Blog
Itt a jó idő, kicsit foglalkozunk az autóval, kitakarítottam a Map szenzort, ráfért már, ahogy a képeken látni... :D
Km: 151780


Egyik nap, amikor tartottam hazafelé, 60-70 km/h felett bal oldalról búgást hallottam, sajnos a kerékcsapágy adta meg magát... SKF kerékcsapágyat kapott, elvből mondta a szerelőm, hogy olcsóbbat ne rakjunk bele, nem szeretné, ha vissza vinném neki pár hónap múlva... Kicserélte, azóta hibátlan minden:)
Közben párhuzamosan már 2 hete rakoncátlankodott a csomagtartó zár, jelezte, hogy nyitva van a csomagtartó amikor bevolt csukva.. mellé Hill holder hiba is társult, aztán jött a tolató lámpa, ködlámpa, nem értettem, hogy mi lehet a gond... Hill holdernél olvastam, hogy a kumplunk mögött van egy kapcsoló, ami elkophat és a cseréje megoldja a problémát. Ezt raktam bele: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F161693676365
Ez se oldotta meg a problémát, a hiba ugyanúgy fenn állt.. Mivel a zár is aggasztott, a tolató lámpa is, így a csomagtartó és a csomagtartó ajtó közötti kábelezést megnéztük hátha ott van kontakt hiba.. Sajnos igazunk is lett, a kábelek voltak tulajdonképpen elszakadva megtörve a gégecsőben ( Képet csatoltam ). Forrasztás következett, gége csőbe vissza, és minden hiba megszűnt az autón, a hill holder is :D Néha az ideget eszem vele, hogy ilyen kis apróságokat csinál, de egy kis odafigyeléssel megoldható a hibaforrás...
SKF kerékcsapágy: 41 000.-
Izzók ( Tolató izzó, ködlámpa izzó ): 3000.-
Munkadíj: 16 000.-
Km óra állás: 150 674

Balos kormányösszekötő + harmonikacsere és jobb oldali tükör javítás, TC.
Szintén meglévőből...
129.965 km



Stabpálca csere... TC! És a hátsó ablaktörlő sem működött. A tengely eléggé be volt rozsdálva és volt egy kis kontakthiba is, amik javításra kerültek, friss zsírral összerakva, működik.
A régiben minden futómű kb. 5-6e km-t futott csak... így ami lehet, beköltözik ebbe.


225800 km-nél kapott új felső lengőkarokat, Frap márkájút. A szilentekből a perselyeket kinyomkodtam, majd jól megzsírozva visszaraktam. Kicseréltem az intercoolernek a tartóját is, illetve a mögötte levő nyúlványt is. Csúnyán megette a rozsda, hiába 2004 nem tegnap volt. A cooler előtti légterelő törött, visszaraktam így, keresni kell egy jó állapotút.




Nem lehet túl sokat várni a pár száz forintos ebay-es vagy épp aliexpress-es dolgoktól. 2015 nyarától 2018 nyaráig bírták az emblémák, majd a színük egyik pillanatról a másikra lekopott. Rendeltem idén szintén aliról 1,40€-ért 2 darab emblémát, de hogy ne járjak úgy, mint eddig vagy azért, hogy különbözzek másoktól, matt lakkal fújtam le az emblémákat. Apró változtatás, de mégis érdekessé teszi (számomra) az összképet! Kíváncsi vagyok mennyi ideig fogja így bírni az embléma.



141258 Km
Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3
155640 Km
Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.
14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.
Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.
Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .
Ma felkerültek a nyári kerekek.
A vadiúj téli szett (Uniroyal MS plus 77) mindössze 1 860 km-ert futott.
Ma felkerültek újra a 19"-os nyári kerekek az imádott Uniroyal Rainsport 3 gumikkal.