Blog
- tankolások száma: 192
- km óra állás: 154.441 km
- össz. menetidő: 2.107,20 óra (87,80 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.184,70 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,37 Ft/km
- életkor: 1.240 nap
- átlagos napi futás: 124,55 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,08 %
Nos amit az autóról tudni kell 2008.12.17 én gurult le a gyártó sorrol. Aztán egy osztrák tulajdonosa volt 2017-ig ezután került Győrbe az Arabona kereskedésbe egy két javítási számlával. Amit lehet tudni róla,hogy a 100 ezres nagyszervíz 2013 ban vezérléscserével megtörtént. Azután került az előttem lévő úriemberhez Tibai Sándor személyében 2017.02 hónap környékén 151000km-el 2,3 millió forintért. Amiket ő cserélt az idő alatt még nála volt dióhéjban 2017.02-2019.04:
-Porlasztók bemérése, javítása 85000Ft.(2017.05.08)
-Yatour virtuális cd váltó 27000Ft.
-Váltó átmosatás,ehhez 15liter váltóolaj ment el,adalék,munkadíj 116000Ft.(2017.06.02)
-Manky féle chip + dpf és egf ,örvénylapátok mozgatómotorja off 80000Ft. (2018.01.29)
-Stabilizátor pálca, TRW tárcsa+ textar betétek elől/hátul, futómű beállítás, féltengely szimering csere ,csomagtartó teleszkóp 184500Ft. (2018.02.27)
- D.Z Tuning &service-nél komplett vezérlés csere gyári alkatrészből,elasztikus szíj,feszítő görgő , kipufogó rezgés csillapító KM:195000 , 140000Ft. (2018.04.05)
-Új gyári hengerfej (250000Ft.), új szívósor( 65000Ft.) hengerfej+ szívósor tömítés,fagyálló,olajcsere,vízpumpa csere(110000Ft.) össz..: 425000Ft. (2018.07.09)
- GT colors ablak fóliázás (2018.07.09)
-Felújított Garett 210 lovas turbó. kb100000Ft. (2018.?.?)
Nos az autó előélete itt véget ért. Remélem én is olyan jó tulajdonosa leszek mint az előttem lévő, és sose kell nélkülöznöm ha javításra szorul. :)
Innentől az én foglalkozásaim kerülnek fel :)
Az utóbbi hetekben többször felvillant a befecskendező hiba lámpa, és az alapjáratnál is tapasztalható ingadozás, melyet ki szerettem volna vizsgálni. Jorjie cartárs Kazeséknél belenézett Multiecuscannel az agyába, és olyan hibakódot kaptunk, aminek jó néhány oka lehet. Törölve lett, de pár nap múlva ismét előjött. Saját erőből egy pillangószelep tisztítás, légtömegmérő ellenőrzés, csatlakozó tisztítás megtörtént, aminek az eredménye, hogy az alapjárat stabilabb lett, de a hibajelzés nem szűnt meg. Szatmárinál ma a gyári Examinerrel kiolvasásra került ismét a vezérlő, és itt egzaktabb eredményt kaptunk. Fázis jeladóval van gond. Indításnál játszik szerepet, így ott tapasztalható lesz ha az állapota romlik. A cseréhez sajnos meg kell bontani ismét a vezérlést majdan...
Az alapjárati motort is egyúttal beállította az Examinerrel. Ott helyben stabilnak mutatkozott, meglátjuk a gyakorlat mit hoz.
Update 2019.05.29. Az alapjárat nem ingadozik azóta sem. Ez is pipa.
visszakerültek a nyári gumik, s beszereltem a megrendelt hátsóülés-lebillentő kallantyút is.
a szélvédőn lévő kavicspötty nem repedt tovább, be lett foldozva.
csak úgy a rend kedvéért: a 30 000 km-t bőven túlléptük már, semmi gond az autóval.
kezdetektől idegesített a rendszámtábla felszerelése, a tartója, a konzol, de főleg az, hogy az első radar állandóan szellemeket látott miatta, pedig a rendszámtábla tartó keretet száműztem korábban, és csak a gyári konzol volt már meg.
mivel a lökhárítót a gyári konzol miatt már megcsavarozták egyszer, nem fájt a szívem (egyébként is, a kétoldalas ragasztó meg a fényezést szedi le maga alól), szereztem kék+fehér takarófejes csavarokat, ledobtam a konzolt, és a táblát direktben a lökhárítóra erősítettem. a hosszú hétvégén megtartott tesztek alapján kijelenthetem, hogy ez az üdvözítő megoldás!
