Blog

>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-08-13

A tesztút végére és a mai ismerkedéssel kiegészítve összeállt a tennivalók listája:
- keréknyomás ellenőrzés (ma megvolt, jól éreztem mindbe kellett),
- kerekek kiegyensúlyozása, mert valamelyik nem az igazi,
- olajcsere Racing-re,
- tetőimpregnálás,
- bőrápolás,
- termosztát csere (az első 3-400 km-en még jó volt, aztán megunta a dolgot és stabil 80 fok alá állt be a mutató),
- esetleg hűtővíz csere (Zöld színű van benne, elég tiszta. Utána kell néznem, hogy milyennek kellene lennie.),
- szőnyegcsere (ma megtörtént, bekerült a Piritu feliratos a régiből),
- váltóolaj csere,
- szervóolaj csere,
- fékolajcsere,
- tanksapka nyitó gomb cseréje, mert nem nyitja (Ma kimértem, nem kapcsol.)
- km nullázó gomb cseréje, mert minden gyújtás ráadáskor automatikusan nulláz (Ma kimértem, alaphelyzetben van zárva és benyomáskor nyit. Valahogy nem tetszik a működése.)
- rádiócsere (Jelenleg egy 156-os rádiója van benne. Működik, de nem tud USB-t és a mélynyomó sem az igazi vele.),
- a korábbi gazdáját meg kell kérdeznem, hogy a bordó mesterkulcs nem maradt-e nála,
- kell még egy szélfogó háló, mert az nincs hozzá.
...ennyi

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-13

Nem volt zárolva a vezérlésmódosító alaphelyzetben. 90% hogy ez okozza a kerregést indításnál.

A fehér műanyag pöcök a rugó végén okozza a gondot. Méretet vettem róla.

Link...

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2017-08-04

A vezérléscseréjénél elmaradt futóműellenőrzés is el lett végezve. Megemelve néztem, hogy a kipufogócső szinte olyan tiszta, mintha új lenne. Igaz, minden gyári állapotú, azaz EGR és DPF is teszi dolgát. A rokonlátogatás során, pedig a nagy melegben a klíma tett jó szolgálatot.

 

960 km várt ránk hazáig, kiváló lehetőség az ismerkedésre.
Sajnos a kinti szokásnak megfelelően az eladás előtti szervizelés is anélkül történt, hogy bármit is tudtak volna az autóról. Mint a többi kocsiba, ebbe is 5W30-as LongLife olajat töltöttek. Abból indultam ki, hogy az Alfa 10W40-et ír, sportos esetre 10W60-at, ha nagyon papásan megyünk, akkor haza kell hogy érjünk ezzel is.
Természetesen a legközelebbi autópálya felhajtó le volt zárva, úgyhogy némi kerülővel jutottunk fel. Sebaj, a falvakon keresztül volt idő ismerkedni.
Autópályán 120-125 között jöttünk hazáig, max 3.500-as fordulattal. 12 óra lett a dugókkal együtt...
A longlife olajból ilyen papás tempó mellett kb. fél litert csipegetett el. Mi lett volna, ha Alfás tempót megyünk??? Gondolva erre az esetre vittem magammal majd egy flakon Racinget utántölteni.
Az autó jól vizsgázott. Sokkal "polgáribb" a réginél. Minden sokkal finomabban működik. A motor kisebb fordulaton is élénkebb, érezni a más elektronikát.
A 17"-es kerekek jobbak, mint vártam. Nem vezeti meg annyira a nyomvájú, mint anno a 147/156 párosnál. Klíma teszi a dolgát.
Szóval nagy a különbség a 188ezret futott alufedeles és az 55 ezret futott műanyagfedeles közt.

 

Nyitás előtt pár perccel érkeztünk a kereskedésbe.
Pontban 9-kor megérkezett a kereskedés tulaja, beengedett a kapun.
Mire minden táblát kirakott és kinyitotta az irodát, már megszületett a döntés. Visszük!
Azért egy próbaút kell még. Próbarendszám felkerült.
A kellemest a hasznossal összekötve a helyi "okmányirodába" mentünk.
Legnagyobb meglepetésemre ott elég volt a kereskedőnek azt mondani, hogy ezt a kocsit (forgalmi másolatát az asztalra tette) legyenek szívesek ennek az embernek (rám mutatott) a nevére írni. Ennyi. Se számlát, se adás-vételit, csak két személyit kértek.
Onnan a szemben lévő konténer irodába, hogy biztosítást kössünk. Szintén jellemző a kereskedői mentalitásra, hogy itt adott kölcsön egy százast a biztosításra, mert a pénzes borítékom a Giuliettában maradt.

