Blog
Lassan lezárom a lakatoláshoz az előkészületeket = beltér teljesen ki, kintről minden műanyag apróság le, stb. Vicces látni, hogy milyen sok elem ismerős az Alfettából, mégis mennyi apró finomságban van eltérés.
Arról nem is beszélve, hogy amióta elhagyta a gyárat az autó, még nem volt babrálva (védőfóliák itt-ott a szőnyegen, stb.). Szokatlan...
A motorteret is megviselte a sok állás, vagy 1,5 vödör tűlevelet, és egyebet szedtem ki belőle.

Felkerültek a Goodyear efficientgrip performance nyári gumik. A jobb első felnit sajnos görgőzni is kellett, de most már rendben.
Mint már régebben meséltem, a légtömegmérőt kitisztítottuk, de ennek ellenére a rossza datok küldése az ECU-nak nem javult így egy csere mellett döntöttünk. Hívtam is az alkatrészes havert, hogy nekem mi is kell, 25.000 forintomba került egy új, BOSCH légtömegmérő amit be is építettünk még aznap, a beépítésért nem kellett fizetnem, szerelő barátom megcsinálta, meg legalább beszélgettünk egy jót. Elég koszos volt az autó, elmentem egyből ezután lemosni, mit ad Isten, beülök, ráadom a gyújtást, világít a kiégett izzó visszajelző, kiszálltam, körbejártam minden ég (vagyis világít, tűzoltók agyon csapnak ha így fogalmazok), másnap a rendszámtábla megvilágítás elment. Gondoltam kiégett, de mint kiderült csak a tömítés kopott el és bement a víz, ezért nem világított már másnap a műszerfal, mikor kiszáradt.de azért kapott új izzókat is hátra, Philips hideg fehéreket, egyel szebben néz ki azóta. (1490 volt a 2db izzó + 2 tömítés)
Kötelező, elkerülhetetlen költség időnként, így nem volt kérdés, hogy meg kell csinálni, az autó INA vezérlést + vízpumpát kapott, nagyon meglepődtem, a dobozban semmi nem Made in China volt, hanem Germany, és Canada, ez egy nagyon jó pont volt az INA-tól, be is került a helyére, hívott a szerelő, hogy az előző vízpumpa meg volt repedve, bele sem merek gondolni, mitől a repedt vízpumpa az inkább nem is gondolok rá kategóriába került :) . Amin külön meglepődtem, hogy az mellett, hogy a jelzésre lett felrakva a vezérlés, kivette a gyertyákat a szerelő, megnézte, rendben van e a holtpont, elvitte próbakörre, hogy minden megfelelő e, és még a gépre is rádugta, hogy ha már itt van akkor végigvizsgálja az egészet, mindezt 25.000 Ft munkadíjért.
Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.
Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.
Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).
Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.
Az autóm alvázát tüzetesen átnézte Alfaszaki barátom, említette, hogy nagyon szép állapotban van, rozsda szinte 0, rohadás pedig abszolút egy szem se. Jött a tél, latyak, sár, só, szerettem volna ha ez így is marad, így arra jutottam, hogy egy alvázvédelmet kap, szerelőm meg is csinálja, MOTIP bitumenes alvázvédővel, 2 nap 3 réteg, már gurul is az autó, 20.000 forintba meg is állt a dolog, nagyon örültem neki, hogy ezen is túl vagyunk. csak egy kérdés maradt: mennyi időnként? van aki a 2 évre esküszik, van aki szerint 5 évet is kibír, aki fújta, szerinte a 3 az arany középút, de használattól nagyban függ, valószínűleg találkozik még az autóval párszor, majd eldől, de a 3 év jól hangzik.
A vásárláskor felhívták a figyelmet, hogy a vezető oldali napellenző nem szeret a helyén maradni, lenyílik. Nem tűnt vészes dolognak, a facebook csoportból egy srác egyből írt is, hogy neki van kompletten, 5000 forintból kényelmesen megoldódott a dolog, 2 nappal később már itt is volt a postás vele, azóta ilyen probléma sincs már.
Mondjuk így is 2 hónapig teljesen lenyitott napellenzővel jártam, túléltük :)
Eltelt egy hónap, hogy nálam az autó, minden tökéletes. (is lehetett volna) hacsak az autó nem adott volna nekem egyet a hadiipar egyik legkiválóbb termékéből, ő nem más mint a tengeralattjáró, azaz egy Check Engine lámpa, aki kapott már ilyet, az valószínűleg tudja, hogy soha nem a ház előtt történik, vagy a szerelőnél, hanem legalább 100 km-re mindentől. Félreáll, Alfaszaki barátomat hívom mi legyen most: Ő azonnal kocsiba pattant, hozta a laptopot meg egy köteg kábelt: lambdaszonda vezeték szakadt, kicsit nagyobb fogyasztással, de hazajött az autó, persze útközben mi történik: nem megy fel a vízhőmérséklet 70 fölé. amikor meg véletlenül igen, és kicsit gyorsabban megyünk azonnal visszahűl. Mint kiderült a termosztát kinyitott, és úgy maradt. Másnap egy új termosztáttal (Vernet) és egy új lambdaszondával (Bosch) lett gazdagabb Alfonz.