Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-16

Erőt vettem magamon ,és nekiálltam szétszedni az autót a fényezéshez. Minden leszerelhető elemet levettem.
Gyári Spider színt választottam, 513 Giallo Zoe, ez egy metál mustársárga, én imádom.
GTV gyárilag -tudomásom szerint- nem volt ilyen színben gyárilag. De mégis korhű.

Az autó teljesen rozsdamentes, nem szorult javításra ilyen téren, néhány rányitás volt az ajtókon, az autó többi része kb. hibátlan volt.
A küszöböket üregvédőztem mikor lekerült róla a borítás.

Ez a sárga egy rendkívül rosszul takaró festék, telibe füllereztem a kocsit fehérre, és arra kapta a sárga bázist mely 5(!) rétegben takart rendesen. Azt hittem sose lesz meg.
Lakkból Spies Hecker 8030-at fújtam rá, elég jóféle.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-04-16

Még télen az egyik garázsomba menet begyűrte az autó a koptatót maga alá.
Ugye-ugye a gyári 156om használtam akkor huzamosabb ideig, elszoktam,hogy ez alacsony.
Nem tett jót sem a fényezésnek ,sem a vérnyomásomnak. Pihent egy fél évet, előkapartam, újrafényeztem, és visszakerült. Hát ilyen ez a popszakma :D

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-05-09

-Hatso csillapitok csereje (Trw) 15000 Ft
-Hatso gumibakok csereje (Febi) 3000 Ft
-Lambdaszonda csere (DENSO) 17000 Ft

Szerelesi koltseg (Nemeth Mihaly, Dunakeszi) 15000 Ft

Km állás: 168000

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2019-04-15

100000 kilóméter.Leírni is sok.Ennyit töltöttünk együtt alfival bő 3 év alatt.Sose hagyott cserben.Kapott is egy kiadósabb gondozást.Meg volt a rendes szervíz.Olaj összes szűrővel.Sofőr oldali belső féltengely gumiharangom szakadt volt a kisebbik bilincs mellett.Cserélve.Volt egy idegesítő fémes csikorgás a reggeli első indításnál,ami max 1 perc alatt mindíg elhallgatott.Régóta küzdök evvel.Jártam szakszervízbe.Megcsapágyazták a klímakompresszorom szíjtárcsáját.A hang 2 napra tünt el.Nos Erhard mondta meg a tutit.Főtengej szílytárcsa.Érdekes mert a gumija nem volt repedezett elérett.Leszedéskor viszont rögtön feltünt,hogy 2-3 milit is tudom mozgatni a külső részt a belsőhöz képest.A lényeg kapott újat.Azóta nincs hang.És ha már bontottam a jobb oldalt a generátort is cseréltem.Nem volt még baja,de ennyi kilóméter után mâr aktuálisnak véltem.Ebböl is újat kapott Pár ezer forinttal került többe mint a felújított.A kiszereléssel akadt némi gondom.Alulrol fogtam neki.Ott viszont nem fér ki.Atis 166 kolléga adott telefonos segítséget.Felül jön ki.Csak le kell bontani a gázolajszűrőt mindenestöl,az izzító relét.Így ki tudtam erőszakolni a tűzfalon lévő klímacső és a nívópálca közt.Érdekes módón az új pár milivel kissebb lebet,mert ugyanezen az úton szinte beesett.A lényeg ez is kipipálva.A 3 éves facet termosztátom is úgy döntött el kezd folyatni.A hűtővizem nem fogyott láthatóan,viszont a termosztátot és alatta a váltón is jól látható fagyálló nyomok voltak.Ezt is cseréltem.Vernet került bele.És evvel együtt a kiegyenlítő tartály kupakját is.Sejtésem szerint ennek gyógyult be a szelepje és nem engedte el a nyomást 1.4 bar felett.Van még pár dolog amit cserélni akarok,de azt majd egy másik nekifutásra.Másfél napom ment rá.De mivel alfi munkásautó így nem sajnálom tölle.
265000 km.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-04-15

228350 km-nél megtörtént a váltó kulissza cseréje. Barátomnál, aknán, kényelmesen nagyjából három óra alatt. Igaziból minden adja magát, semmi komoly nincs benne, csak molyolós. Így már közel tökéletes a váltás, még a váltón a választókart kell gatyába rázni. Szétszedve a perselye papír vékonyságúra van kopva, lesz időm lemérem és esztergálunk bele, mivel a bontóban sem tudtak adni. Ha már leszedtem a középső dobot, új függesztő gumikkal raktam vissza. A kulisszát jól megtömtem szilikonzsírral, illetve a babafejeket is. A gumifüggesztők is kaptak kicsit.

 
>> AutóápolásLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-08

Hátsó pórvédő tárcsáim elég kopottas kinézetűek lettek. nagyon lehúzták az összképet. Így lefestettem hőálló festékkel.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2019-05-08

Bal hátsó megint megadta magát. Most más fajtát vettem mint tavaly. Ez gyári kinézetű szerkezettel. A másik olcsó volt, de nem volt túl bizalom gerjesztő. Remélem ez tovább bírja. Van Wezel márka került bele, előtte Blic márkájú volt. Másfél évet bírt.
Korábbi csere leírással
Macccy kartás szerelő blogja

 
>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-04-06

Munkahelyem által adódott a lehetőség, hogy elkészítsem az autó alá a nyitott saválló kipufogó rendszer. Cső, ívek és szerszám adott, csak pár kiegészítő kellett. Tömítés, gumitartók és egy toldóbilincs.
Elsőnek leszedtem a gyári rendszert a flexi cső után. Elöl meghagytam a katalizátort, hogy ne üvöltsön és azért valami szűrje a kiáramló kipufogógázt.
Az első csatlakozókarimát plazmával vágtam ki. majd ezután jöhetett a csövezés. Sajnos egyedül voltam, így elég szenvedős volt összeállítani.
Mikor összeállt minden akkor körbevarrtam mindent. Közeledett az este, így próbáltam sietni, hogy össze tudjam rakni még sötétedés előtt.
Sajnos nem lett egy míves munka, de próbának jó lett. A hegesztések jók, leesni nem fog. A hangja is tetszik. Normál használatnál nem üvölt.
Tudom, nem a legszebb és legjobb így, de így sikerült. Amíg nem esik le addig marad alatta :D

>> Eseményjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2019-04-15

A minap baráti körben remek kis túrát tettünk, amelynek során a motorosok által is méltán kedvelt Mátrafüred-Eger-Lillafüred szerpentineken járattuk meg az öreg, de fiatalos formában lévő vasakat. Bárcsak minden vasárnap ez lenne a program :)

 
>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-04-14

Most próbaképpen Motul 5W-40 olajat kapott, szokásos Mann+Hummell olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt és a váltóolaj is felfrissítésre került, Fuchs Titan Synth, abból is az ideálisan ajánlott ~2.9 liter töltet.