Blog
PHuBi születésnapjára megjött a rendelt LED csomag. Nekiálltam hogy kicseréljem a felső féklámpában az izzókat.
Nos nem jött össze, mert sokkal kisebb izzó kell bele. Ment minden vissza a helyére.
Közben rájöttem hogy miért nem nyereséges az Alfa gyártása.
Ennél az egy lámpánál is millió féle alkatrész van.
Csak a felcsavarozáshoz 5 alkatrész oldalanként:
- csavar
- alátét 2 db
- gumi alátét
- önzáró (!!) anya
Az összefogató csavarok alatt szilikon alátét van. Külön gumi tömítés a két fél között és gumiharmonika a csatlakozón.
Más gyárak egy fél autóba raknak ennyi alkatrészt :-)






Kormanybol kapott facelifteset, mert a gyari 4 agu borzaszto ronda. (Kozepkonzolbol pedig az FL elotti jobb szerintem, az FL nem illik a GTVhez)
A kormanyt atvarrattam, es alakittattam. Alul picit lecsapattam, perforalt es sima bort kapott, illetve sarga varrast.
A szonyeg sargaval van himezve, es sarga cernaval szegve, full sarga szegely talan tulzas lett volna.
Valtogomb, valtoszoknya megrendelve.

Ki volt a másik rendesen, hallani a különbséget, nem kicsit...
Ma visszakerültek a nyárigumik. Úgy tűnik, hogy a hátsó rozsdafoltoknak jót tett a zsír, mert nem nagyon jöttek vissza, mindenesetre ezúttal kapott egy kis rézpasztát is biztos ami biztos alapon.

Rászántam magam és rendeltem az Aliexpress-ről egy Androidos fejegységet. Sokan rendeltek már innen az Amore-ról is és a legtöbben meg vannak vele elégedve, úgyhogy én is rászántam magam. Jópofa cucc, egyszerű volt beszerelni, a GPS antenna és a mikrofon vezetékezése volt kicsit több idő, de egy délelőtt alatt ezzel együtt beszereltem. Nem hardcore audiofileknek készült, de a gyárinál nem rosszabb a hangminőség (jobb) és funkcionálisan nagyon jó ár/érték arányú, elég sokat tud. 300 USD-t fizettem a kínai eladónak érte, ennyit simán megért, azt bánom, hogy nem cseréltem hamarabb. A gyári egységet a Blu&Me-vel együtt, kiszereltem.


Itt a tavasz, elérkeztünk a 12000 kilométerhez az olaj csere óta. Gázolajszűrő és fékolajcserével kibővítettem a tavaszi szervízt, megérdemli a tisztaságot :D
Amik cserélve lettek:
Olaj Selenia 5-w30
Gázolajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Gázolajszűrő, Mann Filter
Fékolaj
Mivel volt egy kis időm utána, lefújtam a féknyergeket ezüstre, mert érkezik hétvégén hozzá a régóta várt Antracit gyári TI felni, majd arról is dokumentálok pár képet:)
Olaj, szűrők: 42000 Ft
Munkadíj: 13000 Ft
Km: 153455


Nagyon nem jött át a sárga autó gunmetal felni kombó, ezért átfényeztem őket metál feketére. Választottam egy kártyát, raktunk még bele pluszba fehér gyöngyöket.


Kisütött a nap, megvolt az első rendes mosás ottthon. Ilyenkor mindig megkapja az autó a törödést, mert megérdemli. Be is vásároltam Turtle Magic Color Black Waxból, spéci polír kendőből és mikroszálasokból.
Wax előtt alapos mosás és szárítás, majd mehetett fel a cucc. Az eredmény magáért beszél, tükör lett. Megéri megcsinálni, sokat dob az autón.
Az egész történet 3-4 óra volt. A végére már nem éreztem a karom :D
Költségek:
- 3600 Ft minden cucc összesen. Akció volt a Tescoban a Turtle termékekre. Megéri kihasználni. (Április 29-ig érvényes, ha jól emlékszem.)




[2019.02.xx]
Gépre kötve, a MES segítségevel kiderült, hogy nem megy a hűtő ventillátorom semelyik fokozaton sem. Ez eddig nem okozott problémát, amúgy is mindig visszahűtőm az autót, de jobb a békesség... Facelift utáni modellekben már nem ellenállásos-relés-biztis megoldás van, hanem egy kis vezérlő doboz irányít mindent. Bontosok szerint típushiba. Rendeltem is egy újat Angliából, ami először elkeveredett, majd reklamáció után 3 nappal már kezemben volt az alkatrész. Csere nem volt vészes. Alsó motorburkolat le, majd pár bűvész mozdulat és le is jött az összes csatlakozó róla. Egy csavar tartotta helyén. Új egység fel, csavar be, csatik össze, majd burkolat vissza. Kb egy óra alatt kivitelezhető. Ezután teszt, már jól működik.
Költség:
- 13000 Ft
Km: 189xxx