Blog
Csütörtöki napon meglátogattam a Csörgő műhelyet, szokásos karbantartás céljából.
Kereken 1 év és 8 ezer km volt az olajban, így csere érett lett az olajszűrővel együtt. Levegő és pollenszűrő jó állapotban volt, így ezt az évet bírni fogja még. Fékolaj ellenőrzése is megtörtént, minősége jó volt, nem kell cserélni a 8 év ellenére sem. Jövőre viszont új kerül bele, függetlenül az állapotától!
Egyéb: A kijelző új köntöst kapott. Kék helyett fekete hátteret, ami nagyon jól passzol a fekete belsővel. Kicsit féltem tőle, hogy a kiírt értékek nem látszanak rendesen a háttér miatt, de szerencsére nem jelent problémát. Élőben kicsit más, mint képen vagy videón.
Km: 33967


Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében meglátogattuk Majkon a kamalduli remeteség épületcsoportját, ahol egy nagyon jó idegenvezetés keretében elég sok érdekességet hallottunk. Többek között, hogy milyen kapcsolat volt II.Rákóczi Ferenc és a Rend között.
Ezt követően Tatán az ebéd után ettünk egy finom desszertet (Klasszikus, remegős túrógombóc mandulás morzsában, vaníliás tejföllel).
Hazafelé, a kilométerszámláló átlépte a 70.000km-es értéket.






Tegnap este arra lettem figyelmes, hogy a bal oldali visszapillantóm lifeg minden irányba és konkrétan le tudom emelni a helyéről. Belekukkantottam és egyből látszott, hogy a biztosító gyűrű csúszott le a helyéről. Szétszedni a tükröt még nem volt nagy művelet köszönhetően szasza(SW) blogjának de a gyűrű helyrerakása egy kész rémálom volt. Jó kemény rugó, amit kézzel nem lehet összenyomni. Próbálkoztam mindenféle módszerrel, végül két satu segítségével sikerült a helyére pattintani. Hogy mennyire lesz tartós azt nem tudom. De gyanítom hamarosan beszerzek egy szerkezetet és kicserélem. Ha egyszer leugrott, lefog megint.




- tankolások száma: 142
- km óra állás: 115.388 km
- össz. menetidő: 1.569,27 óra (65,39 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.894,31 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,66 Ft/km
- életkor: 872 nap
- átlagos napi futás: 132,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,50 %







Ma 16 éves PHuBi :-)
A múltkor az ODB csatlakozón keresztül nem sikerült elérni a tetőt. Ma megpróbáltam a hidraulika melletti 3 pólusú csatin keresztül. Nem sikerült.
Mondjuk furcsa volt, hogy a MES sárga csatit kért, az meg ugye itt nincs.
Végignézve a Spidereket a 2,0V6TB-nél 3-as átalakítót kért és rácsatlakozott.
Volt benne egy hiba:
"40
Az ok erre a hibara Unknown / Belso hiba
A hiba aktualis statusza
The error counter value is 1"
Töröltem, nem jött vissza.
Az alábbi paramétereket lehet kiolvasni:
READING PARAMETERS:
Vászontetô helyzete: Closed
Tetôborítás helyzete: Down
5. ív helyzete: Mozgásban
Tetô nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetô zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet nyitás relé: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás bal zár leeresztve: Nem aktív
Tetôborítás jobb zár leeresztve: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív jobb zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezete: Active
5. ív jobb zárszerkezete: Active
5. ív bal zárszerkezet nyitás/zárás: Active
5. ív jobb zárszerkezet nyitás/zárás: Active
Tetô gomb: Kikapcsolt
Elektromos pumpa relé: Kikapcsolt
Kézifék: Activated
Jármû sebesség : < 5 km/h
Bal ablak fel gomb: Engedélyezve
Bal ablak le gomb: Engedélyezve
A tetőnyitás azért akadt el, mert a fedél nyitó nem nyitott ki. Hiába engedte el a bovden, zárva maradt.



2016 augusztusa óta van fent a króm kipufogóvég és azóta nem nyúltam hozzá.
Ideje volt már, mert nem tündökölt már régi fényében. Igazából elég szarul nézett ki.
Vettem hozzá egy króm polír pasztát és egy mosogató szivaccsal (melynek egyik fele puhább, a másik érdes) nekiestem.
Először a külsejét súroltam le jó alaposan. Alá kellett feküdni, hogy tényleg mindenhol elérjem, de sikerült szépen megsuvickolni minden részét kívülről.
Utána, gondoltam, nekiesek a belsejének is, amíg bírja a szivacs, de éreztem, hogy ha tudna beszélni már jelezné: "Figyelj, azért a lófasznak is van vége!"
Így csak egy nekifutásra jól megsúroltam, ahol értem és ezzel egyelőre letudtam a kipufogóvég ápolását.



Vezérlés csere görgőkkel szíjakkal és vízpumpával
Levegőszűrő csere
Olajcsere (Castrol Edge 5W-40)
Olajszűrő csere
Üzemanyag szűrő csere
Új scudetto a régi kopottas helyére
Új TEXTAR hátsó féktárcsák és TEXTAR fékbetétek. A régi elkopott.
31.000 HUF 262.500km
Leégett a foncsor a jobb első ködlámpában.
Rendeltem újat, de halogattam a cserét pár hétig, mert az irodalom szerint le kell szedni a lököst, amihez nem sok kedvem volt. Ma megnéztem azért, hogy tényleg le kell-e, de erre egyáltalán nem volt szükség, elég volt a lámpa körüli lemezt lepattintani, alatta ott volt három csavar ami rögzítette a lámpákat. Az egész nem volt 10 perc.
Képek: előtte -- utána



