Blog
Ollahtól vettem meg az autót. Nagyon keveset használták. 67000 km volt benne kb. Hogy tiszta lappal induljon nálam, irány a Kelet Pest- olaj -Selenia és vezérléscserével indítottam. Biztos ami biztos, szeretem, ha minden klappol.A kuplung pedál rugója törött volt, ezt is ki kellet cserélni- vagy 3 órát szenvedtek vele.. Persze kap új jeleket is, mert a régiek már kicsit antikolódtak. Tempomat is került bele, gyári, új, mert ez eredetileg nem volt benne..
Csurig tankoltam és lám, valahol szivárog a gázolaj, tömítés berendelve.
A generátor főtengelyi tárcsa és a szíj is cserére szorult már, berendeltem. A váltógombot is kicserélem, mert a króm lepattogzott róla- hamarosan megjön. Ma vettem észre, hogy az ablakmosó folyadék tartályának kupakjából csak a karima van meg. Most nyomozok utána, hol mennyiért van. Eddig ennyi. A kavicsfelverődések nyomait javítgatom, és jöhet a polír. Kéne rá egy takaró is, hogy ne fázzon a garázsban. Az asszonytól már megkaptam, hogy : "azért ne felejtsd el, hogy ez csak egy autó" - Bólogattam némán, bár az ujjam csuriban. Nem ért hozzá.
Én tudom , hogy nem csak az.:)
Megvolt a második találkozás is a szervízzel:
Megérkeztek a várt alkatrészek. Nem is értem, miért nincs raktárkészlet egy szakszervízben. Mindent rendelni kell. Váltógomb cserélve, Alfa jelek cserélve, csilli-villi minden. A gumi tömítést az üzemanyag pumpánál cseréltük. gázolaj már sehol nem csepeg- érdekes, pedig a kicserélt o gyűrű is olyan volt, mint az új... A generátor tárcsa és szíj is cserélve lett. Most már minden patent. Még a kupakot várom az ablakmosóhoz és akkor az is gyári. Hátsó ablaktörlő cserélve lett. Klíma tisztítás és gázcsere is megvolt egy tizesért, még a klímahűtőt szeretném átmosatni, hogy az is tökéletes legyen.
Azóta megvolt az első főpróba is. Budapest -Krakkó és vissza.1200 km. Fogyasztás átlagban 5.3 az óra szerint. !! Hihetetlen érzés volt, mikor átpörgött a számláló az ezresen és még volt üzemanyag. Eddig ezt egyetlen dízellel sem sikerült produkálnom/Skoda Octavia, Superb/. A tempó ehhez vegyes, lakott terület, autóút, városi dugó, autópálya. Mindenütt betartva a sebesség határokat max 10% ráhagyással, javarészt tempomattal, ahol lehetett. Ez alá nem hiszem, hogy lehet vinni...
Most majd jön a polír és a Carnauba viasz.... és persze az Amorés matrica is:)
Azt hiszem elkészültem...
Nincs már hova csinosítani:) Azért keresek majd még valami hibát:)
Nemrég írtam, hogy nem posztolgatok autómosásról, de már megint kivételt kell tennem.
Ilyen hentesmunkát még életemben nem láttam, Jónevű kézimosóba vittem a digót, de nem a megszokott helyekre. Kölyökkel voltam, háromévesen nem az a türelmes fajta, szóval ott hagytuk az autót, amíg elkészült. Tiszta lett. Ezenkívül eltörték a vezetőoldali tükrömet (ha valakinek van eladó, kérem jelezze, tartókonzollal együtt kéne), az eddig se karcmentes tető még kevésbé karcmentes, a kormányoszlop műanyagát lenyúzták, a középkonzol tartórekeszéből kicibálták a gumi borítást, és a tüskéjét félrehajtva nyomorgatták vissza, a hátsó kilincseket meg mintha reszelővel "mosták" volna.
Természetesen senki nem tud semmiről, biztosan úgy volt mosás előtt is...
A Sonax jobban megválogathatná, hogy milyen mosókhoz adja a nevét.




Autómosás. És a ragacs nem jön le... :(
Valami gyökér ráöntött több autóra valami ragacsos löttyöt. A nap meg jól rászárította. Hurrá! :(
Új családtag. A mai naptól ismerkedünk... de ez a start-stop idegesít ki is kapcsoltam.
