Blog
Km óra állás: 60.942 km
Együtt megtett út: 5.442 km
Együtt töltött idő: 302 nap
Tankolt üzemanyag: 477,88 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,73 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,72 Ft/km
Napi átlagos futás: 18,02 km/nap
Összes költség: 506,51 Ft/ km
Két év, 4000 km. Mi lett volna, ha nem iratkozok be az egyetemre és nem kell oda átjárni? 😀
Unokatesóm megkért, hogy az esküvőjén az én autóm legyen már a menyasszonyos kocsi. Megértem, mi más lehetne erre alkalmasabb, mint a gyönyörű Alfám? A dolog kisebb szépséghibája, hogy esett az eső végig odafelé menet, így nem tudtam csillogó tisztára mosni, ahogy terveztem. A nagyobb szépséghiba pedig, hogy emiatt ki kellett hagynom a VTT 6.0-t :(



Úgy néz ki, hogy alkalmatlan vagyok a blog rendszeres vezetésére :)
Kapott új ékszíjtárcsát és ékszíjat, olajat és szűrőket, B oszloptól hátrafelé fóliát (SKYFOL, műbizonylattal), kitisztították a klímát és feltöltötték gázzal.
Jövő héten viszem a téli felniket felújításra és fényezésre.
Lassan cserés a jobb első féltengely.
Km: 271.330
Egyik pillanatról a másikra szétszaladt a ménesből legalább 100 db. Hibakódolvasás után kiderült, hogy a szívórész nyomás érzékelőjét, illetve a levegőszűrőnél található légtömegmérőt kell cserélni. Mindkettő gyárira lett kicserélve 271000km-nél. A költség közel 50% alkatrészárelőnnyel 14000Ft volt az egyik, a másik pedig 27000 Ft. A munkadíj 10000 Ft volt. Ismét előjött a 140 LE.
265000 km. A szokásos olaj és szűrők cseréje. A téli felni cseréje közben kiderült, hogy a bal oldali féltengely gumiharang ki van szakadva, szerencsére kis helyen, a cseréje megtörtént.
20 év alatt mindenféle autóim közül egyiken sem volt még ilyen - de most keresztbe repedt a szélvédő, ráadásul egy 2900 km-es olaszországi túra alatt.
ma kaptam újat :-)


eltelt közben sok év, sok km, sok találkozó, sok élmény.
lejárt a műszaki vizsga 2017 őszével, de közben beleszaladtam egy mega-felújításba, a motor után a mechanikus befecskendező is megkapta a magáét, sikerült nagy nehezen beállítani is, hogy fusson, és a héten újra megkapta a veterán minősítést az autó - innen még van egy kis várakozás a műszaki vizsgára (ehhez kell a kipostázott minősítési eredmény), és lehet végre bejáratni az "új" motort :-)
viszlát AlfaCityben!

GTV lámpáit is megcsináltam, az pikk-pakk megvolt, jöhetett a GT.
Na, ugyebár, itt a lököst le kell szedni, legalábbis félig, hogy ezek a tetű lámpák kijöjjenek. Nem értem én ezt a megoldást, már a 156-nál is szivattak vele.
Mindegy, kicsit félve álltam neki, már halogattam pár hónapja, azért mégis csak gyári xenon lámpa, melyenek az új ára, közel negyed millió / db, bontottan is horror (ha egyáltalán találsz.)
Első lámpa nagyon nehezen jött szét, a második nagyon hamar , pedig az is gyári ragasztású volt még. Érdekes. Kifújtam, összeragasztottam, visszaszereltem, működik.
Majd lesznek valami jobb képek, egyelőre ez van.





Már a múltkor vettem egy távirányító nélküli kulcsot.
Ma vettem egy komplettet, amiben a chip is másolt.
Így most van két "használós" új kulcsom és egy régi, ami működik.
Meg egy régi amiben nincs immo chip.