A biztosítással már majdnem kaptunk az engedélyt a rendszám legyártására, csak előbb a vámhivatalból kellett egy igazolás.
Elmentünk a vámhivatalba. Kaptam egy papírt és fizettem 11 eurót.
A vámos papírral vissza az okmányirodába, ahol egy cetlit kaptam. Azzal vissza a konténer irodába és mire kifizettem, már kész is volt a rendszám. (SLK-240)
Rendszámmal vissza az okmányirodába, ahol beszkennelték, fizettem és kaptam a "forgalmit" és a Fahrzeugbrief-et.
Kész, rendszámot felpattint és vissza a kereskedésbe.
Mibe volt a 30 napos export rendszám?
- Biztosítás: 87 Euro (érvényes Európában)
- Rendszám legyártása: 38,00 Euro
- Vámhivatal: 11 Euro
- Okmányiroda: 34,60 Euro
Összesen: 170,60 Euro
Már csak meg kell venni a kocsit. Úgyhogy kifizettem és megkaptam a számlát.
Amíg előkerítették a másik kulcsot is a szervizből kiderült, hoyg tegnap még ketten érdeklődtek rajtam kívül. Őket elküldte a tulaj, hogy jönnek érte Magyarországról. Amíg ügyeztünk még egy érdeklődő is jött.
Szóval a jó kocsira itt is van kereslet.
Kaja, tankolás is indulás haza!
Óraállás az átvételnél: 55.500 km

 

Sajnos a hirdetésben és egyéb helyeken sem találtam nyitvatartási időt a kereskedéshez.
Reggel 8-kor nem vették fel. Fél 9-kor sem. Ellenben 9-kor már igen, tehát ekkor nyitnak.
Kocsi megvan, olyan, mint a leírás. Garázsban volt, szinte nem használták.
Rákérdeztem a rendszámra, abban is tudnak segíteni.
Közöltem, hogy holnap reggel 8-kor ott vagyok, és ha tényleg olyan a kocsi, akkor elhozom.
A válasz az volt, hogy:
- ez nem megy.
- Miért? :-O
- Mert 9-kor nyitunk :-)

Beizzítottam a Giuliettát és Buksival a majd 1.000 km-re lévő Aschersleben felé vettük az irányt...

Az út gyorsan telt, csak a dugók miatt 10 órás lett.
Este nyolc után érkeztünk. Első utunk a kereskedésbe vezetett, hátha látjuk.
A kerítés mögött várt minket. Ahogy megláttam, rám tört a "kell nekem" érzés, rögtön tudtam, hogy két autóval megyünk haza.
Átmentünk a szállodába, hogy egy jó vacsorával és némi sörrel kitartsunk a nyitásig.
Mivel kínaiban vacsiztunk megkóstoltuk a bambuszpálinkát. Kár volt, rettenetes íze van. Egy biztos, a kínai pincérek megemlegetik a két magyart.
Elég volt negyed óra hogy megtanulják, ha valamelyikre ránézünk az azt jelenti hogy jöhet a következő kör sör. Aztán azt is megtanítottuk nekik, hogy egy tele sör mindig legyen előttünk, ha megkezdjük akkor hozhatják automatikusan a következőt (kanban rendszer).

Szóval, ha nagy nehezen is, de eltelt az idő...

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2017-04-12

Elérkezett ismét az olajcsere ideje, 340 000 km az autóban.
Total Quartz 9000 Energy 5W-40 5L 5 954 Ft
MANN W714/4/SZ Olajszuro 1 db 2 536 Ft
Total Quartz 9000 Energy 5W-40 1L 1 454 Ft

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-08-16

Kormányszög helyzet... Vásárlás óta jelenlevő apró bosszantó problémának próbáltunk a napokban pontot tenni a végére. Élesebb, 90° környéki fordulók esetén előfordult, hogy heves csipogás kíséretében kigyulladt a műszerfalon a kipörgésgátló visszajelzője, miközben az infocenteren a "VDC system failure - go to dealer" volt olvasható.
Ez egy gyújtás le, majd vissza után eltűnt, de az utóbbi időben egyre gyakoribbá vált. Az ABS a C1505 hibakódot tárolta el, mely az interneten található információk alapján vagy a kormányszöghelyzet érzékelő, vagy az ABS bal hátsó kerékhez tartozó szelepjének hibáját jelenti. Mivel egyszerűen kanyarodás közben jött mindig elő - a fékhez még csak hozzá sem kellett érni - az első volt a gyanúsabb, de próba gyanánt (s már amúgy is ráfért) cseréltünk fékfolyadékot az autón.
A gondolatmenet az volt, ha netán mégis valami oxidáció, vagy maszat van a tömbben az ominózus szelepnél, azt ez talán ki fogja mosni. Sajnos nem jött be, így a költséghatékonyság és a logika magára a szöghelyzet érzékelőre terelte a figyelmem. Szerencsére lehet külön cserélni, így elég bagatell összegért rendeltem is egy bontottat. A cserét követően még a hibamemóriából is eltűnt az addig folyton jelenlevő hiba, de korai volt az öröm - két nap múlva ismét visszatért. Az viszont feltűnt - hisz a csere után szintén rákapcsoltam a töltőt - hogy az amúgy már gyengélkedő akkumulátor töltését követően van mindig pár hibamentes nap. Hála Istennek rengeteg Alfás fórum van, s találtam is olyan bejegyzéseket, melyek szintén alátámasztják, hogy a gyengélkedő akkumulátor bizony előidéz ilyesfajta "random hibaüzeneteket". Mivel a jelenleginek már inkább csak múltja van, mint jövője - a cserét így maximum a tél beálltáig tudnám elodázni - hétfőn veszek bele egy újat, aztán meglátjuk...
Aztán csak mert megérdemli, a napokban felpolíroztam a matt fényszórókat, s kapott fehér oldalindexeket a sárgák helyett.

