Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-10

Olajpumpára gyanakodva ma reggel lehúzott gyújtótrafókkal indítóztam kb. 5 mp-ig. Így nem indul be értelemszerűen és nem is tudja a vezérlő tárcsákat működtetni.

Terveim szerint így a 'hiányzó olajat' felpumpálja oda ahova kell. Indítózás közben az elméletileg alaphelyzetben lock-olt tárcsák nem zakatolhatnak (mint pl. TS). A szelepeknek sem volt hangjuk indítózásnál, vezérlés látszólag oké.

Visszaállított gyújtás után autó indul jelentősen rövidebb ideig tartó kerregéssel...
Hőmérséklet 24,5 fok

 

Néha nem jó, hogy ismeri az ember az autót...

Még szombaton, aug. 5-én néztem meg. Pont olyan, mint amit kerestem:
- 72e km,
- nyári autó,
- piros/fekete belső,
- euro3,
- magánembertől,
- kicsit ültetett,
- tökéletes állapot,
- rozsda még a festetlen alkatrészeken sincs alul,
- fékek, mint az új,
- belső szinte tökéletes állapotban
- kódkártya megvan.
Hibátlan, ráadásul 4.900 Euróért hirdetve. (Egy hónappal ezelőtt még 5.450Euro volt.)
Az egyetlen autó, amivel próbakört is mentem.
Minden működik, az egyetlen észrevétel, hogy valamelyik felni "tök". A Pókomhoz képest új autó. Az első autó, aminél rám tört a "kell" érzés.
Mivel a tulaj édesapja mutatta meg, a szervizelésről csak a könyvéből tájékozódtam. Rendszeresen szervizelve, de a 15 éves kora ellenére a vezérlés cseréről nem találtam semmit.
Innentől ugrott, a "holnap visszajövök a haverral és hazahozzuk a két kocsit" terv.
Vasárnap felhívtam a tulajt, hogy mi a helyzet, nem tudna-e szerezni valami infót a cseréről.
Két nap sms-ezés után jön a hír, hogy 32e km-el ezelőtt volt. Megvan a szerviz számlájának másolata.
Fél órán belül ajánlatot teszek sms-ben (telefont nem veszi fel), amit hajnali fél egykor szintén sms-ben elutasít és sok szerencsét kíván a további keresésekhez. Innentől részéről semmiféle kommunikáció nincs.
Reggelre a hirdetés is lekerült a netről.
Az "eladta az autóját?" sms-re sincs válasz.
Lemondtam a holnap esti szállodát, nem megyünk Sundern-be...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-08

- Olajszivattyú talptömítés
- Olajszűrőház szétszedés, tisztítás
- Olajcsere Selénia Sport Power 5w-40

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-06-30

Kapott egy gyári frissítést a vas, hátha megszűnnek a P0365-ös hibák, meg javítottak valami kopogásérzékelős hibát is.

ECU ISO code: 08 07 98 08 04
FIAT drawing number:
Hardware number: 0261S04279
Hardware version: 00
Software number: 1037518485
Software version: 0204
Homologation number: D173B0
ECU programming date: 06/30/2017

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-09

Min. 8 óra állát követő indításnál a motorból kerregő hang jön, talán szelepek összeszólnak.

Az olajrendszer hibájára gyanakodunk. A VVT tárcsa szívó oldalon korábban szét lett szedve P0017-es hiba miatt, ami meg is oldódott, ez azóta nem jelentkezik.
Két dolog lehet, visszafolyik idővel az olaj a karterbe ill. indításkor ezt nem tudja megfelelő nyomással pótolni.

Visszacsapó szelep nincs a rendszerben, két dolog okozhatja a problémát, az egyik
az olajpompa talptömítésének hibája 2.0JTDm-hez hasonlóan, a másik pedig az olajszivattyú fogaskerekei.

A második marad, mert a most jött vissza a "generált" követő 3000-es olajcseréről és a tömítések ki lettek cserélve és a szűrőház ill. az olajjáratok pucolva lettek és nem segített.

Következő hétvégén szétszedem a vezérlést ismét a VVT tárcsával egyetemben, ha ott minden rendben akkor olajszivattyú csere 41k + meló.

Hasonló hibát jelzett _ATA_ cartárs, ill. az AO-n is van egy pár résztvevős csoport akinek fennáll ez a jelenség, de eddig semmi megoldás.

Saját videóm nincs, de az angolok feltettek egyet róla: Youtube
Itt található a topic: AlfaOwner

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-24

Az ominózus olajcsere ahol a leeresztés előtt 8km-rel töltöttem bele motortisztító adalékot.
Castrol Edge Titanium 5w-40 ment bele.

Itt kezdődtek a bajok...

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

A kormánymű és bölcső visszaszerelésénél Zoli észrevette, hogy túl nagy a rés a kormánymű és a kaszni között... sajnos hamar kiderítette, hogy onnan hiányzik a tömítő anyag és minden bizonnyal ez okozta a korábbi rozsdásodásokat is a sofőr oldalon, hisz a szélvédőtől pont oda vezeti le az esővizet egy kis cső. Szerencsére Zolinak volt egy darab többrétegű polifómja, amiből tudott vágni egy kb. odaillőt és így remélhetőleg több víz már nem jut be az utastérbe.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

A futómű felújításnál, a bölcső kiszereléskor vettük észre, hogy a sofőr oldalánál, a bölcső alatt eléggé korrodált a lemez + a hűtőtartó is leszakadt és a jobb elején is volt egy kis lik. Hál' Istennek drága cimboránk Bluestrain cartárs egy rövid időre kölcsön tudta adni a CO-ját és így ki tudtuk javítani az elporladt részeket.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

Már nagyon rossz állapotban volt az első futóművem, így a motor csere alkalmával azt is kicseréltük. A komplett bölcsőt leszereltük, minden lengőkart és a stabilizátor szilenteket, pálcákat, lengéscsillapítókat, rugókat (a régiek el is voltak törve) cseréltünk. Most csodálatosan halk és finom a futómű, megérte! :)
A lengőkarokat az érdi Kovács műhely újította fel.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-08-09

Ma elhoztam az öreg autót a szerelőtől. Indult szépen, úgy működik mint eddig. Szerencsére. Szép rend van a motortérben, minden visszatalált a helyére. Sőt, a szerelő külön kérés nélkül is meghegesztette a törött turbócső tartót is. Látszik, hogy normálisan, gondosan össze lett pakolva. A hűtőrendszert négyszer mosta át, mert olaj került bele. A vezérlés csere időpontja, km állása felírva a légszűrőre. Szép halkan jár a motor. Az egyik porlasztó lehet hogy kicsit sántít, mert van egy bizonyos fordulat, ahol hallom, hogy picit mellébeszél a motor.
Nem kevésbe került a mutatvány, de azt hiszem megérte. 5 éve csak használjuk az autót, nem sokat költöttünk rá. Most 21 évesen érződik, hogy eljött az ideje kicsit foglalkozni vele.
A hiba nem volt nagy, a tömítés volt rossz minőségű. Na mostmár nincs benne sehol semmilyen tömítés amivel gond lehet. Viszont van egy szinte új állapotú motor a kis TD-ben.