Készülünk Csörihez majd!
64238 km
Újabb 2 évre levizsgáztunk. El se hiszem, hogy már ennyi ideje nálam van az autó :)
A vizsgáztatók csak dícsérték, hogy milyen szép...:)
Elég ritkán klímázok (inkább csak pályán szoktam), jobb szeretem a lehúzott ablakot. Aminek egy hátránya van, városban a zaj. Úgyhogy a minap is inkább kicsit ablak fel, klíma be amíg a hangos teherautók közül kiérek. Na lett olyan büdös az autóban, hogy ihaj. Úgyhogy azzal a lendülettel hazafelé beugrottam az autósboltba, rendeltem egy pollenszűrőt és egy klíma fertőtlenítőt (a hosszúcsövű fajtából).
Egyébként pont egy éve cseréltem pollenszűrőt, úgyhogy ideje is volt. Ahogy kinézett, az pedig nem semmi. Pedig rajta volt a geotextil réteg is, amit ráapplikáltam kísérletileg. Az is megfogott egy tisztességes pormennyiséget, volt értelme szerintem.
Na lényeg, hogy nekiálltam kiböngészni, hogy hol a klíma hőcserélője és a vízkifolyó (alias Whisky folyó). Gondoltam bedugom oda a csövet, aztán direktben fújom rá a fertőtlenítőt. Bő 40 perc burkolatok leszedése és zseblámpával nézelődés után feladtam. Én a műszerfalat le nem szedem, anélkül meg nagyjából esélytelennek tűnt. Talán megtaláltam a klíma hőcserélőjét és talán a tűzfal felől 1 imbusz csavar fogja, de talánra én nem szivatom magam. Szóval hagytam a címben szereplő francba az egészet.
Így végül szépen a leírás szerint a befúvó motor felől jól megkínáltam a fertőtlenítővel. Aztán bekapcsoltam a befúvó ventit, úgy is nyomtam bele egy kis szert, hogy nyomja rá a hőcserélő felületekre is.
15 perc várakozás után bekapcsoltam a légkeringetést és kiszellőztettem. Ennyi. Egyelőre olyan műcitrom illat van, hogy csak egy pici fokkal jobb, mint a mocsárszag ami előtte volt :-) Remélem a célt elértük és nem lesz egy darabig büdös, és nem keringenek bacik meg spórák és hasonlók a levegőben.
Bal és jobb oldali féltengely csillag + váltóolaj csere
Par napja figyelmes lettem enyhe nyoszorgesre,gondoltam a hosszbordasszij lesz az.. csere erett.. jolnezett ki dayco tipusu volt. Jott egy kis ido valzozas az az huvosebb csondbe lett.. aztan jott ismet a meleg hat nagyon rakezdett igy mondom szerelo,de varni kell par napot ranezett ugyan is nem csak vonyitott hanem morgott is na mondom itt valami feszito vagy vezeto gorgo lesz vagy a fotengelyekszijtarcsa.. mondja szombaton vigyem aztan megtudjuk.
Pentek este hazafele toltes lampa felgyulladt na mondom ennek annyi.. egyenletes tempoban egyenesen megyk kis gaz elvetel elotte zene kikapcs minnel tobb aram maradjon az aksiba. Ahogy lassul hallom a szij is jelzi h itt van halk koppanassal es csond.. le esett.
Haza hozott gond nelkul bar szervonelkul kicsit nehez volt,de a regi szep mult jutott eszembe mikor nem volt szervo az offos automba.
Elviszem a szerelohoz megnezi hat megtalalta a generator szabadonfutojat kiszakadva a helyerol,szij leesve kisse megegve a szele. Generator haza elrepedve tobb helyen szabadonfuto elhajolva ami megmaradt rajta szvl igen nagy erok hatottak ra..
Generator kicserelve es egy uj gates szij forgatja a rendszert halkan csondben.
Pluszban meg az ablaktorlom is meglett csinalva ugyanis nem ment le a helyere es idegesito volt meg csunya!!
Most teszi a dolgat es szepen leul a helyere keszenleti allasban meg fenn marad ahogy kell.