Blog
A navi sajnos még mindig nem tökéletes, valami jel erősség probléma lehet a háttérben. Dolgozok-zunk a megoldáson
Ma elkészült a bőr váltó és kézifék szoknya, Az eredeti műbőr váltószoknya első részén volt egy enyhe szakadás, ezért döntöttem a csere mellett. A levétel egyszerű volt a váltónál a tépőzár felől ha kibontjuk le lehet nyúlni és körbe ki lehet pattintani a füleket enyhén befelé ezzel párhuzamosan a szoknyát pedig felfele húzva. A minőségi munkát Pesznecker Laci csinálta, akit bátran ajánlok mindenkinek. http://www.peszi.hu/





Nekem is előjött a sebességváltó gomb betegség, de szerintem már meg is volt csak idáig nem tűnt fel amíg egy váltásnál a kezemben nem maradt a felső félgömb.
A felső félgömb csere

A remek munkát végző Nafto kft. tulajdonosával ma sikeresen megállapodtunk. Nem a kifogásokat, hanem a megoldást kereste. Az alkalmazottja által végzett rombolásért vállalta a felelősséget és 50.000 Ft kártérítést ajánlott fel. Az összeget méltányosnak találtam, elfogadtam.
Az elozo tulaj, meg valahol fent akadt vele, ezert logott egy darab a burkolatbol. Mar kb 2 honapja megvettem hozza az uj burkolatot(Elaforgtol szarmazik) de csak most volt idom ra, hogy kicsereljem. Utangyartott, de nagyjabol mindenhol passzolt, kicsit kellett csak eroszakolni, hogy pontosan a csavar helyenel legyen minden lyuk.



Mivel az autó már 9000 km óta nálam van, ezért Gergővel nekiugrottunk a fagyálló cserének. Az is új. A csere előtt a rendszer kapott egy WYNN'S Radiator Flusht, rendesen átjárattuk. Ha már nekiálltunk, akkor letakarítottuk a szelepfedelet is.





212410 km-nél (8860 km telt el) újra olaj és összes szűrő csere, plusz egy féktisztítós, teljesen szétszedős fojtószelep takarítás volt. Természetesen Selénia 10W40 20K for Alfa Romeo olajat kapott.



A karosszéria munkához szükséges dolgokat Alexandrotól sikerült beszerezni. A szállítást Riki segítségével tudtam megoldani. Köszönöm mindkettőjüknek.
Az autó jelenleg Zé műhelyében várja az ujjáépítést.

6 évvel ezelőtt munkába menet, pont karácsony előtt néhány nappal, hátulról telibevert egy teherautó. Kivágott elém egy Twingo én megálltam, de a mögöttem lévő fékezés nélkül belémcsapódott.
A felelősséget elismerte, kitöltöttük a papírokat stb. minden ment a maga útján.
A károkozónak szinte semmi baja nem lett. Engem jobb hátul ért a találat. Sérült a lökhárító, deformálódott a hátfal, a jobb hátsó elem, a csomagtér ajtó, a tanknyílás alatt kiszakadt a sárvédő, eltört az üzemanyagcső.
Az autó egy ismerősöm apjának műhelyébe került, aki mellesleg rally versenyző is. Óriási csarnok, 6 szerelőállás stb. Mivel nem egy idegenről volt szó és a műhely egyik állásán épp egy GTV 6-ot restauráltak, bizalmat adtam nekik.
Amiért fizettem (a biztosító fizetett) nekik: hátfal kihúzása, lökhárító csere, csomagtérajtó és a jobb hátsó elem lakatolása, javítása, fényezés stb. A munkafolyamatokat folyamatosan szemlézte a biztosító kárszakértője és mindent a legnagyobb rendben talált. Az autóm majdnem 2 hónap alatt készült el. Átvettem és örültem, mivel kívülről minden tökéletesnek látszott.
Tegnap kiderült, hogy óriási hibát követtem el, amikor hozzájuk mentem. Az autómon vizsga előtt néhány apróbb karosszéria hibát szerettem volna kijavíttatni. A baleset óta szerencsére nem volt szükség ilyen jellegű javításokra. Lekerült a hátsó lökhárító és jött a meglepetés: a hátfalat nem húzták ki, a sérült kiszakadt részeket pedig csak betömték gittel. Semmiféle lakatosmunkát nem végeztek. Csak a gitt és a festék tartotta eddig össze. Becsaptak. Csúnyán. Pedig megbíztam bennük. Bíztam benne, hogy tökéletesen elvégezték a kifizetett javításokat (ők ezt állították és a kárszakértő szemléi is ezt támasztották alá) és az autóm tökéletesen képes megvédeni a benne ülők testi épségét.
Tegnap óta próbálom elérni ezt a remek műhelyt, sikertelenül. Cégnevet szándékosan nem írok, mert ez sajnos rágalmazásnak és a jó hírnévhez való joguk megsértésének minősülne. Annyit elárulok, hogy a cég Újpesten van, a Zsilip utcai szigetlejáró környékén.
Ma reggel felhívtam a biztosítót, aki a 4 évvel ezelőtti kárt rendezte. Szerettem volna panasszal élni. Többek között a kárszakértő ellen is, aki ezt a munkát megfelelőnek ítélte és jóváhagyta a kifizetést. A műhely ellen is, akik jogtalanul számlázták ki a lakatosmunkát és vették fel érte a nem kevés pénzt. Azt mondták, hogy ennyi idő után erre már nincs lehetőségem.
Megkerestem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot. Ők azt mondták, hogy forduljak a Békéltető Testülethez. Megkerestem őket is, akik pedig a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz irányítottak. Felhívtam a felügyeleti szervüket, ami elvileg a XIII. kerületi Önkormányzat. Türelmesen végighallgattak az igazgatási osztályon (ők adják ki és vonják be az engedélyeket) és azt mondták forduljak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. Ez vicc... vagy várjunk csak, mégsem. Egyik hatóság sem akar ezzel foglalkozni.
Nem csak a velem történtek miatt szeretném padlóra küldeni őket, hanem azért, hogy ezt másokkal többet ne tehessék meg. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem én voltam az első és az utolsó ügyfelük, akinek így "lakatolták" az autóját.
A tegnapi sokk után ma már elkezdtem telefonálgatni a cserére szoruló karosszéria elemek után. Úgy tűnik, hogy lesz minden. Mert azt nem lehet, hogy ennyi idő után ilyen patkányok miatt veszni hagyjam. Nekem ez volt és még ilyen hosszú idő után is ez álmaim autója és nagyon ráb@ik aki ezt el akarta venni tőlem.
Az autó május 21-én lesz 21 éves.





