Blog
A kocsit acélfelnivel és téligumival vettem, a terv az volt, hogy amint lehet kap egy alufelnit, nos mindig volt valami nyűgje így ez eddig halogatva lett.
Eredeti Alfa felni 16"-os mérteben és egy alig használt Bridgestone Turanza gumiszett.
A motor folyamatosan zabálta az olajat (1200 km alatt 2 liter), nincs mit tenni teljes motor generál.
Hengerfej teljesen felújítva, új dugattyúgyűrű és hajtókarcsapágy, a bejáratós időszakra Eneos 10W-40 olajat kapott.
Kilométeróra állás: 274000 km
A vízhőfokom soha nem érte el a 90 °C-ot. Termosztát hiba, megkapta a gyári Behr termosztátot és új fagyállót, valamint lecseréltem a standard bilincseit jobban szerelhető változatokra.
Kilométeróra állás: 272800 km
Megvétel után másnap kiderült, hogy a motorba nincs olaj, ami azért furcsa mert átvételkor még volt. Kiderült, hogy a nagyon tanult előző tulaj a hengerfej tömítést rosszul rakta be és elcsavarodott, így kiverte az összes olajat.
No sebaj, a kötelező olaj és vezérlés cserével együtt megoldva ez is.
Kilométeróra állás: 272412 km
Megdöglött az akksi.
Az új Exide EA900. A régit beszámították 4000-ért.
Elkészült. Megette az idő a küszöböt, szóval időben...mondom én. A kép csak egy gyorsan kattintott fotó. Majd nagytakarítás után ;-)

90.000 km után elfáradtak az első tárcsák és fékbetétek, ideje volt a cserének.
Mellette cserélve lettek az alsó lengőkarok és szilentek.
Ismerősnél láttam fedélzeti kamerát, megtetszett :)
Xiaomi 70Min Smart WiFi Car DVR 1080P Full HD
10.500 + 3.500 az sd kártya
HD minőségű felvételt csinál, 32gb sd kártyával kb 3 óra fér rá.
Nappal tökéletes képet, videót csinál; szürkületkor is nagyon jó a kép, de a rendszámok már nem olvashatok le.
Tetszik:
- nagyon jó minőségű felvételt csinál, kép és videó is
- szivargyújtóba dugva, gyújtás ráadáskor automatikusan kezdi a felvételt, leállításkor állítja meg.
- könnyen felszerelhető, én a tükrön lévő érzékelődobozra ragasztottam. Fix, meg sem moccan, nem enged el.
- mobil alkalmazással is letölthetők a felvételek, vagy akár élőben megoszthatók
- 1 percesekre bontja a felvételeket, könnyű letölteni
- ha betelik a kártya, akkor a legrégebbit törli
- vészfékezéskor automatikusan bekapcsol - ezt teszteltem, felszerelés közben leesett és valóban bekapcsolt :)
baki:
- hangvezérlésű lenne, de csak kínaiul beszél és ért :D Találtam egy cracket, amivel angolul beszél, de hang-vezérelni nem lehet azzal sem.
Kábelt bevezettem a tetőkárpit alatt a tetőlámpához. Ott találtam kábelt, ami csak gyújtáskor van feszültség alatt. A szivargyújtó adapter helyett rendeltem Kínából konvertert, ami a 12 voltot 5-ra redukálja.

Elég jól ráálltam a felújításhoz összeszedni minden apróságot. A Fiat Alfa Alkatrész Centrumnál akadtam igen komoly akcióban pár eredeti, gyári alkatrészre. A külső megújuláshoz egy gyári eredeti antenna és egy vadonatúj pajzs (emblémával) érkezett. Ezen kívül hatalmas szerencse, de pont TD-hez volt igen akciós áron eredeti kuplung szett. Mivel az autó jelen állás szerint örökre nálunk ragadt, ebből is rendeltem egyet.
Ma megérkezett a csomag. Nagy élmény kézbe venni ki tudja hány éve raktáron porosodó, eredeti alkatrészeket. A kuplungszett dobozán én vágtam át a kicsit sárgulófélben lévő zárócímkét. Kezdem érteni kicsit a veteránosokat.




Eljött nálam is a rugó csere ideje. Kerékcserekor lettem figyelmes valami nem stimmel a rugó környékén. Az alsó karika nálam is letört ,mint mindenki másnál. Cseréhez ki kell venni szinte az össze kárpitot a csomagtartóból. Kivételesen egy kárpitrögzítő patentet sem törtem el. Rugó összehúzó nélkül nem is érdemes neki kezdeni nehéz kiszedni aztán nehezebb visszarakni.
Költségem: spirálrugók 22326Ft
stab. pálcák 5373Ft
Km állás: 255380km







