Blog

>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2019-04-07

Elmentünk Zé-hez, aki kicserélte az olajat és a szűrőket, valamint helyreállította az olajleeresztő menetét.Ezen kívül kicserélte az ablakmosó motort, megjavították a jobbos ajtó elektromos ablak v.s központi zár összeakadását is, és fő attrakcióként kicserélte a hibás, eresztő fűtőradiátort.

Majd az autó nem indult! Hála Istennek! :)) Előjött ugyanis egy korábbi hiba, amivel annyiszor bosszúság ért: nem fogadja el a kulcsot az immo! Hosszas kutatás után megtalálták a hibát - amit soha sehogy máshogy nem lehetett volna ép ésszel felderíteni: a fűtőradiátor szivárgása nem új keletű probléma, csak eddig nem jött ki annyi belőle, ami látható is lett volna. Viszont tele csepegtetett egy csatlakozót, ami a vezérlő számítógép és az utastér között funkcionál, több más funkció mellett pl. az immo kommunikációját is biztosítja. No, ez beázott és elrohadt. Megjavították, és az autó azonnal helyreállt. Sok munkájuk volt vele, de nekem így hatalmas szerencsém!

Bónuszként még kitisztították a szívó torkot, elég koszos volt. Száguldunk idén is, amíg a kuplung bírja :)) remélem, azt ráér jövőre rendbe hozni a hátsó futóművel együtt. Ha még a vezetőülést is sikerül felújítanom, akkor a felsorolt három gyengeség elhárításával a 2,5 éve vásárolt bontószökevény kvázi hibamentesnek mondható! :)

km: 108550

 
>> EseményKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-04-07

A mai remek időben hagyományainkhoz híven megrendezésre került az első TC az idén! Az idő csodálatos volt, ahogy a csapat is és az étel is. A menü birkapörköltből (még a kis körösztjányomnak is ízlett!) és egy kis őzbordából állt, meg húslevesből, de ez utóbbit senki nem preferálta... viszont a többiből nagy lakomát csaptunk! :) Az ilyenkor szokásos kis csapat, a keménymag gyűlt össze, Csongi és b. cs., Anti, Jorije. Később még befutott Bardo146 cartárs egy gyors hibakód olvasásra, melyből természetesen egy jókora dumaparti is alakult. Aztán az idő előrehaladtával, estefelé szedelőzködtek a népek és TC újra elcsendesült. Köszönjük a látogatást, a remek társaságot és jó dumcsizásokat! :)

 
>> Tuning és extraCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-04-05

Petinél jártunk ismét egy -két mütyürért és ha már ott voltunk körbenéztünk a felnik között. Egy jó ki 18"-osra esett a választás. Használható gumikkal. Klassz nagyon! :)

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-07

A sógoréknál járva a Forstingerben megakad a szemem egy nagyon rövid elakadásjelző háromszögön. Aztán találtam sárga csomagban láthatósági mellényt, nem sima nejlonzacskóban van.
Úgyhogy beruháztam 23 Eurót. Könnyebb lesz eldugni őket.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-07

A dolog úgy kezdődött hogy a korábban felragasztott kamera tartó elengedte a szélvédőt. Forgatni lehetett az ablakon. (1. kép)
Az ebay-ről anno rendeltem mindenféle vacakot a kamerához, volt közte egy tízes pakk tartó is. Egyet felhasználtam. Jól tart.
Aztán eszembe jutott hogy el kellene rejteni a kábelt hogy ne lifegjen az utastérben. Ehhez rendeltem 2 m-es USB kábelt.
Aztán eszembe jutott hogy a lámpa mögül anno kiszereltem a távirányítót és így ott most van hely. Ide fogom eldugni a töltőt. Kimértem a csatlakozót, ott a lámpa 12V-ja, ha világít a lámpa akkor tölt.
Egy szivargyújtó/USB töltőt szedtem először szét, de nem tetszett a bele. (8. kép) A kábelesé viszont igen úgyhogy azt forrasztottam át.
Kellene még egy kicsi kapcsoló hogy ha nem kell le tudjam kapcsolni. Sajna nincs itthon ezért a projekt leállt.

