Blog
NA hát akkor MÚÚÚSZAKI... Mint minden ez sem volt egyszerű . Kis esettanulmány következik :) Mindenféle dolog nélkül bejelentettem műszakira (elő műszaki és ha minden okay akkor műszaki is.) Elsőre bukta a következők miatt:
1.Rendszámtábavilágtás ledes volt (basszus elfelejtetem visszacserélni )
2.D típúsú rendszám nem volt bent a forgalmiba ( okmányiroda és közölni velük hogy bizony azt sürgősen írják bele)
3.Xenon… Szívás mert mindent néznek és mint kiderült nekem(is) eltört a gyári magasság állító műanyag pöcök amit természetesen beszerezni esélytelen.. (házilag megoldottuk végül)
Második körre meglett a műszaki, de amikor hozták ki pont betoppant a műszaki állomásra a KPM szúrópróba ellenőrzésre, és a drágámat visszahívták hogy akkor ők is akarják. Szerencsére ott is sikeresen teljesített (kr hogy ilyenkor nem adják meg 4 évre a duplaműszaki miatt) :D
Megjegyzés.. Mennyire nem akart a Drága jószág műszakira menni a vizsga alatt a xenonos lámpamosásnál nem állt el a víz így kimosta alaposan a lökőst is.. Műszaki után többször lett próbálva többet nem csinálta .. előtte se.. Második műszakin gondoltam jobb elővigyázatosnak lenni csak 1 litert öntöttem bele.. és peeersze hogy ismét előfordult :/ jah és azóta megint nem .
Nos el érkezett egy kisebb szerviz a legendás futóműnél :-)
amik cserélve lettek:
-Jobb oldali kerékagy csapágy (DSP)
-bal oldali féltengely gumiharang (Akron)
-elöl jobb,bal oldalon alsó lengőkar illetve stab pálcák (Flenor)
-hátul stab rúd szilent illetve stab pálcák (Original Birth Italy)
az alkatrészeket köszönhetően a munkahelyemnek nagyon olcsón be tudtam szerezni. 50%-os kedvezményem van :-D
a szerelést pedig a cég szervizesei végezték, akiknek köszönöm a gyors és pontos munkát.
Bár azt mondták, hogy nem az Alfa lesz a kedvencük szerelés téren, de mindenki meg dicsérte, hogy milyen szép és jó autó :-D
Köszönöm nekik a lelkiismeretes munkát.
Km: 272678
- életkor: 157 nap
- km óra állás: 19.205 km
- össz. menetidő: 262,07 óra (10,92 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.200,17 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,47 Ft/km
- átlagos napi futás: 122,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,96 %
Ma megejtettem az éves, nyár kezdeti hűtő takarítást. Most csak mutatom miért vam hogy gáz van rendesen, csak hűtés nincs. Sajna ezt sok klímás nem teszi inkább valamireráfogja miért nem hűt. Esetleg ha megnő a nyomás drasztikusan képes a biztonsági szelepen lefújni a gázt. Ekkor jön hogy rátöltés, meg hogy valahol ereszt a rendszer. Pedig csak egy kis odafigyelés kellene és minden jó.


A mai nap megváltam szép 17-es gyári kerekeimtől kicsit sajnálom de készül valami új .Remélem jó döntést hoztam Nemsokára kiderül! Bízok benne annyira vigyáznak rá mint én!

233.425km
Még 42km lett volna az olajcseréig ,pontos voltam :)
Eneos 10w40
722 km @ 51,89 l dejzel = 7,19 l / 100 km
(Ebből az első 500 km-t az előző tulaj tette bele; tacho szerint 8,2-es átlaggal.)
Vásárlás után jöttek az alap dolgok: Motor,váltóolaj, összes szűrő. A lengőkarok is cserélve lettek, eléggé jött a hangja, főleg a januári hidegekben.
Nyárigumi híján, kompletten kapott egy 17"-os gyári felnit is 215/45-ös gumikkal. A kanyarokat jól veszi, igaz a kormányt is jobban kell fogni. :)
Az embléma sajnos itt is elég rossz állapotban volt, így külföldről 3 hét alatt megjött az új. A csere gyorsan ment. Plusz eltűnt a rendszámtábla tartó, a kétoldalú ragasztó erősen fogja a rendszámot.
Led lett a helyzetjelző, tolatólámpa, kilépőfény, belső világítás, rendszámvilágítás, stb.. Egyedül a tompított/refi, index, féklámpa maradt a régiben még, amíg normális fényerejűt nem találok földi árakon.





Nos miután sikerült megismerkedni a járművel mélyebben, kiderült egy két orvosolandó probléma.
Sötétben viszonylag kevéssé látok! Nem a szememmel van gond csupán a világítás gyatra, pedig emlékeim szerint annó igen jó volt a 155 világítása (mondjuk akkor még nem igen volt a xenon elterjedt). Gyors izzó csere (night braker on), a helyzet javult, de nem sokat. Irány Érd ahol minden kezdődik és némely gépeknek végződik. Két jó állapotú lámpatest beszerzése és rendberakása valamint az izzók installálása után ismét világos gyúlt az éjszakában! Köszönet az alkatrészekért. Ha már ott jártam, rendbe raktam a rakoncátlan első utastérvilágításom és a kesztyűtartó fényt is (igaz az továbbra is küzd némi kontakt problémával). Biztos ami biztos kicsréltem a z összes izzót a világítás rendszerben. Már csak a klima panel burkolózik sötétségbe (nem az izzók vannak kiégve benne).
Pótolva lett az ablakmosó tartályának kupakja is.
Kaptam ajándékba egy hátsó felújítandó emblémát is, mivel az enyémről teljesen hiányzik.
Továbbiakban az ablaktörlőkapcsoló kar cseréje lévén meggyógyult a hátsó ablakfütésem is, ami nem hátrány a tél közeledtével.
Közben megrendeltem az Alfák védelmezőjét is, egy vaskos kazánlemezből készült kartervédő formájában.
Az autó jön megy, fűt, világít, kanyarodik, fékez.
ui: a fényszorómagasság állító ledlámpája sem ég valami miatt. Szétszedtem, de nem jutottam a végére a miértnek.