Blog
Biztosan ki fog maradni valami, de megpróbálok összeszedni mindent:
Legfrissebb hogy a csomagtér ajtó átmenő kábelköteg ben több kábel feladta és elszakadt, ez ideiglenes szigszalag, de majd egy forrasztás zsugorcső megoldás a hétvégén lesz.
A Motor felújítás:
Új lehúzok, hajtókarcsapágyak, ki lett pucolva a motor belül. A vízrendszer át lett mosva, bár még a kiegyenlítő kupakján látszik hogy akad még benne kis olaj, de szép lassan csak elfogy. Fém gyártatott hengerfej tömítés.
Ami még közben felmerült:
A leömlök újra lettek csavarozva, új csavarok, holtponti jeladó csere, új gyújtásmodulok, új gyertyák, első féltengely csapágyak, levegőcsövek, üzemanyagcsövek, vízcsövek nagyrésze mind kicserélve, 1-2 cső van ami nem lett ezek nincsenek is rossz állapotban de mindenképpen tervben van. Még egy 500-800 km és megy a bele a 10/60.
Most érzetre és valóban is egyben van a gép :) Most nagyon szeretem...
Hűtővíz a napokban is le lett engedve, és kicserélve. Hagy menjen az olaj onnan kifele.
Hátsó lámpák belülről kimosva, kitakarítva.
Ami picit zavaró, de semmi komoly, az üzemagyag tartályba belógó üzemanyag szint jeladó... tetején egy kis lepattanás van. Szigetel rendesen, engem zavar. Azt még kicserélem :)
Hátsó fékek is fel lettek újítva, és kaptak betéteket is.
Kb, nagyjából.
294 041 km




A régi Exide akksi 9,5 év után feladta a harcot. Egy Optima Red Top 50 Ah vette át a helyét 815 A indítóárammal.
Km: 177.480




... és a 666. napon eléré a 90.000 km-t a számláló...
- tankolások száma: 109
- km óra állás: 90.169 km
- össz. menetidő: 1.226,55 óra (51,11 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.363,04 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 135,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %

A sztori előzménye,hogy 5 hete, szabadságomról jövet Salzburg előtt 80 km-el kifogyott alólam az áram. Ömtc segítségével haza értem ,de világos volt ,hogy baj van ,vagy a még gyári 7.5 éves akksi a kukás ,vagy a generátor is rossz. Akksim volt itthon új,még tavaly ,mikor az injektor csatlakozók vacakoltak ,vettem az Auchanban egy saját márkás ,de Jászakku által gyártott energiaforrást. Berlingómban is Jászakku van ,már 5 éve.
Generátort végül Erhard papától rendeltem ,plusz hosszbordás szíjat ,és szíjfeszítőt is.Ki is postázta ,hamar ide ért.
Múlt hétvégén akartam a cserét megejteni ,de nem volt Torx E kulcsom,mégpedig olyanok tartják a generátort a helyén. Rendeltem Amazonról gyorsban fasza Proxxon Indrustrial szettet.
Ma jött el a nap ,hogy neki essek a verdának . A szerelés menete egyszerü,nem kell akna sem ,kereket sem kell levenni. Felülről kivitelezhető. A gázolaj szűrő tartókonzolját le kell szerelni ,különben nem fér ki a generátor a motortérből. 3 csavar tartja ,nem nagy ügy. A feszítőt sajnos nem bírtam kiszedni ,majd olajcserekor megpróbálom mégegyszer. De nem régi ,úgyhogy nem gáz. A szíjra viszont ráfért a csere.Felkerült az új áramfejlesztő,csavarok lehúzva a megadott nyomatékra( köszi Droberto a nyomatéktáblázatért!😃)
Összeszereléskor pont jött egy szomszédom ,segítségével lelégtelenítettem a gázolaj rendszert. Aztán mentem egy próba kört. 5 hete nem vezettem az autót ,el is szoktam tőle ,kurva jól megy😃😃
Km állás: 255478








Nagyon vártam , meg akartam mutatni füst nélkül is megy a dízel.
Az autómnak semmi baja nem volt , de már reggel voltak jelek hogy lesz baj .
Első odaérek lelapul a jobb hátsó kerék , szelepet megmozgattam felfújtam jó lett.
Második eddig 3 év alatt 1x csinálta hogy nem húzott be a bendix ,de most megint.
Harmadik, vizes pálya első rajt nagyon leforog , 2es recseg beveszi kuplung megcsúszik nem kicsit, pár lightos kör , jó lett.
Negyedik már a csillag törés , nagyon rendes volt mindenki jöttek segítettek letolnia gépet , nagyon szépen köszönöm!!
Erre már amúgy készültem , ezért volt itthon tartalék erősített féltengelyem.
Kárai Krisztiánnak külön köszönet ,hogy tréleren elvittük a szerelőmhöz a kocsit.
Na majd a következőn!
km óra:264.120







Hátsó hossz-lengőkarok, keresztrudak cseréje, első lámpák cseréje 273600Km.
1
625
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth