Blog
Már sajnos vagy 1 éve volt valami zögrő hangom a legkisebb nyomatékra is ,leginkább nagyobb fokozatokba 4-5-6 ba. Sokan azt mondták váltó, szereztem egy váltót és 2 bontott féltengelyt 110.000km autó alól.Gondoltam féltengely cserével kezdjünk 1 órás dolog és hátha :) beraktuk , zörgő hang nincs de brutálisan ráz.
Ekkor már biztossá vált h nem váltó, ekkor úgy döntöttem küldöm fel BP re Lukács Miklóshoz a féltengelyeket, felküldtem visszajött , Dávid barátommal tegnap bedobtuk, hibátlan a gépezet !:))


Eljött az ideje az olajcserének, a szokásos Selenia Racing ment bele. A levegőszűrő ki lett tisztítva, a pollenszűrő ki lett cserélve.
Km: 201.920
A belseje nem volt a legtisztább állapotban, de most újra régi fényében csillog :)
Kedden viszem bőröztetni a kormányt és a váltógombot.
Szóval ahogy írtam, a forgalomba helyezés után az első nagyszerviz,
Sajnos kicsit gatyább állapotban van a gép mint vártam, így a költségek szépen sokasodnak.
Mivel mindenre nem van pénz így sorba haladtunk.
komplett vezérlés, minden olaj (szervó, fék, motor), hengerfejtömítés, vízpumpa, kipufogó tömítés, + kpuf heggesztés.
Amit észrevettünk és kelleni fog:
kuplung hamarosan feladja,és a futóműnek is meg vannak számlálva a napjai , mindenféle kábelek rendbetétele.
És ez után jöhet a külső.
Azt hiszem lesz mire költeni a csokipénzem.
De hogy mondjak is valami jót.
A blokk csodásan jár, csendes, és nagyon egészséges hangja lett.
Holnap egy nagyobb karikát megyek vele, és megnézzük milyen hosszú távon.
Raktam be láthatósági mellényt :)

A mai nap is hasznosan telt.Shadin159, ahogy ígérte, (Ezúton is nagyon köszönöm neki!!!) rendelkezésemre bocsájtott egy biztos jó MAF szenzort, így súlyos tízezreket spóroltam, mert mint kiderült az enyémnek semmi baja.
Így vissza kanyarodtam az EGR szelephez, mert ugyan meg lett pucolva, de gyanítom, hogy a szelepet mozgató motor ami rossz, mert takarításkor vettük észre, hogy nehezen jár a tengely.
Ismét Shadin159, segített (megint ezer köszönet!), aki adott nekem különböző lemezeket, amivel akár lefalazhatom az EGR-t, vagy csak csökkenteni tudom az áramlási keresztmetszetet. Én egy 9mm átmérőjű furattal rendelkező lemezt tettem be.
Nem kiabálom el, az autó 38 kilométer TELJESEN tünet mentes.
Most tartok egy teszt időszakot, aztán meglátom hogyan tovább. Itt főleg az dönt, hogy egy új EGR is beválna vagy sem. Ezért akinek van 1 kis időre kölcsön egy tuti jó EGR szelepe, az Shadin159 módra kisegíthetne! ;)

Olajcsere: MOTUL 6100 Synergie + 10W-40 5L , Olajszűrő , levegőszűrő MANN, szelepfedél tömítés, nívópálca tömítés csere.
Km óra: 146792
Köszönet érte: Cz Tuningmann Gábor!
- életkor: 194 nap
- km óra állás: 21.143 km
- össz. menetidő: 294,10 óra (12,25 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.305,43 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,90 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,32 %
15 évnyi gondos karbantartás után betelt a szervizkönyvem!
De nem aggódom, mert megérkezett az utánpótlás a következő 15 évre!!!


Ebay-ről megrendeltem a fekete fehér embléma készletet.
Szállítással. Hamarosan érkeznek.
Sziasztok!
Elérkezett egy kis szervíz és némi javítás ideje. Nem eresztem bő lére:
Brake Fluid DOT4 1l
CASTROL Magnetic 10W-40 (6L) olaj
SeINSA Féknyereg javító dugattyúkkal
DAYCO 6 PK 1750 hosszbordásszíj
SEINSA FékHidraulika javító
FRAM Üzemanyagszűrő
BREMBO hátsó Féktárcsa
MANN-FILTER Levegőszűrő
MANN-FILTER Olajszűrő
BREMBO Hátsó Fékbetét készlet
VAN WEZEL Intercooler
WIX Pollenszűrő aktív szénnel
BIRTH Első felső lengőkarok
Anyag: 96500 Ft Munkadíj: 34000 Ft