Blog
Nos mivel én is tag lettem,így elkezdem a saját blogom.
Egy gyönyörű szép fekete 2,4 jtdm motoros 159 es alfa tulajdonosa lettem.
A történet elég érdekes mert a vágyam egy ilyen volt, bőr ülésekkel és minnél több extrákkal. Ebből engedni nem akartam.
Szinte mindenkinél ismert autós oldalon keresgéltem amit most a jogok miatt nem írok le rengeteg autó után nézegettem/telefonálgattam.
Már a harmadik alfa nézése után voltunk párommal ,de sajnos olyan hibák voltak rajtuk ami miatt teljesen el álltam a vásárlástól.
Ettől egy kicsit már a kedvem is kezdett el menni, és épp kezdtem volna fel adni,hogy nem találok egy számomra tökéletes autót, mikor a párom mondja nekem ,hogy van a közelünkben egy fekete,de nem bőr ülésekkel.
Húztam érte a szám,de végül rá beszélt,hogy "nézzük meg nem vesztünk vele semmit."
(Hát utólag bele gondolva,hogy jó nagy hülye lettem volna ha ezt ki hagyom.)
Na folytatva az előzőt párom felhívta a tulajdonost majd egy időpont egyeztetés után el is mentünk megnézni.
Már az első találkozás után nagyon szimpatikus volt a srác,szépen be mutatta az autót ,hibákat,javításokat,cseréket. Látszott rajta,hogy mindent meg adott neki amit kívánt. Rengeteget költött rá,így nekem már csak élveznem kell a vezetést egyenlőre :)
Aztán beültünk egy próba körre.
Na innentől jött az érzés,hogy ezt most nem veszem meg életem végéig bánni fogom :)
Az autó gyönyörű kívül/belül kárpitok sérülés/szakadás/hiba mentesek,váltó sincs meg kopva.Belül szinte semmi hiba,mintha egy új autóba ültem volna bele.
Kívülről van némi hiba ,de azok elhanyagolhatók.(Lökhárítón elől némi festék pattogás,motorháztetőn pár kisebb karc,valamint a hátsó küszöbnél a kavics nyomok)
A váltó tökéletesen veszi a sebességeket bármilyen fokozatban,nem ránt szinte észrevétlenül teszi a dolgát.
A hangszórók gyönyörűen szólnak,nem recsegnek,szép tiszta a mély és a magas is egyaránt.
Egyszóval nagyon egybe van az autó és minden téren tökéletes nekem. Talán igaz a szó ,hogy az autó választja a gazdáját.
Kezdő adatok amit az előző tulaj csinált :
- Vezérlés csere 195000 (gyári), következő csere: 275000Km(80e.km)
- Motor olaj csere:213000 (Xado) , következő csere: 228000Km(15ekm)
- Váltó olaj csere 206000 (Aisin), következő csere: 266000Km(60ekm)
Jelenleg 216606 km van benne.
Az autót 1,800,000 Ft ért hoztam el.
Az előző tulajdonos és blogja az autórol: https://alfaamore.hu/tagok/TS/autok/13922




Mosás, viaszolás volt a mai menü.
Hogy is ment voltan egyszerűen a történet... :D
Rengeteg keresgélés után, egy barátom szólt,hogy austriába talált ültetőrugókat kell-e. Persze, megvettem. Dobozában, szép állapotban, 2.0TS-be való stb stb.
Várt egy pár hónapot a dobozban téli álom miatt, aztán tavasszal Totokid barátommal kicseréltük. (Le is fújtam őket feketére, hogy gyárias legyen..)Leengedtük az autót, borzasztó. Hátul brutálisan beült, elöl max 1 centit. Nagyon szarul nézett ki. Visszaraktuk a gyári rugókat, és végül a megoldást 3 opció jelenthette:
-Airride (400.000ft)
-Novitec gewinde (200.000ft)
-Futóművessél gátló rövidítés, keményítés, és rugó kovácsolás (35.000ft)
A gewinden sokat fikóztam egyébként, de aztán felutaztam Pestre és megcsináltattam. Mondtam,hogy mi a kérésem,és el lett végezve a munka 8óra alatt. Hátul 2cm ültetés , elöl 4.5 . Szerintem nagyon rengeteget dobott rajta, böszme ronda volt magasan.







