Blog

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-08-06

Itt volt az ideje...
Új olajat, olajszűrőt és légszűrőt is.

>> AutóápolásJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-29

A csomagtér tetőről sajnos a lakk elkezdett leperegni, valószínűleg naptejjel kellett volna kenegetnem mert megégett szegény bőre és hámlásnak indult. A kis foltok egyre nagyobbak lettek, ennek hatására úgy döntöttem, hogy autófóliával javítom a jármű külsejét. Vettem is szép metálkék fóliát. A csomagtér tetőt leszereltem és kiszedtem belőle a lámpákat és a zárat, lemértem az 1.8 felirat helyét és simára csiszoltam. A fóliát elkezdtem felrakni, de gyűrődött, hólyagosodott... Hiába volt segítségem, fél óra alatt nagy nehezen kb. 10cm-es sávot sikerült nem túl szépen lefednem. Megelégeltem, letéptem és összegyűrve a kukába küldtem a meggyötört matricát.
Vettem gyorsan két flakon mattfekete spray-t és ideiglenesen feketére mattult a csomagtértető. Majd kevertetnem kell Azuro Fantasia metal-t, hogy egységes legyen a külalak, addig is marad ez...
Azt hittem, hogy az autó fóliázás könnyebb lesz, mint a festék szórás...

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2017-08-07

Olaj (selénia 10w60) + olajszűrő (mann)
km állás 199.582

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-08-07

Mivel egyre beljebb fogott a kuplungom és már a pedál sem jött elsőre vissza, kicseréltem a főmunkahengert. Valeo volt bent, szépen lefittyedt mikor lekötöttem a pedálról, de az olajat nem engedte. Textar került be, légtelenítés és olyan mintha új lenne. 156570 volt a km állás.

 
>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-08-07

Sikerült leszakítanom a motorvédő pajzsot. :(

Bekell rendelnem egy ilyet: haspajzs

>> Szerviz_Ata_ // Alfa 159 TBI TI // 2017-08-07

10.000 KM után olaj + szűrők cserélve. Két új hátsó gumi felrakva, mert a régiek külső szélei kopottak voltak (Uniroyal Rainsport 3) A bal hátsó rugó el volt törve, az összes cserélve Einbach-ra.

 

Giuliettával mentünk, pár érdekes dolgot is láttunk.
Megtett út: 3.197 km
Átlagfogyasztás: 5,9 l/100km
Átlagsebesség: 91 km/óra
Utazás időtartama: 35 óra 6 perc

 

210 km-t kocsikáztam Göttingenbe hogy ezt a Vasat megnézhessem. A tulajt felhívva megtudtam hogy az autót egy helyi kereskedésben lehet megnézni, mert ő nincs otthon.
A kocsimustra előtt a falu szélén egy kis szállodában aludtam. A vacsorára kapott gröstli nagyon jó volt. Mondjuk a búzasör is. Szóval tele pozitív élményekkel vártam a találkozást.
Másnap reggel legurultam a kereskedésbe.
Az autó olyan régóta áll a kereskedésben (magán ember hirdeti), hogy már rendesen beszőtte a pók.
A pók a pókot :-)
A kocsi sajnos télen is volt használva, az alja ennek megfelelő. Érdekes, hogy a kerékagyak vastagon rozsdásak. Tető lehangoló állapotban, a belseje szintén.
A kereskedő állítása szerint felé se néz senki, amikor én is kerestem a kulcsot, nem is tudta hogy melyik autóról is beszélek. Pedig nincs 20 autó a telepen...
Szintén ő mondta, hogy a tulaj helyett ő takarította ki a kocsit, mert olyan állapotban volt.
5.450 Eurót kértek érte.
Kár volt ennyit kerülni...

 
>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-08-06

Vettem egy szürke kalaptartót árnyékoló rolóval, mivel az enyémben nincs gyárilag!Viszont nekem bézs szinű a belsőm ezért át kellett gondolnom mit csináljak.....vagy lefújatom a szürke kalaptartót,vagy átrakom a rolót az enyémbe!
...Megnéztem hogy van beapplikálva a roló a kalaptartóba és ugy döntöttem átrakom!Csak ki kellett vágnom a helyét,kellett egy jó egykomponensű ragasztó,jó kézügyesség és olyan lett mint a gyári!!!lassan minden olyan extra benne van amit elgondoltam,talán még egy automatikusan behajtható tükör kell, na meg persze a zender kitet is fel kéne már tenni!
Ja, a pótkereket elcseréltem olyanra mint amilyen a nyári szettem, a legszebb 166 gyári felnire...számomra;)!

 
>> Tuning és extraB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-05

Mivel a kormányom eléggé kopott és öreg volt, így arra gondoltam, hogy újrabőröztetem. Mivel nem akartam, hogy amíg megcsinálják a kormányt, ne tudjam használni, így elkezdtem bontott kormányt nézni, hiszen párezerért kapok, és egyszerűen csak kicserélem, amikor kész.
Múlt héten el is jutottam az Alfadepo-ba, ahol is belebotlottam egy egész jó állapotú TI kormányba, így végül azt hoztam el, és rátettem egy autószerelő barátommal pénteken. A kormánycsere egyébként elég egyszerű és gyors, nem volt semmi komplikáció.
1-2 évig biztos jó lesz még, utána pedig majd bőröztetem ha kell.
Költségek:
Bontott TI kormány: 18.000 HUF
Szerelési költség nincs