Blog
Kattogó bal első ajtóhatároló cseréje egy vadi újra. Rendeltem.
Valami idétlen sufni tunningos embléma nélküli pajzs volt az autón lefotózni is elfelejtettem , az kompletten első nap ugrott a kukába és cserélődött gyári újra (16.000-),majd kicsit políroztattam az első fényszórókon ,hogy kilássanak az izzók.. (12.000-)



Miután kicseréltem a termosztátot ,következésképpen felmelegszik a motor ,nem kapcsolt a hűtő ventilátor csak 100 foknál, mivel a két fokozat biztosítékai rendben voltak a gyanúsított a hűtő ventilátor előtét ellenállása lett. A gyanúm be is igazolódott. Nem tudom (vagyis hogy tudom ki szervizelte korábban ezt a kocsit legyen elég annyi Dunakeszi) a többire rá lehet jönni , vezetékkel kókányolta az ellenállást , még szép ha nem jó az ellenállás érték ,az lett volna a csoda ha jó lett volna.
Cseréltem újra, láss csodát 90-92 foknál bekapcsol a hiányzó 1-es fokozat.



A korábban említett anomáliáknak véget vetett egy teljes kuplungszett csere. Valeo került bele.
Korábbi bejegyzésemben említett jelenség meg nem szűnésére és a viseletes kuplung főhengerre gyanakodva cseréltem.
Jelenség megmaradt,de legalább a főhenger új.



Már vásárlás után közvetlenül feltűnt egy számomra még ismeretlen jelenség (általában JTS) produkció,hogy meleg motornál mászkál a pedál fogáspontja azaz esetemben melegre lentebb emel ki éppen csak , viszont pl.: reggelre egy éjszaka ha állt, akkor felkeményedett a pedál és tökéletes volt egy pár km megtételéig. Olyat is előadott hogy menet közben ahogy hűlt pl.: több km és nem kellet váltani vissza keményedett. Az első ötletem az volt ,hogy esetleg nem bele való a fékfolyadék.
Cseréltettem a teljes rendszerben, ártani nem fog, de a jelenség az maradt.

Vásárlás után elvittem ellenőriztetni a klímát (mivel semmit sem hűtött és a kompresszor sem kapcsolt). Nyomáspróba alkalmával a cellux-al kókányolt klímacső kettévált legnagyobb örömömre. Szánalmas aki ilyet csinál, na mindegy. Kiszedtem a csövet és rendeltem egy nem töröttet a Tatai bontóból. Beszereltem , újra nyomáspróba, jó, töltés és pollenszűrő csere. Végre hideg van benne.
Nyomáspróba: 8.000-
Bontott cső: 8.000-
Nyomáspróba+töltés+pollenszűrő csere: 14.000-
A cső cserét magam csináltam : 0.-



