Blog

>> Tuning és extraOllah // Alfa 147 Q2 // 2016-05-17

55,939 l / 881 km = 6,35 l / 100 km

Eddig azt hittem, ilyet Alfa max. 50 km-en tud...
(A fedcomp 3 tizedet csal felfelé.)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-16

Új kerekeket vásároltam az autó alá.

Meghirdettem a BMW felniket, másnap már vitték is őket, módosítóstól, közben kerestem az újat.

Egy új Japan Racing-et szerettem volna, de ami tetszett nem volt raktáron, 1 hónapot kellett volna rá várnom, így nem rendeltem meg.

Feladtam egy hirdetést ,hogy nagyságrendileg milyen felniket keresek. Jelentkezett egy ember, O.Z Superleggera felnivel, amit én jól megvásároltam. Évek óta keresek egy ilyen szetett, 18-as is, 5x100-as is. Aki ismeri tudja micsoda kincs, aki nem, nézzen utána :)

Gyári fényezése volt, nem volt olyan gáz, de persze átfényeztem. Fegyveracél szürke fény, mattlakkozva. Gyönyörűek. 1 kupak hiányzik ,rendeltem egy szettet, meg szép fekete szelepsapkákat is.
Gumik jók, csak kicsit nagyok. Ez a 225/40R18 nem igen az én világom...
De Goodyear Eagle F1, szóval marad egy ideig.
Szerintem jól választottam... (ismét)

>> Eseménykenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-05-16

A mai nappal Alfa tulaj lettem :)
A Fiat Grande Punto, és az Aprilia RSV Mille mellé, ma beállt a 3. olasz jármű a garázsba.
Az Alfa SW-je mindig egy álom volt számomra, és most végre megtehettem, hogy merő önzésből vegyek egyet.
Egy németországból behozott darabról van szó.
A járműn erőssen látszik a kor. A kasztni tele van apró sérülésekkel, a belsejébe gányolásos megoldások tömege.
Viszont az alváz hibátlan-értsd rozsdamentes, ami szinte csoda a kinti gépek között-, a futómű, és a váltó szintén példásan viselkedik, és a motor is úgy tűnik rendben van.
Persze költeni kell majd rá szépe - írom a listát, figyelem a fórumokat, lesem a tapasztalatokat-, de először a bürokrácia által felállított költségoszlopokat kell ledöntenem.
Szóval, elsőre ennyi.
Most egyenlőre örömbódottá :)

 

Elgurultunk Győrbe és Rieglerék elvégezték az előírtakat.
Cserélve lettek:
- légszűrő (rendesen el van dugva),
- pollenszűrő,
- olajleeresztő tömítés,
- olajszűrő,
- motorolaj (ismét Selenia WR PE).

Kapott még egy új antennát is, mert a régi végét elfogyasztotta a szomszéd macskája. Biztos, ami biztos elraktam, ha újra kint kell aludnia, akkor visszateszem.

Az olaj 45%-on volt, még kb 15 ezret mehetett volna a jelzésig. 17500 volt benne, így valahol 30-35e körülire jönne ki a ciklus.
Hibaüzenet nem volt.

Végösszeg: 81.651 Ft

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2016-05-16

Cserére került a map szenzor mert nem tudott elég sokáig elszámolni.A számolni valót köszi Manky, köszi a támogatást Liquid.Az LMM meg kiabál hogy sok a levegő,sok a levegő,de mivel nem elég hangosan kiabálja és nem hallom így marad :)
Az autó védelme is biztosítva...

 
>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-16

Féktácsa: Textar 18.000 Ft
Betét: Zimmermann 12.000 Ft

Km állás: 149.500 km

Nem volt végszükség a cseréje még,de mivel már nagyon idegesített a néha-néha fellépő csikorgás ki lett cserélve.

Ami kell: menetszár+fémlap+2anyacsavar=munkahenger visszanyomó szerkezet, torx készlet, 13-as kulcs, szabadidő, fogók(leginkább a munkahenger visszanyomásához)

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-16

Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)

Kilométeróra állása: 149.500

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-16

Nagy divat lett mostanában az emblémák cseréje, főként fekete-fehérre. A legtöbb helyen a színes régi és az új design-t láttam, valamint a fekete-fehér régit. Viszont Giottinál találtam fekete-fehéret az új design-ból is. 3000 plusz postaköltségért kaptam meg a két emblémát.
A cseréhez itteni blogokon nézelődtem, de a legtöbb helyen teljesen szétszerelték a hátsó csomagtartó nyitót valamint az első pajzs tetejét a művelethez. Ennél én egy egyszerűbb módszert akartam. A 159 fórumban megkérdezve kiderült, hogy létezik is ilyen módszer habár kicsivel barbárabb. A lényeg, hogy az emblémát egy fúróval át kell lyukasztani és belülről kifelé lefeszegetni. Azért nem ajánlatos a szélén kezdeni, mert a krómozott keretet könnyű úgy megsérteni. Először egy rendes elektromos fúrón gondolkoztam, de aztán óvatosabb megoldásnak tűnt a kis kézifúró. A művelet elég egyszerű volt. A képeken látszik, hogy a széléhez közelebb ütöttem inkább át, hogy könnyebb legyen oldalra feszíteni. Így, hogy látszik, hogy mi volt alatta, az első emblémánál egyértelmű, hogy a közepétől kicsit lejjebb érdemes átütni, mert ott van alatta egy lyuk. A hátsónál ez nem olyan egyértelmű, de nagy kárt azért nem lehet tenni, legfeljebb lesz egy kis karcolás az embléma alatt.... Amit legfeljebb csak egy következő cserénél fogunk újra látni. A végeredmény szerintem nagyon mutatós lett, elégedett vagyok vele.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-05-16

Itt a fórumon láttam, hogy valaki megcsinálta, és tetszett.
Úgy éreztem ezt nekem is meg kell csinálni :)

 

A komplett felújított első hátsó futómű után úgy gondoltam állíttatok egy futóművet.
Egy ideje néha koppan a bal eleje kanyarodáskor, mondom de jó előtte semmi baja nem volt. Aknából nézve minden rendben , gyanúsított a kissé lógó balos féltengelyem lett , így egyből csere, szereztem jó állapotút gyorsan. Pár próbakör és másnap a kip-kop újra előjött, lehet a kormánymű lesz. Nemsokára kiderítem. A kivett féltengelyem nem tudom mivel érdemelte ki a horpadását ami a képen látszik. De legalább a féltengely nem lóg, kip-kop maradt.
Féltengely: 12.000-
Csere: 8.000-
Futóműállítás:10.000-