Blog
Elkezdtem berakni az új lengőkarokat. A bal oldalon odáig jutottam, hogy a felső lengőkar és a stabpálca a helyén, de az alsó lengőkarral sikeresen kiszakítottam a külső féltengely gumiharangot. Vehettem új gumiharangot (készletben: gumiharang, két bilincs, zéger gyűrű, féltengely anya, grafitos zsír). A féltengely csukló szétszedése és megtisztítása után ment vissza minden a helyére, az alsó lengőkart is betornásznom a helyére, a csavarok/anyák is betaláltak. Gondoltam még gyorsan meghúzom őket, de a felső lengőkar gömbfejének anyája úgy gondolta, hogy inkább beleszakad és a gömbfej csapjának a menetét is tönkreteszi...
Ma meg is vettem az újabb lengőkart...
Folyt. köv.











Elsőkörben kapott egy garnitúra 15"-os gyári felnit ( 45 000ft ), majd kapott rájuk egy garnitúra papucsot, igaz használt, de jó állapotúak (: 196/65 26 000 Ft ). Ezek felszerelésére kerültek.
Elől alsó felső lengőkarok, stab rúd ( vagy mi ) cserélve ( 145 € ).
Szerelő:
gumik 6000 Ft
lengőkar 25 000 Ft


Sikerült egy régen áhított vágyamat beszerezni, GTV gyári felnije.
Került rá 4 új Dunlop Sport Maxx TT 215/45R17 gumi is.

Mivel tudom, hogy a bőr műszerfal nagyon kényes a tűző napsütésre, és úgy egyáltalán jobb védeni a tűző naptól amennyire lehet, készítettem egy ideiglenes "hűsölőt" az autónak.
Két épület között pont van annyi helyem, hogy kényelmesen be tudok állni. Az orra pont Észak felé néz, tehát a déli nap fentről/hátulról éri.
Elszaladtam a Jyskbe, pont akcióban fillérekért mérték a háromszögletű napvitorlát. Gondoltam ennyit megér, kipróbálom mire jó. Rögtön vettem kettőt.
Aztán a barkács boltban vettem dübeleket és csavaranyára hegesztett karikákat. Eltartott egy ideig, mire bejátszottam, hogy feszes is legyen, átlapolás is legyen a két vitorla közt, de végül nagyjából sikerült.
A csomagoláson lévő reklámfotón csúnyábban van kifeszítve, úgyhogy gondolom ez ennyit tud.
A mester urak őszre vállalták a normális kocsibeálló megépítését, úgyhogy addig itt fog lapulni az autó. Hacsak meg nem csinálom magamnak a beállót. Nincs szakember, mindere várni kell, aztán vagy szép lesz, vagy nem...



Ma volt egy kis időm a meló helyen és kiváltottam a koromszűrőt egy sima 60-as csőre. Sokkal jobb lett a gáz reakciója és hamarabb ugrik tőle az autó. Egy furcsa zörög hang miatt álltam neki kiszedni alóla, de ezzel sem változott lehet a katalizátor lesz a ludas, ezt még meg kell néznem. De így, hogy menet teljesítményben jobb lett nem bántam meg a "felesleges" munkát.