És nem a szó "fizikai munkát" jelentő értelmében. Számomra is hatalmas meglepetés, de így az első közös 10 000km-en túl azt a konklúziót kell levonjam az Alfáról, hogy nagyságrendekkel kevesebb munkát ad, mint eddig bármelyik BMW-m. Az persze árnyalja a képet, hogy míg a bajorok amolyan hobbyjármű státuszban voltak nálam, addig a 156-os abszolút használati eszközként kezdte pályafutását. S ez pont amiatt, hogy mindezt a lehető legkevesebb törődést kérve tette ezidáig, megváltozni látszik. Kezdettől fogva szerettem, de ennyire "hálás" tényleg csak egy ilyen "menhelyi kutya" tud lenni, így előbb utóbb nekem is foglalkoznom kell vele a kötelező menetbiztonságon felüli dolgokon kívül is, mert egyszerűen megérdemli. Májusban sikeres műszaki vizsgát tett, minden probléma nélkül ment a dolog, de ez nem is volt kérdés. Ekkor került rá egy utángyártott motorburkolat a szanaszét törött gyári helyett, mely sokszor már menet közben is leért az aszfaltra. Ellentétben az E39-hez vásárolt darabbal, ez meglepően jól passzol, minden csavar helye meg, és hellyel közzel ott is van rajta, ahol lennie kell. A legidegesítőbb jelenség a tetőablak beázása volt, melynek a vége az lett, hogy amolyan igazi falusi mód "körbeszilóztuk" az üveget, és kivettem a biztosítékát, hogy még véletlen se nyomkodhassa senki a jövőben. Aki ismer tudja, hogy távol áll tőlem az effajta igénytelenség, s erre már csak amiatt kellett ráfanyalodjak, mert figyelembe véve az autó vételárát, egyáltalán nem volt gazdaságosan javítható a hiba. Mentségemre legyen mondva amit tudtam, azért megtettem, hogy maradhasson a tetőablak, mint működő extra - első körben a tetőkárpitot folyton átázó részen lebontva lokalizáltam (legalábbis ekkor még úgy gondoltam) a víz forrását. Úgy tűnt, hogy a bal "A-oszlopban" lefutó vízelvezető cső tetőablakhoz csatlakozó részénél szivárog a víz, melyre egy awab bilincset téve sikerült egy pofont adnom a szarnak - mondanom sem kell, ugyanúgy beázott. Ekkor felmerült, hogy mi van, ha a túloldalon a szélvédő alatti esővályúban nem tud elfolyni a víz, melytől megtelik a cső, s emiatt csepeg felül a tetőkárpit mögé. Mint az alábbi képeken jól látszik, az elmélet megállta volna a helyét, mert egy zsák virágföldet sikerült eltávolítanom innen, de azon felül, hogy végre tiszta lett a csatorna, s le tudott folyni az esővíz, mindösszesen annyi haszna volt a dolognak, hogy megtudtam, az átmeneti szérián már a kesztyűtartó mögött van a pollenszűrő, és nem itt. Ha már megvolt a helye cseréltem pollenszűrőt, és kifertőtlenítettem a klímát, de a beázás maradt. Elkezdtünk állítgatni a mechanikán, hogy jobban álljon az üveg, melynek annyi gyakorlati haszna lett, hogy sikerült szintbe hozni a tetőlemezzel, s ezzel minimalizáltuk az addig elég jól észrevehető szélzajt, de az első eső alkalmával jobban beázott, mint eddig bármikor. Ekkor vált világossá, hogy új gumitömítés nélkül a régi napszítta kemény vacakkal sosem lesz ez jó, de annak az autó vételárának 15-20%-át is meghaladó értéke miatt egyszerűen nem éri meg tovább küzdeni, s meg kellett lépjük a fentiekben már említett legköltséghatékonyabb megoldást. Üvegtető természetesen maradt, napsütéses téli napokon jól fog jönni, de a nyithatóságot feláldoztuk az inkontinencia megszüntetésének oltárán... Apránként a nagyszerviz is megtörtént az autón, kapott új levegő és üzemanyagszűrőt, s egy új levegőcsövet a régi toldozott-foldozott szar helyett az intercooler és a szívósor közé. Evvel megszűnt a hosszabb menet után álló helyzetben érezhető égett olajszag az utastérben, ugyanakkor sikerült előidéznünk egy eddig meg nem levő - s talán az első valódi hibát a 10 000km alatt - az autón. Történt ugyanis, hogy egyszer csak hibalámpát gyújtott az autó, s teljesen elerőtlenedett. Másnap kiolvasva a turbónyomás (MAP - szívócsőnyomás) érzékelő szakadásával összefüggő hibakód volt a befecskendező számítógép hibamemóriájában. Ezt egy utángyártott ERA gyártmányúra cserélve (tudom nem a legjobb, de szombat délelőtt csak az volt helyben polcon) meg is oldódott a probléma. Végül megtörtént a vásárlás óta halogatott olajcsere is (Mobil 5W-40 Super 3000), melynek keretében kicseréltük a turbó és az intercooler közti gumicsövet is - legyen már új az is címszóval. Ugyanekkor megejtettük a már szintén kezdetek óta esedékes kárpittisztítást is - ég és föld a különbség, szinte másik autó lett belülről. Jelenlegi élethelyzetemből fakadóan szerintem maradni fog egy darabig az Alfa, s emiatt ha továbbra is ilyen hűséges társam lesz, megérdemel egy kis kényeztetést is. Az első futómű még mindig kopog egy kicsit, melyhez megvan minden alkatrész a csomagtartóban, de a bölcső leszereléséhez még hiányzik a kellő elszántság, de előbb utóbb meg kell ejtsük. Tél előtt kapni fog egy alvázvédelmet, s ha esetleg van valami probléma az alján, az javítva lesz. Jövőre mindenképp vezérlést kell rajta cserélni, valamint szeretném a lehetőségekhez képest vállalhatóvá tenni a külsejét is - tetőt, motorháztetőt, s a két lökhárítót ha meg tudom oldani jó áron, akkor újrafényztetem - s akkor kéne rá négy alufelni. Aztán ha tart a lendület ki kéne javíttatni a vezetőülés oldaltámaszának megrogyott töméseit is, hogy ismét úgy tartson, mint újkorában. Na majd meglátjuk...



















