Blog
Alfi munkásautólett.Napi 4 órát megyek és a télen zömét sötétbe.Így eléggé szükségszerűlett a fényszórók cseréje.A gyári carello búrája menthetetlenül lesárgult,és a tompítottnál tele volt már buborékkal.Mivel a csere a lökös levételével jár,így egyeztettem a fényezőmmel,hogy fujja le azt a szaporodó kavicsnyomok eltüntetése végett.Akkor már a toldatot is megszabadítottam a karbon fóliátol,és a küszöb spojlert is.Pénteken meló után szétkaptuk a kocsit.Szombat délelőtt a fólia levakarásával telt.Hát ebédre már nem tünt olyan jó ötletnek a fóliázás.A délután elment a ragacsmaradványok letakarításával.Viszont este 7-re már szinre volt fujva minden.Vasárnap délelőtt meg összepakoltuk a vasat.Bónuszként még kicsit körbeglancolta alfit.A végeredmény nagyon ütős lett.És ami a lényeg,hogy némi állítgatás után végre látok is.Jelenleg az égők legalja van bent.300 ft/db.De azt hiszem most beruházok valami értelmesebbre.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1523299908-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1523299955-10503-blog.jpg


Ma reggel nekiláttunk a szívósor leszedésnek.... Úgy látszik, hogy sógoréknál is féltek a lapátkáktól, vagy bemászott nekik esetleg egy.... Mindenesetre a lapátkák le voltak szedve, viszont ahogy megnéztük pancser módon a lapátkák tengelyeit bennehagyták és 2 tengely mellett ki is fújt a szívósor.... Betesszük hát amit vettem ez profi módon van lefalazva, ebből a tengelyek sem eshetnek be.... Holnapra leszünk kész, majd teszek fel képet a leszedett szívósorról, illetve le fogom falazni azt is ugyanúgy mint ahogy az van amit berakunk és lesz egy eladó befalazott szívósorom is... Mindenesetre jó hír, h nem lesz se gyengébb a kocsi és nem fog enni se többet, sőt szerintem mivel ez a szívósor nem fúj ki lehet kicsit jobb is lesz a helyzet... Így viszont nem szedem ki a dpfet és lehet az egr-t sem...
A titán szürke nem az az árnyalat volt, amit szerettem volna, így visszacseréltem a tükörburkolatokat feketére (ebben van gyakorlatom, 5 perc alatt megvolt kb. a kettő), plusz kétoldalúval is mindenhol igyekeztem rögzíteni a tükörlapot, mert autópálya tempónál nagyon remeg. Meglátjuk sikerült-e...
A burkolatokat meg majd lefújatom egyszer antracit színre, hogy tényleg passzoljon a felnihez. Jövő nyár előtt tervezem a felniket is felfrissíteni, majd azzal összekötöm...

Eneos 10w-40 motorolaj mellé Prolong.
Valeo olajszűrő.
10 000 km alatt 7dl olajfogysztás, szerintem ez elég jó.
Kapott tetőcsomagtartót is.
200 456km

vez. Klt INA/AISIN 38 850
khűtőközeg alu g12 3 700
olaj Motul X-clean 5w40, 5l 14 500
olajszűrő Bosch 3 300
gázolajszűrő Filtron 6 150
pollenszűrő Filtron 3 850
levegőszűrő JCP 3 500
Ezt nem mindig dokumentàlom, de természetesen, egy pár éve a selenia után MOTUL kerül bele 15.000km-ként. Költség.
Motul X-clean 5w40, 5l 14 500
olajszűrő Bosch 3 300
gázolajszűrő Filtron 6 150
pollenszűrő Filtron 3 850
levegőszűrő JCP 3 500
198.000km-t bírt, meg érett a csere.
Megjöttek az új Uniroyal Rainsport 3 típusú nyári gumik is, 225/40 R18 méretben. A 18-as kerekek közül egyet görgőzni kellett, mert a durrdefektnél minimálisan deformálódott, a belefér kategória. Javítva, centírozva + kerültek fel 0,5 mm széles nyomtávszélesítők is :)


138000Km-nél megtörtént az éves szerviz. Kb. 8000 km-et mentem az előző olajcsere óta.
Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, illetve a 2 éves gyertya cserének is itt volt az ideje.


A tegnapi napon sikeresen tönkrement a kuplungom elég veszélyes helyen...Még jó, hogy éjszaka történt és senki nem járt arra.Jövő héten ha minden jól sikerül szerelő és akkor kuplung szett csere, kettőstömegü csere és remélhetőleg rájövünk miért is füstől még mindig.
Annyit még leszeretnék ide írni,hogy az előző tulaj nem sokat foglalkozhatott vele vagy ha foglalkozott is, akkor kinyomta a lelkét ami a vételezés során nem igazán látszott a kocsin...Mivel a szívemhez nőtt azon vagyok,hogy mindenét orvosolni tudjam és sokkal jobb állapotba tenni mint amilyen volt valaha is.