Blog
Kicsit kopott volt a féknyereg, gondoltam lefestem. Furógéppel és forgó drótkoronggal a nagyját letisztitottam. Ahol nem fértem hozzá ott csiszolóvászon. Alaposan kimaszkoltam, hogy más hova ne menjen festék. 2 rétegben lefújtam, majd rákerült a matrica is száradás után. Végül hőálló szintelen lakkal lefújtam a matrica védelmére.












1. Bejelentkeztem kerék kiegyensúlyozásra holnapra a helyi gumishoz.
2. Olaj+szűrő és termosztát cserére kaptam csütörtök reggelre időpontot Várpalotára. Felmerült a szűrő kérdés is, így biztos ami biztos, megnéztem a légszűrőt.
Jól tippeltem, rettenetesen mocskos. (4. képen látható, ami némi kocogtatás után kipotyogott belőle.) Cserélni kell.
3. Kicsit belemélyedtem a nem működő tankajtó nyitó és km nullázó gombokba is.
Nem egyszerű a szétszerelés, mert a LED-es világító panelt le kell forrasztani. A kapcsolóknak semmi bajuk sem volt, csak a benne lévő zsír megkeményedett és nem engedte a rugót mozogni. Valószínűleg régóta nem nyomogatták őket.
Tisztítás, bejáratás, összerakás. Mindkettő működik.
A tanksapkát nyitja, a km-t majd holnap kipróbálom.











Első lépésként rádugtam a MES-t:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.08.14. 16:53:18
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: -48,0 °C
Motor fordulatszám : 0 rpm
Motor terhelés: 99,75 %
Levegôhômérséklet : -48,0 °C
Fojtószelep fok: 0,00 deg.
Akkumulátor feszültség : 0,000 V
ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
Szóval semmi komoly.
Lássuk a többit!
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 52817,4 km
Írások száma: 0
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Vízhômérséklet: 25,5 °C
Levegôhômérséklet : 35,3 °C
Akkumulátor feszültség : 12,29 V
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 1,00244
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 1,01846
DTV 1 tényezô: 0,19
DTV 2 tényezô: 0,00
Az óra 56.5xx-et mutat, a comp meg 52817,4-et.
NINCS tekerve! :-))


Ma beszereztem az Alfa kötelező kellékét, a szelepsapkát.
Mellékesen a KRESZ miatt kötelező háromszöget is.




Szegény Póknak nem lett hosszú élete az új helyen.
Július 5-én vitték el, ma szólt Zselé Cartárs, hogy felkerült a hahu-ra.
u.i.
Nem értem az ilyet. Ennyi idő alatt ki sem lehet ismerni egy autót, a vélemény formálás elég felületes lehet. Megkockáztatom, hogy az új Spiderrel többet mentem, mint ő a Pókkal, de még messze nem mondanám, hogy kiismertem.
Értem én, hogy a "scuttle shake" már a vételkor is zavarta, de nem hiszem hogy ez ekkora baj.
u.i. 2.
Ha meg tényleg kiábrándult belőle,akkor meg se érdemelte.
u.i. 3.
Ha meg csak bizniszelni akar vele, akkor sz@rjon sünt.
update 2017.11.16:
Már két hirdetésben is fenn van a hahun a régi autóm...
1.550.000 Ft
egyre drágább lesz :-)
update 2017.12.25:
Már csak egy hirdetés és 1.499.000 Ft:
"ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS KOMPROMISSZUM
MENTES AUTÓ!!!
NAGYON PEDÁNS TULAJDONOS ÉS HASONLÓAN IGÉNYES
VEVŐNEK KERESSÜK EZT A MÁRA MÁR RITKASÁGANKSZÁMITÓ ALFA SPIDER-t! 2.0ccm MOTORJÁNAK
TELJESITMÉNYE TÖBB MINT ELEGENDŐ, BELSŐ KÁRPITJAI
GONDOZOTTAK KOPÁSMENTESEK, FÉNYEZÉS GYÖNYÖRŰ EZ
AZ ALFA CABRIO NEM CSAK AZ ÉVJÁRATÁHOZ KÉPES SZÉP
VALÓBAN GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOTÚ, SZERVIZELT ÉS
KÖLTSÉGMENTES! A KÖZELMÚLTBAN ELVÉGZETT KOMPLETT
NAGYSZERVIZ BELEÉRTVE A VEZÉRLÉS, VIZPUMPA ÖSSZES
OLAJ, SZŰRŐK, FÉKEK ÉS KOMPLETT KIPUFOGÓ CSERÉJÉT,
ÉS 4 ÚJ GUMIABRONCSOT IS! TETEJE GYÁRILAG
MECHANIKUSAN MOZGATHATÓ ITT NINCS HIBALEHETŐSÉG,
VÁSZNA GONDOZOTT SZAKADÁSMENTES! AUTÓ
BESZÁMITÁS LEHETSÉGES ELSŐSORBAN: MERCEDES SLK! A
GÉPKOCSI NEM A KERESKEDÉS TULAJDONA GARÁZSBAN
TARTOTT, MEGTEKINTÉSE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN
LEHETSÉGES!"

Alfi nagykorúvá vált.A kilóméter számláló immáron ketessel kezdődik.Volt némi apró javítani valóm,plusz az esemény tiszteletére kapott egy vérátömlesztést.A balos tükrömön megadta a biztosító gyűrű magát.A jobbost másfél éve csináltam meg,azóta tervezem a balost is megelőzendő a bajt.Hát most aktuálissá vált.A jobb tükrömben tavaly télen elment a fűtés.Most az olajjal rendeltem tükörlapot is.Mivel az enyém fehér volt,így cseréltem mindkét oldalon.Ezenkívül kapott selenia wr 5w40-et szűrővel,valamint levegő és gázolaj szűrőt.Egy darabig letudva a tervezett karbantartás.
A csehországi túra után esedékessé vált az olajcsere. Elvittem a már jól bevált szerelőhöz, az Alfariumba.
Időközben kiderült, hogy nem úszom meg ennyivel. A rezoncső kifújt, cserére szorult.
Szerencsére semmi drága alkatrész.
A pollenszűrő cseréje után a klíma is fertőtlenítésre került a már jól bevált Loctite "bombával".
Költségeim:
Olajcsere (Selénia), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő: 39000 Ft
Rezoncső: 9400 Ft
Munkadíj: 24000 Ft
Loctite klímatisztító: 2990 Ft



A cimboráimmal meglátogattuk a milovicei Let it Roll fesztivált. Két autóval mentünk, az egyik az enyém volt. Ismét kényelmes volt az út és még mindig jó vezetni ezt az autót. Az út nagy része autópálya volt - Budapest, M1, M15, Rajka, E65 autópálya.
Elég sok volt az útépítés mind itthon, mind a cseheknél és elég sok időt eltöltöttünk útközben is, így nem értünk sem ki, sem haza gyorsan. Nem is az a lényeg.



Régóta nézegettem ezt a gyári 18 colos felnitípust. Ezzel a színnel nagyon jól mutat. Mivel a nyárigumi elkopott, így ismét aktuálissá vált a nézelődés. Egy cartárstól sikerült megszerezni némi alku és hosszas beszélgetés után.
Felújításra szorult némelyik, így mielőtt felkerültek, elvittem őket felújíttatni. Nagyon jól néz ki így most az Alfám. Még jobban imádom!
A csere észrevehető volt, sokkal közvetlenebbül érezni az utat ilyen peres gumikkal.
Költségeim:
Felniszett gumikkal: 275 000 Ft
Felnifelújítás és kerékcsere: 28800 Ft
