Blog
Mivel nem sokat, szinte semmit sem használtam a klímát, szép lassan elment a gáz jó része belőle, így ideje volt foglalkozni vele. Név nélkül az első helyen nyomáspróbán megállapították hogy a klíma nyomáskapcsolója enyhén ereszt, nem veszélyes, akár egy évet is kibír töltés nélkül, de szerintük mindenképpen meg kell csinálni. A kedvezmény nélkül 15 ezer Forintos alkatrészre mondtak 45 ezer Forintot. Ebben a pillanatban fizettem a nyomáspróbát és tovább is álltam. Fényező ismerősöm által ajánlott ember feltöltötte, átbeszéltem vele e dolgot, majd vettem egy tisztító sprayt, és fertőtlenítettem a rendszert. Később foglalkozok a nyomáskapcsolóval is. Előző napokban kapott új Giulia stílusó jeleket is, a hátsóval játszanom kellett, mert nem a régi elfordíthatóra való, de egész jó lett, később azon is javítok még.

Heveny megrökönyödéssel nyugtáztam, midőn éjjel háromnegyed háromkor, az addig hibátlanul működő kuplung pedálja lentmaradt. Heveny matekozás..kb hat kilométer hazáig...egyesben...eltart egy darabig hazaérni, megpróbáltam cipőm talpélét beakasztva felhúzni pedált, jött is szépen, tyuhú, kettő, már hasítani lehet azzal, tuti nem alszom el míg hazaérünk.
Főútra kiérve vérszemet kaptam, három is van, mi van ezzel? Hazáig hibátlanul kuplungolt.
Rühellem az ilyent, legyen jó vagy ne, de ne szórakozzon. Átlag 10-12 km /egy hiba mérleggel.
Ma megvolt szerviz: alsó kuplung munkahenger csere. Á, lélekben számoltam mindent, kuplung kinyomócsapágy, mifene. Ennyi lett a vége.
Új, 1500 fok Celsiusig hőálló olajcsövek installációja megtörtént. (Az olajhűtő csövei közel haladnak el a kipufogócsonkhoz; a korábbiak nem bírták és eresztették az olajat. Ezért volt szükséges a csere.)
Továbbiak hamarosan.

Fertőszentmiklós V8 kupa 2 napos rendezvény , sajnos első napra nem értem oda ,de második nap végig jelen voltam.
Végre volt egy hibátlan rajtom , egy jó 60labam és máris jött az idő ,igaz ennyire jóra én sem számítottam, meglepett.
Első hely ismét össze jött. ez a pálya nagyon fekszik a kocsinak , guminak.




Bár volt vezérlés csere szervízkönyv szerint 120.000-nél, biztos ami biztos lecseréltettem.
Jobb oldalon alsó lengőkar cserélve nyikorgás miatt (trw), valamint hátsó lengőkar szilentek cserélve. Sajnos szervíz közben kiderült, hogy a bal hátsó rugó el van törve, ezért ezt minél előbb cserélnem kell.
Új Alfás kaland szombat délelőtt az M5 autópályán.
Szombat délelőtti napsütésben, mosolyogva Alfáztam a családom felé Szarvasra, amikor megjelent néhány hibaüzenet és lefagyott az elektronika az autóban. Először nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, keveset járt mostanság, kényes olasz verda, ahogy Ákos szokta mondani, most jól odalépek és megjáratom... azonban észrevettem, hogy a sebességmutató sem mozdul semerre sem előzés, sem lassítás közben.
Leállósáv, motor leállít, újraindít, de se kép, se hang.
Nagyon hálás vagyok, hogy van, akire mindig, mindenben számíthatok és segít, ha szükségem van rá. Hálás vagyok, hogy szombat délelőtt elsőre felvette a telefont. Hálás vagyok amiért elmagyarázta, hogyan tudom levenni az akksisarut, hátha helyreáll minden. Hálás vagyok, hogy figyelmeztetett, hogy vegyem fel a láthatósági mellényt és tegyem ki a háromszöget. Hálás vagyok, hogy egyetlen pillanatra sem voltam ideges, nem féltem és megőriztem a jókedvemet. Hálás vagyok, hogy egy útellenőr megállt és odajött hozzám és a jelenlétével támogatott. Hálás vagyok, hogy azt mondta, a nagy szélben ne tegyem ki a háromszöget, bólyákkal és táblákkal megjelölt engem és megígérte, hogy később visszanéz erre. (Azért én kivettem a dobozból és összeszereltem egy fotó erejéig - tanuljam meg, ha már így hozta az élet.)
Őszintén hálás vagyok, hogy a pálya elején, Bp-hez közel történt a hiba és nem valahol távolabb. Köszönöm, hogy kihívta nekem az autómentőt, hálás vagyok, hogy épp Jocóval volt, és hogy volt hová szállíttatnom az Alfám. Hogy az autómentő gyorsan kiért, hogy megvettem a benzinkúton tankolásnál a kedvenc magazinom legújabb számát és volt mivel eltöltenem az időt, hálás vagyok, hogy minden rendben ment, és hogy nagyon keveset kért az autómentő, hogy készpénz híján Á kifizette nekem, hogy lekormányozta a trélerről és azt mondták a fiúk, hogy addig onnan el nem viszem az Alfát, amíg át nincs teljesen vizsgálva, mert nem szeretnék, hogy még egyszer az út széléről kelljen összeszedni.
Hálás vagyok, hogy Jocó hazavitt.
Nagyon hálás vagyok, hogy a szívem ereje megvalósította a vágyam, és éppen az Alfámon keresztül.
"Minden éppen így van jól,
Mindig pont oda visz a sorskerék,
Amit át kell élj..."
Egy ölelés, finom kókusztejes római cappuccino, Anya sült csirkéje, Vivi kacagása és a Holt-Körös illata széppé tette a hétvégémet.












