Blog

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-16

Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)

Kilométeróra állása: 149.500

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-16

Nagy divat lett mostanában az emblémák cseréje, főként fekete-fehérre. A legtöbb helyen a színes régi és az új design-t láttam, valamint a fekete-fehér régit. Viszont Giottinál találtam fekete-fehéret az új design-ból is. 3000 plusz postaköltségért kaptam meg a két emblémát.
A cseréhez itteni blogokon nézelődtem, de a legtöbb helyen teljesen szétszerelték a hátsó csomagtartó nyitót valamint az első pajzs tetejét a művelethez. Ennél én egy egyszerűbb módszert akartam. A 159 fórumban megkérdezve kiderült, hogy létezik is ilyen módszer habár kicsivel barbárabb. A lényeg, hogy az emblémát egy fúróval át kell lyukasztani és belülről kifelé lefeszegetni. Azért nem ajánlatos a szélén kezdeni, mert a krómozott keretet könnyű úgy megsérteni. Először egy rendes elektromos fúrón gondolkoztam, de aztán óvatosabb megoldásnak tűnt a kis kézifúró. A művelet elég egyszerű volt. A képeken látszik, hogy a széléhez közelebb ütöttem inkább át, hogy könnyebb legyen oldalra feszíteni. Így, hogy látszik, hogy mi volt alatta, az első emblémánál egyértelmű, hogy a közepétől kicsit lejjebb érdemes átütni, mert ott van alatta egy lyuk. A hátsónál ez nem olyan egyértelmű, de nagy kárt azért nem lehet tenni, legfeljebb lesz egy kis karcolás az embléma alatt.... Amit legfeljebb csak egy következő cserénél fogunk újra látni. A végeredmény szerintem nagyon mutatós lett, elégedett vagyok vele.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-05-16

Itt a fórumon láttam, hogy valaki megcsinálta, és tetszett.
Úgy éreztem ezt nekem is meg kell csinálni :)

 

A komplett felújított első hátsó futómű után úgy gondoltam állíttatok egy futóművet.
Egy ideje néha koppan a bal eleje kanyarodáskor, mondom de jó előtte semmi baja nem volt. Aknából nézve minden rendben , gyanúsított a kissé lógó balos féltengelyem lett , így egyből csere, szereztem jó állapotút gyorsan. Pár próbakör és másnap a kip-kop újra előjött, lehet a kormánymű lesz. Nemsokára kiderítem. A kivett féltengelyem nem tudom mivel érdemelte ki a horpadását ami a képen látszik. De legalább a féltengely nem lóg, kip-kop maradt.
Féltengely: 12.000-
Csere: 8.000-
Futóműállítás:10.000-

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-05-15

Mai napon megtörtént a vezérlés szett valamint hosszbordás szíj és feszítők, olaj, szűrők hűtőfolyadék cseréje, és megszűnt a hidegindítás utáni csikorgás. Átnézve a dolgokat megnyugodtam, minden rendben.

 
>> SzervizDida // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-05-15

Osztrák só után meg történt az első alvázvédelem és a többi kötelező szerviz. Következő szerviz 156500 km-nél.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2016-05-15

Végre sikerült befejezni...egy időre :D
kapott egy Merwede ültetőszettet (4centi) meg egy sportpack-os küszöböt. a küszöb felkerülése előtt egy alapos üreg és alvázvédelem is történt az auton. ha már eddig nem rohadt, ezután se kezdjen neki :D az első futóműve kutyacsont kormány összekötő, kormánymű belső gömbcsukló cserélve lett. a 4 lengőkar meg még valamikor novemberbe volt cserélve szvl minden uj benne :D egy darabig nemnagyon kellesz hozzányulnom :D

 
>> AutóápolásArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-05-15

Mai napon megejtettem egy Prevent klímatisztító sprayvel a fertőtlenítést. Nem kell atomfizikusnak lenni hozzá, csak egy szabad fél óra kell.

 
>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-15

Volt egy kis időm végre hétvégén így folytattam a diagnosztikát az alapjárati rángatással kapcsolatban.
Tehát röviden : hibakód nincs ,most már gyári célműszerrel is ellenőrizve (Autófórum Riegler) , kompresszió mérést javasoltak...ám legyen legalább megtudom milyen állapotban van a motor.
Gyertyákat még tavaly nyáron cseréltem, akkor átnéztem a trafókat is de most gondoltam ha már szét kell szedni újra megnézem változott-e vmi. A képen láthatóan a gyertyák nem kormosak sőt szinte olyanok mint az újak :) Bár itt elgondolkoztam ,hogy talán túl szegény a keverék attól néz ki így? Fehér a szigetelő... (a gyertyákban kb. 12 ezer km van)
Trafókat bemértem mind a hat db-nál 0,6 ohm ellenállást mértem tehát azok is jók, repedés,sérülés, áthúzás nyoma sem látszik.
Következő lépés tehát a javasolt kompresszió mérés, kíváncsian várva az eredményt:)
Nem tudom az óra mennyire pontos de az megnyugtató hogy mindegyik hengerben ugyanaz az érték , 15 bart mértem egyedül a 2. hengernél kb 14 bar. Kevés olajat töltve ebbe a hengerbe, majd újramérve itt is 15 bar, tehát a szelepek rendben vannak, minimális gyűrűkopás okozhatja az 1 bar eltérést. Úgy gondolom ez is teljesen megfelelő több mint 200 ezer km után, ez nem okozhat alapjárati problémát...rendben van a motor, megkönnyebbülés :)
Mértem még benzinnyomást is (kicsit trükkösen , ezt inkább nem írom le:) , kerek 3 bar tehát ez is ok.
Ha már ennyire szétszereltem a dolgokat így befejeztem a motor csinosítást is, a szívósor- levegőházat is felcsiszoltam és újra írtam a V6 24V feliratot, eredmény a képeken, nekem nagyon tetszik gyönyörű ez az Alfa V6 motor!:) legtöbb új konstrukció megirigyelhetné, sok mai autón max. csak egy olcsó műanyag, szívósort jelképező burkolat van.
A végeredmény tehát gyertyák,trafó, benzinnyomás,kompresszió rendben. Még egyedül az injektorok tisztítása, beméretése van hátra és talán bezárul a kör...addig is élvezzük továbbra is a 2.5 V6 hangját és erejét :)

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-05-15

@174.000km
- 4db Bosch Duraterm izzítógyertya+beszerelés
- Első szélvédőcsere javíthatatlan kavicskár miatt