Sajnos a jobb oldali tükörváz törött volt, de ezt már tudtam, hisz így vettük anno. De mostanra már eléggé szétrezgett és a baloldali is kissé bemondta az unalmast, mert elállítódott előre - hátra könnyedén... egy erősebb széllökéstől is. Sikerült jó állapotú bontottat szereznem (5000/pár) kis problémával, ugyanis egy - egy csavart beletörtek a leszereléskor. Ezeket orvosoltam és már fent is vannak a helyükön... szuper! :)


A garázs falán egy táblára írom a teendőket.
Ma hármat kihúzhattam:
- Jobb első ajtóról lejött a szigetelő gumi. Visszaragasztottam.
- Mozgott a váltógomb. A betét műanyagját levágva immáron jó helyre fognak a csavarok.
- A vezetőülés övét sehogy se tudtam rendesen elvezetni. Mint kiderült meg volt csavarodva a tető rekeszében. Az alsó csaton kellet egy kört tekerni.










Szèp idő garázs fel motor be ès irány az első túra.Mátraháza-Parádsasvár-Galyatető-Pásztó.A 24 út minősége kiváló tavaly ősszel aszfaltozták újra, de a Galyatető felè vezető egyre rosszabb ezért egy ideig kikerül a kocsikázós útvonalak közül.A Parádsasvári patkó kanyarban ha minden igaz mèg egy kèt jó kèpet a kanyarfotó is kèszìtett arról ahogy Alfi beleszèdül a kanyarba.Megtett táv 220 km.
Eddig tartott a teszt időszak, megszületett a konklúzió.
1. A fedélzeti kamera feleslegesen rögzít éjjel nappal, a garázskapu éjszakai képével csak az SD kártya fog pikk-pakk kinyíródni.
2. A Xiaomi Roidmi Bluetooth transzmitter feleslegesen eszi az akksit állandóan , plusz szeret melegedni is ha fixen napokig áram alatt van.
3. A töltő is csak szívja az akksit, de minek. A fedélzeti teló kb 5 napot elketyeg töltés nélkül, hétvégére meg beviszem feltölteni. Úgyis kell, hamar ráköltözött az udvari világítás és az öntöző rendszer időzítés is.
Szóval kapott egy szilárdtest relét a teljes okos arzenál. A szivargyújtó tápját, ahonnan minden le van osztva, lereléztem a hátsó ablakemelő gyújtásra bekapcsoló tápjáról.
Azóta pedig már lóg a C-Tek töltőn az akksi, kap egy teljes töltést. Így leállított motornál újra nulla fogyasztó van, talán így újra 7 évet kihúzunk egy akkumulátorral. Fő az optimizmus :-)
Az SD kártya is tovább él majd és főleg vicces, ahogy indítás után megszólal az öreg autó: 'start recording' :-)






Menet közbe kinyílt a motorháztető, szetzúzta a tetőt is.
Bontott motorháztető + fényezés és ki lett kalapálva a tető amire fólia került.

Nem ismeretlen számomra az autó. Közeli ismerősökké volt az elmúlt 14 évben amiből az utóbbi éveket leginkább egy száraz garázsban töltötte letakarva. Alapjába véve nincs rossz állapotban, de sok munka van még vele mire olyan lesz amilyennek szeretném. Jelenleg a motor felújítása zajlik.

Már nagyon esedékes volt a cseréjük. Egy darabig megint le van a gond. Az alkatrészekért megint köszönet Coyote barátomnak. :-)
Költségeim:
- Lengőkar (Rouville): 14 000 HUF/db
- Toronyszilent (Birth): 6500 HUF/db
Km óra állása: 148482 Miles
Régi óra szerinti állás: 280391 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 129517 Km (80478 Miles)