 
>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2019-04-07

Forgatókönyv szerint április elsejével forgalomba helyeződött az autó, így a folyadékok cseréje rutinszerűen megtörtént. Kb 4500 km volt az olajban ami nem, de az egy év már okot ad a cserére, így ezzel nem szoktam spórolni.
Cerélve lett:
- motorolaj (Sport power 5W40)
- olajszűrő
- pollenszűrő
- levegőszűrő
- gurulók helyet cseréltek az egységes kopás céljából (elsők hátra, hátsók előre)
- légkondi tisztítás O3 közreműködésével

Beavatkozásra ismételten a Csörgő szervizben került sor, közben felbuzdulva a Giulia veloce vásárlás vágya okozta már, már határtalan érzésén, átbeszéltük a pro és kontra érveket, lehetőségeket. Kezdeti lelkesedésem hamar alábbhagyott. Majd alakul valahogy a jövő. :)

Km: 38715

 

Küszöbcserének és alvázvédelemnek indult, több lett belőle.
15 éves korára megtette hatását, hogy az első 10 évben Németországban használták az autót.
Padlólemezt és a kerékjárati íveket javítani kellett, bal elején a taposónál kb 20x25 cm hiányzott a rücsi alatt.
Most rendbe lett téve az alja és a kasztni is. Kapott egy teljes alvázvédelmet.
Jövő héten folytatódik, az érdemi rész a fényezéssel, addig pihen a gépezet.
A küszöböket az Intercarstól rendeltem.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-04-06

A stabilizátor két belső szilentjei úgy tűnt hogy már nem az igazi, úgy hogy neki álltam a cserének.
Nem volt egy könnyű feladat, pedig a két két csavar ami alulról fogja, könnyen kiszerelhető volt, de viszont a kiszedése után sem mozdult semmi, gondolván lehet össze van kicsit rohadva.
Dorni és kalapács, hátha megindul, de semmi.
Akkor le oldottam a stabilizátor két végét a lengőkarról is, aztán úgy már mozgott, de a felső és az alsó fém tartó a szilentel egyben.
Sok játszás után, miután lent voltak a első kerekek, hidegvágó + nagy kalapács segítségével szét tudtam nyitni hogy ki vegyem a szilentet. (addig vissza lett kapatva mind a négy csavar)
Az oka hogy egy fém persely van benne, amitől nem tudtam szétszedni. Most már ezt is tudom :)
Kicseréltem a szilentet mind két oldal, de alig hozzá férhető rész ez, aztán jött az összerakása.
Az sem volt semmi, mivel a csavarok be tekerése sem egyszerű, hogy a helyén legyen minden , olyan kicsi a hely a tűzfal és a kormánymű között , de ez még elmegy.
Amikor meg kellett húzni a csavarokat akkor jött az igazi szívás, mivel a fém perselyeket pontosan ugyan oda kellett vissza rakni hogy össze pattanjon a felső és alsó része, de ott nem olyan egyszerű mozgatni félig meddig betekert csavarokkal, mivel az is szorít már, úgy hogy pajszer segítségével amennyire oda lehetett férni, a helyére igazgatni.
Végül össze állt a kép, de ha legközelebb csinálnám kell bármelyik autón, akkor már le köszörülném róla a fém perselyeket, mert nagyon meg nehezíti az egész dolgot.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-01-23

A világ szutyka német swt-t azonnal cserélnem kellett. Most már a legolcsóbbat kerestem. Találtam 2e-ért 1 pár névtelent. Bár a bal csak 550-es.
Bal oldali tökéletes, jobb oldali kicsit elkeni a koszt kevés víznél.