Blog
Az elmúlt hónapban 3 ismerőstől hallottam szívósori lapát behullást a motorba, úgyhogy úgy döntöttem, hogy lapáttalanítok. A szívórendszer minden tömítését újra cseréltem egy takarítással együtt. A végeredmény pozitív lett, sokkal jobb a gázreakció, egy ideje nyomoztunk egy csapágyhangot a motortérben, valószínűleg valahol a turbo után falsot szívott, mert sokkal jobb lett a vezethetősége, menet közben nem esik 0-ra a turbónyomás ha kisebb a terhelés. Csináltam egy rövid leírást a szívósor cseréről, hátha jól jön valakinek: http://goweb.hu/szivosor.html
megtett km: 216.800


Olajcsere(Selenia WR),olajszűrő(kamoka),levegőszűrő(denckermann)csere!Felső turbócső repedése miatt részlegesen cserélve!


hírét vettem, hogy a súlyos pénzekért extraként árult automata távfényt egyszerüen aktiválni lehet OBD-n keresztül, ha van az autóban gyalogosvédelem, mert ahhoz kell a radar és a kamera.
s valóban :-) kis bonyodalom után sikerült, és müködik!
Felkerült minden a helyére a váltóhoz kapcsolódóan.
Az új gumibakok is, viszont a két oldalsó hővédő ami most került fel, kicsit útban volt a katalizátor tartójának.
Így a tartó vázán kicsit összébb kellett hajtani, + darabot kivágni belőle hogy ne érjen neki a karosszériának. Nem volt vissza út, ha már fent van a hővédő akkor ez is úgy lesz alakítva hogy jó legyen. Kivágva és össze hegesztve. Kissé felesleges meló volt, de ez van :D
Még egy festés rá fér majd, ha már fent lesz a kipufogó rendszer is. Egyenlőre ennyi ;-)








Szembejött a Facebookon egy hirdetés, eladó szedán 156-ból ti bőrbelső.
A háttámla elektromosan állítható, a csatlakozók ott vannak az autóban az ülések alatt. A légzsákokhoz is. Majd még meglátom megmaradnak -e, lehet eladóak lesznek.
Volt vele munka, elég koszos állapotban kaptam meg őket.





Le lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. 10.000 Ft
Szét lett szedve az ablaktörlő szerkezet és be lett zsírozva minden csukló rajta. 8.000 Ft
Kapott két új stabilizátor rúd szilentet, remélem nem kezd el megint nyikorogni. 12.000 Ft
2 db fényszórómosó fúvóka színre lett fújva, bekerültek a helyükre. 6.000 Ft
A használtan vásárolt fényszóróim szét lettek szedve, GTA optikásak lettek. 15.000 Ft
A foncsorok fel lettek újítja bennük. 15.000 Ft
Bekerültek a tavaly vásárolt új ködlámpák.
Nagyjából ennyi történt az elmúlt 1,5 héten
Km: 192.782




242 ezer...csak, hogy én is tudjam, mikor volt :)
Szóval, mint tudjuk, alapjában véve rengeteg elektronikai, és mechanikai eszköznek is legfontosabb alkatrésze a füst.
Nem kivétel ez alól a kuplungszerkezet sem...
Kijött a füst, elszállt kuplung.
Na azért ennyire nem volt vészes, nem láttam füstöt...attól még lehetett, de a szaga jött rendesen.finoman, még hazacammogtam, később meg szerelőhöz még 45 kilométert.
Ma gyógyultan távozott.
Cserélve :
Komplett kuplung szett + központi kinyomó csapágy
2 darab féltengely szimering
Hossz féltengely felfüggesztő csapágy
Főtengely Szimering
Váltó olaj
DOT 4 fékfolyadék 1 liter
Levegőszűrő
-Meg történt a tömítő használata a hegesztéseknél, és egyéb helyeken ahol a víz megállhat + az alvázvédőzés is
-A váltó kar gömb csuklója szétesett, úgy hogy csere. Először a beltérből próbálkoztam, hátha nem kell levenni az egész alagútat, de aztán az össze szerelésnél kevés volt a hely hogy össze rakjam a csere alkatrésszel, mivel az már nem volt szétesve, szétbarmolni nem szerettem volna úgy hogy lekerült az alagút is. Persze előtte az egész kipufogó rendszer. Kapott a felszíni rozsda elpucolása után alapozót, majd a ezután fog következni az ezüst festék. + eredetileg nem tudom volt vagy sem oldalsó hővédő lemez a dieseleken, de most lesz az is rajta. Biztos ami tuti alapon.
- Lesz rá másik bontott kipufogó rendszer, csak még a katalizátor hővédőjét el kell távolítani mert megette az idő. A első dob meg cserés.
- Az katalizátorhoz megvannak az új gumibakok, de a többi is cserélve lesz újra . Most még a rosszakról van fotó, bár terhelés alatt látszik a repedezettség











