Blog

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-04-13

A tavaly nyári hengerfej javítás óta téma, hogy hogyan tovább. Próbáltam a racionalitást képviselni és győzködni Kingát, hogy talán ideje a cserének. És én nagyon az új autó felé próbáltam terelni. Próba ültem egy Vitara-t, pont ilyen felhasználásra termett, elérhető árú, városi utakra való, normálisan felszerelt és tűrhetően összerakott autó. Szívó 1.6-os motor, pont elég erős, jól fogyaszt, nagyon csendes, némi jelenléte is van a méretéből adódóan. Nekem ez tűnt és tűnik a mai napig logikus döntésnek.
Csakhogy az ész a szívvel ne vitázzon :-) 8 hónapja születik a döntés, és elfogytak az érveim. Amikor bármilyen észérvre annyi a válasz, hogy "de én ezt az autót nagyon szeretem" akkor nincs tovább. Megvan az időpont a kasznishoz.

Az autó még nagyon egyben van, megemelve szépen tartja magát, nem csavarodik, nyílnak-csukódnak az ajtók. De kezdi enni itt ott a rozsda, ezt most meg kell csinálni, ha tényleg az a cél, hogy 6-8 vagy kitudja hány évig még szép, egészséges autó legyen. Így aztán elkezdtük. Szép lassan nekiálltam alkatrészeket gyűjteni. Amit lehet elemcserével oldunk meg, mert ami egyszer toldva volt, ott nem áll meg a rozsda, újra beleáll.
Ha csináljuk, akkor jól és alaposan. Ha jól belegondolok, egy Vitara árának még így is töredéke lesz a költség. Lehet ezt így is nézni, nem csak úgy, hogy a piaci értékének dupláját költjük rá. Szóval ez a terv most, meglátjuk mit hoz a jövő.

Az első alkatrészek megérkeztek. Köszönet GTPetinek, aki németországból juttatott el nekem egy "Linea Accessori"-t. Egyelőre dobozában várja a helyét.
Ezen kívül egy sárvédő is érkezett. Színhelyes, javításmentes, rozsdamentes. Kicsit matt, kicsit kavics felverődéses, de a kritikus helyeken ép.

Rezonátorcső + fékek úszócsapjai cserélve + nyári kerék felrakás + grillrács csere.

 
>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2018-04-12

Május végén ki lettek cserélve az első kerékcsapágyak. Korábbi Starline "márkájú" 60 000 Km futott. Nem jó ! . Most SNR csapágy és Febi kerékagy került a helyére .
Érdekesség, hogy a korábbi rossz csapágynak köszönhetően a sebességmérő nagyjából csak a felét jelezte a valós sebességnek
Cserélve lettek a kormány összekötő porvédő gumijai is; (valami olasz márka)

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,6 120le distinctive // 2018-04-12

Szereztem hozzá szinte új hátsó dobot már csak fel kell tenni. Kézifék szoknyát is cseréltünk szinte újra.

 
>> Tuning és extrafrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-04-12

Végre hozzá jutottam, egy Ti ülésszethez. Igaz az első üléseket fel kell újítsam remélhetőleg kapok olyan árat egy kárpitostól, h megérje... A hátsó ülések hibátlanok... Elhoztam mellé a könyöklőt, kézi és váltó szoknyákat mind hibátlan.
Illetve komplett hátsó féknyerget patkóval párban ha lesz időm kicserélem őket az enyémre mert ezek sokkal jobb állapotban vannak...

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-04-12

243.710 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 = 21.350 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg).

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-04-11

Elmentem wellnessezni egyet Miskolctapolcára. Mármint az elmenetel volt a wellness. Gyöngyös - Mátraháza - Parád - Sirok - Eger - Felsőtárkány - Lillafüred, majd másnap ugyanez vissza. Az út felváltva tükörsima és tankcsapdás rettenet. A Pilot Sport meg tényleg jó. :)

Amiért blogbejegyzést érdemel a dolog, az a kötelező műszaki hiba: az odaúton kiégett a bal tompított. Kapott új izzót a kesztyűtartóból.

 
>> EgyébPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2018-04-12

Lecseréltem a nyári gumikat, kicsit rázott és kettő elkopott az évek során, szóval kapott két újabb gumit és centírozást.

Így most ezek vannak rajta:
205/55 R16 91V
Hankook Kinergy Eco K425
Hankook Ventus Prime 3 K125

 

Sikeres műszaki vizsga. 2 év nyugi. Jelezték, hogy a jobb első talpas lassan cserés, úgyhogy amint a "szerelőúr" ráér ki is cseréljük

Km állás: 107.095km

 
>> AutóápolásGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2018-04-13

Megejtettem a szokásos bőrtisztítást és ápolást már itt volt az ideje, valamint egy nagyon alapos otthoni kézi mosás következett, kipróbáltam az új mikroszálás cuccokat meg a lakktisztító gyurmát, szerintem hasznos cucc. Amíg a kocsi felülete nedves könnyedén végig lehet gyurmázni a felületet, ha már szárad akkor pedig spray palackból vízzel megfújkodtam és valóban kiszedett némi koszt a lakkból. Utána pedig teljesen szárazra törlés. Sikerült beszereznem végre egy apró műanyag takarót amely a levélrács rögzítő csavarját takarja el. Tati autóbontó honlapján találtam rá tök véletlen, egy 500Ftos apróság, de el kellett postáztatnom 1200Ft-ért mert én ugyan nem gyilkolom a kocsit az M1-esen. Persze rá néhány napra haverom Alfájával teljesen véletlen a tatai bontóan kötöttünk ki, kár volt megrendelni :D
Valamint felkerült egy fontos matrica is a szélvédőre:)