A kocsi átvizsgálása után megállapítást nyert hogy cserére szorul a bölcső, a felső lengőkarok, kipufogó,kézifék bowden, stabilizátor rúd elől-hátul. toronycsapágyak. Mivel még a gyári volt benne ezért a csavarok eléggé be voltak rohadva. Hosszú szerelés után kicserélődött a bölcső, kipufogó, stabilizátor rúd, kézifék bowden. és a lengőkarok. A toronycsapágy az visszautazott a boltba tévedésből azt legközelebbi fizetésnél lesz kicserélve.Csere lesz még a légzsák és az ékszíj. A bölcső használt de patika állapotú 10000ft volt. A szerelés meg az alkatrészek 45000ft volt+ sok veríték, átkozódás. Nyár elején megy vizsgára addig még lesz egy-két szerelés rajta.
Nos mivel én is tag lettem,így elkezdem a saját blogom.
Egy gyönyörű szép fekete 2,4 jtdm motoros 159 es alfa tulajdonosa lettem.
A történet elég érdekes mert a vágyam egy ilyen volt, bőr ülésekkel és minnél több extrákkal. Ebből engedni nem akartam.
Szinte mindenkinél ismert autós oldalon keresgéltem amit most a jogok miatt nem írok le rengeteg autó után nézegettem/telefonálgattam.
Már a harmadik alfa nézése után voltunk párommal ,de sajnos olyan hibák voltak rajtuk ami miatt teljesen el álltam a vásárlástól.
Ettől egy kicsit már a kedvem is kezdett el menni, és épp kezdtem volna fel adni,hogy nem találok egy számomra tökéletes autót, mikor a párom mondja nekem ,hogy van a közelünkben egy fekete,de nem bőr ülésekkel.
Húztam érte a szám,de végül rá beszélt,hogy "nézzük meg nem vesztünk vele semmit."
(Hát utólag bele gondolva,hogy jó nagy hülye lettem volna ha ezt ki hagyom.)
Na folytatva az előzőt párom felhívta a tulajdonost majd egy időpont egyeztetés után el is mentünk megnézni.
Már az első találkozás után nagyon szimpatikus volt a srác,szépen be mutatta az autót ,hibákat,javításokat,cseréket. Látszott rajta,hogy mindent meg adott neki amit kívánt. Rengeteget költött rá,így nekem már csak élveznem kell a vezetést egyenlőre :)
Aztán beültünk egy próba körre.
Na innentől jött az érzés,hogy ezt most nem veszem meg életem végéig bánni fogom :)
Az autó gyönyörű kívül/belül kárpitok sérülés/szakadás/hiba mentesek,váltó sincs meg kopva.Belül szinte semmi hiba,mintha egy új autóba ültem volna bele.
Kívülről van némi hiba ,de azok elhanyagolhatók.(Lökhárítón elől némi festék pattogás,motorháztetőn pár kisebb karc,valamint a hátsó küszöbnél a kavics nyomok)
A váltó tökéletesen veszi a sebességeket bármilyen fokozatban,nem ránt szinte észrevétlenül teszi a dolgát.
A hangszórók gyönyörűen szólnak,nem recsegnek,szép tiszta a mély és a magas is egyaránt.
Egyszóval nagyon egybe van az autó és minden téren tökéletes nekem. Talán igaz a szó ,hogy az autó választja a gazdáját.
Kezdő adatok amit az előző tulaj csinált :
- Vezérlés csere 195000 (gyári), következő csere: 275000Km(80e.km)
- Motor olaj csere:213000 (Xado) , következő csere: 228000Km(15ekm)
- Váltó olaj csere 206000 (Aisin), következő csere: 266000Km(60ekm)
Jelenleg 216606 km van benne.
Az autót 1,800,000 Ft ért hoztam el.
Az előző tulajdonos és blogja az autórol: https://alfaamore.hu/tagok/TS/autok/13922