Update 2017.08.16.: Akkumulátor csere a hét elején megtörtént. Mit mondjak ráfért - ég és föld, ahogy azóta teker az önindító, s indul az autó - nem mellékesen a hibaüzenet sem tért vissza...

>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-08-07

Egy hónapja van nálam az autó, hálaként megadta magát a klíma és eltömődött a DPF.

- Klíma kompresszor és szíjak cseréje
- Kettős tömegű szíjtárcsa csere
- Klíma mosás, töltés

DPF kivágása új DPF beszerzéséig.

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-08-12

Mikor megvettem az autót, a papírjai között megtaláltam a vezérlés csere munkalapját amiből kiderült, hogy 2011.02. hóban csinálták meg rajta, akkor volt 302.000.km benne, így csak ellenőriztem az állapotát, az alkotók cikkszámra egyeztek a munkalapon lévőkkel, így használtam egészen idáig hiba nélkül. Most hogy 380.000.km-nél jártunk és hat éve volt cserélve a szett úgy gondoltam itt az ideje a cserének.( korábbi becsületes nepper féle bölcsességet félre téve annak ellenére, hogy nem saját anyám cserélte a vezérlést hittem a munkalapnak,ha magyarországi vétel lett volna, nem tudtam volna ellenállni a cseréjének)
Korábban már mélyen szántóan tanulmányoztam az olajszivattyú lánccsörgés problémáját is ami elnyomta alacsony fordulaton a jellegzetes 5 hengeres orgánumot. A megbontás alkalmasnak tűnt a vezérléscserével együtt a pumpa cseréje is. Tekintve, hogy rizikó nélkül nincs kockázat, rendeltem egy bontott szivattyút tatáról Trencsikéktől, lesz ami lesz alapon. Tavalyi váltó oldali szimering cserekor már megállapítottam, hogy a kiegyenlítő tengelynek csak hűlt helye van a motorban, így egyértelmű volt, hogy azzal nem kell bajlódnom. A dobbetét, hosszbordás szíj, hosszbordás szíj görgőinek lebontása után helyre forgattam a vezérlést, aztán az is lekerült a helyéről. A szivattyú levételéhez le kellett venni az olajteknőt is, amihez fel kellet szabadítani a jobb oldali első és hátsó motortartó bakot, így meg tudtam emelni néhány centivel a motort. Ezután már az olajszivvatyú szívócsövének elszabadítása után már lenn is volt az olajteknő. Örömmel konstatáltam, hogy a váltó oldali szimering cseréjét követő szivárgás nem az új szimering mellett, hanem az olajteknő szimering alatti felfekvő felületénél alakult ki.A szivattyú elszabadításához még fel kellett szabadítani az első bakot amin a klíma kompresszora is van, ehhez levettem a ventillátorokat a szükéges és elégséges hely kialakításához. Utána már lenn is volt a pumpa. Jól láthatóan a blokk szivattyú mögötti részén a lánc hozzáért a blokk falához, ami a jellegzetes csörgés jelentős részét okozhatta főleg alapjárat közeli fordulaton. Ezt követően alaposan megtisztítottam a bontott pumpát, különös tekintettel a szabályzó szelepét. Készítettem hozzá egy tömítést vágható klingerit szerű de annál már modernebb anyagból. (old scool autósboltokban még kapni ilyet) Aztán mehetett vissza minden szépen sorban. Az olajteknőt sikerült kétszer is megjáratnom, mert sajnos az első felvonás után újra szivárgott a korábbi szimering alatti részen. Másodiknál a kartergáz lecsapató csatlakozása engedte kicsit az olajat, de azt már hosszú(konkrétan nem férni hozzá-max 1 kézzel) ám kevésbé fáasztó munkával. Jelenleg száraznak tűnik az egész alulról, alaposan le is mostam az alsó motorvédőt, mert volt rajt tavaly óta némi olajsár. A beépített alkatrészek: komplett Gates szett vízpumpával(sajnos műanyag lapátos, de nagyobb az agyrésze-mint a kiszerelt Bugatti vízszivattyúnak) Új contitech hosszbordászíj, Q8 Excell 5w40 olaj,purflux szűrő, Hepu kék hűtőfolyadék. Az első tapasztalatok, hogy csendesebbnek tűnik belülről az autó, kívülről pedig megszűnt a Ducatis csattogás :) Pozitív tapasztalat, hogy a gates vezérműszíjon előre meg volt jelölve a pozíció, ahová kell helyezni a szíjat, így nem is kelett variálni vele, hogy helyen legyen.