Megint Várpalotán jártam. A kölyök oda meg vissza volt a szerviztől, az Alfáktól és Cöri bácitól (sic). Az unixos autó most jó tükröt hozott, a cseréje is pikk-pakk megvolt, csak a fordulatszámmérő izzóira kellett várnunk egy kicsit. Segond, a kiskorú addig is kergette a szerviz macskáját és/vagy engem. Miután a többször megénekelt unixos autó meghozta az izzókat, a fordulatszámmérő fényereje méltó lett a kilométeróráéhoz.
DZ ma 9-re adott időpontot, ( 08.07-kor már ott voltam ) ráment a nap de győzelem:-)
NagyBrembo kompletten bekerült a helyére, Brembo betétek és 1 pár fékcső is bepattintva / természetesen amit vittem rövid lett de Zoli rendelt 1 patent verziót hozzá.
Minden a helyén, hűtőfolyadék és fékfolyadék is cserélve / Paraflu, Tutela /egy gumicső is a kiegyenlítőtartály végéről mert kis repedés volt rajta nem volt lyukas de már nem is lesz.
Futóműállítás is megejtve Dunaharaszti szervízben a nap végére.
Külön köszönet Dudás Zolinak a munkájáért, így kell ezt csinálni!






Lipcsébe menet útba esett Drezda, így megnéztem.
Bár ne tettem volna....
Pár perc eredménye:
- nagyon szép kékben, eddig ez a szín tetszik legjobban!
- 9500 Euróért van kirakva a kereskedésben, a hirdetés 8900-ról szól,
- CSAK téli gumik vannak hozzá,
- 18”-as felnik padkázva, lekopva, emblémák szarok,
- első embléma fehér,
- ülés bőre nagyon elhanyagolt, talán sose volt ápolva,
- a szőnyeg olyan szinten koszos így takarítás után is, hogy erről diplomamunkát lehetne írni,
- váltógomb lötyög,
- motor segédalváz rozsdás,
- alul hátul alánézve több helyen kezdődő rozsdát látni,
- nincs törve,
- motortér rendben,
- nincs pótkerék, de a többi cucc is hiányzik (emelő, defektjavító)
- kulcskártya megvan,
- jobb ajtón hosszú karcolás (festeni kell??)
- kulcsról minden felirat lekopva ( a 159 még ép volt)
- leharcolt hangulatú a belseje,
- de nincs kiszakadva sehol,
- kormány bőrözni kell,
- tető jónak tűnik,
- motoros, memóriás ülésállítás,
- ülés mögött rekeszek nagyon kicsik,
- a középső alu borítás összekarmolászva, helyenként kifényesedve,
Bakker ennél a kétszer ennyi idős Spiderem is jobb összbenyomást kelt, a jó állapot szubjektív...
Hogy szaggassa ki minden Alfák hollója a máját annak, aki így bánt ezzel az autóval!


Reggelre megint kigyulladt a motor kontroll lámpa. Az autó ereje elszállt, turbó nyomás alig volt. Gépre dugtuk, a turbó hőmérsékleti jeladó csatlakozója, ami már egyszer javítva lett, az adta meg magát. A forrasztás esett szét. Ki lett véve a szakadt kábel, és ki lett pótolva, kapott új sarut. Hiba törölve.
0
504
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10