Sajnos nem túl régen úgy jártam, hogy menet közben egyszerűen elfüstölt a klíma kuplungja. Ezt egy erőteljes fémes súrlódó hang kísérte. Akkor még nem is tudtam mi történik. Azt vettem észre mintha valami megfogná az autót és ez a hang kísérte. Ezt követően tudtam menni az autóval csak nem tudtam hova tenni a jelenséget. Csak otthon szembesültem a ténnyel, hogy megszorult a kompresszor. Nem tudtam, hogy miért történt. Nem tapasztaltam semmit, rendesen hűtőt és nálam mindig automata üzemben volt sose kapcsolgattam. Még szerencse hogy nem ugrott le a szíj vagy szakította széjjel.
Körbekérdeztem a Kecskeméti szakikat, hát mindenki be volt táblázva kb három hét múlva tudtak volna velem foglalkozni. A facebook-on olvastam egy Kiskunmajsai klíma szerelőt, felhívtam és Ő tudott fogadni a leghamarabb. A javítási idő nem annyi mint egy generátor vagy egy önindító csere. Igaz, hogy nem sok csavar kell kioldani a kompresszor levételéhez, de mivel az enyém megszorult így tele volt fémforgáccsal és nem csak egyszerű feltöltés kell. Cserélni kellett benne szűrőt, expanziós szelepet illetve ki kellett takarítani az egész rendszert is. Kedden vittem el és szombatra lett kész az autó. Kétszer lett átmosva a teljes rendszer és még mikor elhoztam azt tanácsolta a mester, hogy kb. 1 hónap múlva tisztítsuk ki ismét mert a hűtőbe biztos maradt egy kicsi piszok és csak használatba fog kioldódni. Azt mondta még, hogy nagy valószínűleg a kevés olaj miatt ment tönkre a kompresszor. A kompresszorból sikerült találni egy kevés kilométereset így az került fel a helyére. Azt 35000 sikerült megvenni, a többi a takarításra, a különböző alkatrészek cseréjére illetve a rendszer feltöltésére ment el. Az első két kép a végeredményről készült. a többi a rossz kompresszorról.





Szeretem tisztán tartani az autót, de hiába mosom gyakran, ha száradás után tiszta vízkő marad a kocsi, ami a feketén különösen feltűnő. SanyiJTD cartárs ajánlotta figyelmembe az AliExpress-en található törlőkendőt, ami tapasztalata szerint rengeteg vizet képes felszívni, ha le akarom törölni a kocsit a mosás után. Gondoltam, miért ne? Május 20-án rendeltem és lám, már ide is ért :D
3,39 USD volt szállítással, mindennel együtt.

Az autó 5 éves és kicsit mattultak már a műanyagok és gumik a külsején. Erre próbáltam valami orvosságot találni, de nem lett meg a Szent Grál. Vettem egy K2 Bono Black névre hallgató anyagot. Igazából nagyon macerás volt vele dolgozni, mert a rongyot teljesen tönkretette, amivel felvittem. Továbbá nem is lehetett olyan szépen szétteríteni és könnyen össze lehetett vele kenni mást is.
Sajnos az oldalsó ablakkeret műanyagok a beavatkozás után is pont ugyanúgy néztek ki, mint előtte. Egyedül a szélvédő aljánál lévő takarógumin látszott érdemi javulás. De az eredeti cél az előbbiek fényesebbé/sötétebbé tétele lett volna.



Hibátlan "kis" kocsi. Nagyon élveztük az utazást mindenfajta úton.
A fogyasztással úgy voltam, hogy klímával, tempósan 8 alatt bármi jó sok autópályával, némi várossal, helyi hegymenetekkel, mindennel. Erre egyik tank 6.86 lett, a másik meg 6.38. Mondom mi a fene, de átszámolva is annyi. Comp szerint az első 6.9, a második 6,6 volt, de megfigyeltem, hogy az utolsó pár km vezetési stílusa simán átírja az akár 2-3ezer km-es B trip átlagát is, ami nyilván hülyeség, de együtt lehet élni vele, pláne, hogy nem nézegetem gyakran, csak az első hosszú úton érdekelt.
Kényelmes, szuper a napfénytető, a bőr, a klíma, minden. Imádjuk. És öröm volt ránézni az apartmanból minden alkalommal. Jó, hogy nem volvót, vagy mazdát vettem asszem :)




459,7 km és 62,84 liter 100-as MOL - 13,67 l/100km.
Ez kb. a szokásos "ciklusban" történt, szóval erősen vegyes fogyasztás, ugyanakkor 150-180 közötti autópálya tempóval, és általában dinamikusabban járva.
2
702
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10