Blog
Tavaly erős felindultságból vettem egy leárazott akció kamerát a Conrad-nál. Akkor 25 Euro volt. Tulajdonképpen a felvett videóval elégedett voltam, de csak 4:3-as képarányt tud, így a mai 16:9-es világban furcsán mutatott.
Ma egy OFF Sharannal kellett mennem vagy 760 km-t. Az utat Regensburgban megszakítva - hogy valami jó is legyen a mai napban - bementem a Conrad-ba.
A szülinapomra és PHuBi közelgő szülinapjára (04.18) való tekintettel leemeltem a polcról egy Renkforce RF-AC-1080P Full-HD kamerát.
A bolt előtt felszereltem és kipróbáltam. Remekül működik, megvan az idei Nagy Túrát dokumentáló cucc.
Előre várom a szombatot a főpróbát PHuBi-val...
Ja, a boltban találtam megfelelő kapcsolót is a táp projekthez, már csak ha hazaértem péntek este be kell kötni és tadááám!
Ma kicserèltem a tompított ès a helyzet jelző ègőket egy kicsivel erősebbre ès magasabb szìnhőmèrsèkletűre 4000K.Osram Cool blues itensère esett a választás mert csak ennek találtam olyan helyzetjelzőjèt ami megegyezik a tompított szìnhőmèrsèkletèvel. Egységes ès szèp lett.
Fék projekt kész. 330-as marrt tárcsák elöl, 4 dugattyús Brembókkal. Brembo racing betétek. Teflon fékcsövek elöl-hátul. Hátra új, gyári feknyegek kerültek.

Az elmúlt egy évben nem igazán volt időm az autóval foglalkozni, de nagyjából a kormányművön kívül hibátlanul teljesített. Gondolkoztam a cserén, de mivel a motortérben gyakorlatilag minden új így inkább rendbe rakom teljesen és még 2 évet biztosan marad.
Első fejezet:
- Bal oldal alsó, felső lengőkarok (jobbos cserélve nemrég)
- Első rugók, szokásos törés
- Mindkét féltengely, hátramenetben kattogott
- Jobbos, balos kerékcsapágy (mindkettőnek hangja volt, a balos lógott, a jobbos szorult)
- Elsőfék csere, Brembora
- Váltóolaj, motorolaj, levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő
- Hosszbordás elkezdett szólni, úgyhogy komplett szett plusz főtengely szíjtárcsa
Ami még hátravan: kasztni hibák, rányitások javítása, balos küszöbön rozsdafolt, alvázon felületi rozsda kezelése, üreg és alvázvédelem
megtett km: 215.120
Elég régen zavar, hogy nem működött a jobbos ülésen az ülésfűtés plusz eléggé szét volt ülve az ülőlap, úgyhogy egy bontott balosból bekerült kompletten, már csak a bőrt kellene rendberakni, sok a karcolás, de majd jövőre. Az ülésfűtéshez egy gyári audi karbonszálas fűtést használtam, a gyári hőmérséklet érzékelőt átrakva.

Kormánymű kopog elég rég, sikerült szereznem helyben nagyon jó áron egy rozsdamentes bölcsőt, így összesen cserélve:
- Kormánymű
- Bölcső
- Jobb felső, jobb alsó lengőkar
megtett km: 207.000
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
megtett km: 200.000
Megállt a generátor, mivel reggelente elég ergyán indított az akksit is cseréltem
km állás: 196.000
Két év kihagyás után újra 159-est kerestem, autószerelő barátomnál állt motorhibásan és volt hozzá egy 8000 km-t futott új blokkja, szóval megegyeztünk, a vége tehát:
- Komplett blokk
- Gyári Alfa Romeo vezérlés, vízpumpa
- Új első lengéscsillapítók, rugók
- Nyilván minden folyadék új (motorolaj, váltóolaj, hűtőfolyadék)
- Szűrők (olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő)
- A hosszbordás szett maradt a cseremotoré, teljesen újszerű
Osztrák kocsi volt, úgyhogy a bölcső és az alja minimálisan felületi rozsdás, ezzel majd foglalkozni kell.
km állás: 185.000
