látható.

Tegnap jó időre való tekintettel nagytakarítás volt. Többen jelezték, hogy a bőr ülés ápolására van a Deichmann-ban bőrápoló, így hát vettem egyet próbából. Felvitel után, jól áttörölve nagyon szépen felerősítette a bőrt, sokkal jobb volt tapintásra is és mellesleg az ára sem horribilis.
Emellett a héten megjött a várva várt AUX - Jack csatlakozó (Aliexpress). Nem akartam rontani az összképet másik fejegységgel, így e-mellett döntöttem. A csere gyorsan ment, és CHANGER üzemmódban (Bekapcsoló gomb majd SRC gomb) tökéletesen szól. Jelenleg csak egyszerűen a műszerfal alatt van kivezetve, később valószínűleg fel lesz hozva a műszerfal tetejére valami kevésbé látható módon.

tempómat utólagos beszerelése
kar: 12 000 ft
műanyag burkolat: 3 000 ft
kábelek+ gégecső + szigetelőanyag : 3 000 ft
A tempómatot haverommal szereltük be úgyhogy a munkadíj költségét megúsztam
km: 169 740