Blog

>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-12-16

Kicsit késve de semmiről sem lemaradva ma felkerültek a téli gumik Continental Winter Contact TS860 225/50/17 XL.Eddigi megtett táv 6652 kilométer mely a nyári gumikon történt. Első kerekeken szinte semmilyen kopás nem látható a hátsókon azért észrevehető a megtett táv.Hátsó féktárcsák mint ha most kerültek volna fel a betéteken sem látszik nagyobb fajta kopás az elsőknél a megtett távnak reális elhasználódás látható. Köszönet a Racing Gumiszervíznek a szakszerű és nagy körültekintéssel elvégzett munkát.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-12-15

Mai napon le lettek cserélve az izzítógyertyá, Bosch márkájú került bele az autóba. A sors fintora, hogy pont a műhely előtt adta meg magát az akkumulátor is, úgyhogy az is cserés lett, maradtam az Excide Premium 760A, 77Ah.

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2020-12-15

Megállt a világ. Tavaszi konténer, karantén, kijárási korlátozás következtében hirtelen felindulásból úgy döntöttem belenyúlok a hangtechnika szívébe.
Megszabadultam hertz átoktól. Szétdöntöttem fejtől mindent. Visszakapta régi erősítőt új is maradt. Van tehát 4x120 +1200 watt rms teljesítmény, ezt kellett elpazarolni. Hátsó ajtók üresek. Elsőkbe kerültek az addig hátul levő kicx ek. Hertz meg le lett selejtezve, mert használhatatlan.
Ez így teljesen egyszerű. Csak éppen újra kellett vezetékelni az autót, többször is :(
Dupláztam banális hibákból. Elsőnek a 4 utas erősítő rca vezetékeit cseréltem, mert nem volt hang, utána sem volt. Ettől kicsit lila lett a fejem, mígnem, persze szépen sorban megyünk, mikor már mindent végigpróbáltam, kiderült egyik gain poti levált, kontaktos akármi, én meg pont arra kötöttem teszthangszórót. Egy gyufaszállal ékelve életre kelt minden csatorna. Hurrá, ezzel eljátszottam egy napot.
Akkor jött az elrámoljuk, behúzzuk vezetékeket, mind a 2x4 szálat a helyére. Ezzel megint elment egy nap, folytonosan lehulló magasak végleges rögzítésével együtt.
Harmadik nap mélyláda, monoblokk vissza... nem szól.. mia....
Nyomozás, 12v atom, test, á mindegy, csere, mint kiderült, ráfért, nem sokat bírt volna már, de nem ez volt a baj.(folyasztószer megeszi 3-4 év alatt forrasztás előtt rézt. Erre beépítés után jöttem rá. Kapott fincsi új testkábelt, immár forrasztózsírral folyatva.
Frankó lett, csak épp még mindig nem szólt. Ennek az rca kábelét is kicseréltem, akkor sem. Mi a bánat lehet, elvileg minden is jó, mégis néma. Itt már gurult a gyógyszer ötletem sem volt mi lehet. Nekiálltam bontani. 4 csatornás ki, monoblokk ki( már este 11) garázsban házkutatás próbapad építése céljából... gyenge egy óra alatt meglett fázisceruza... azóta egy konnektorban jelölve van fázis, többet ilyen ne legyen grrrrr
Így hát lett 12v 14A nézegessünk. Jack rca kábel viszonylag hamar lett. Maradék hangszóró legalább kilóra van, azt nem kellett keresni. Összedrótoztam mindent. Kb éjjel egyre.... átnéz mindent, oké a cucc. Táp be. Switch be. Oksa világít. Hang semmi... mia...
Itt még hozzá kell tennem, hogy próbapadon végfok mellet egy 20cm es mély, az volt kéznél.
Mit lehet tenni? Más ötletem nem lévén, gondoltam nekiállok tekergetni potikat, hátha mint másiknál kontakt van... bár reggel még szólt hibátlan.
Csavarhúzó egy szál sem, eddigre fázisceruza is kint volt kocsiban. Így egy bitfejjel kezdtem matatni. Zseblámpa sincs, az is kocsiban, így totál odahajolva bróbáltam kibogarászni mit is akarok éppen tekerni... harmad hangerő után gondoltam itt már szólni kellene, jöjjön a többi... és ebben a pillanatban ahogy matatok, véletlen meglöktem a fázisfordító kapcsolót, abban a pillanatban kb 150wattal nekiállt ordítani a huszas, 5cm ről a fülembe. Alig kaptam frászt, meg húztam le gyorsan tableten hangerőt. Ahogy volt áramtalanítottam, és otthagytam az egészet.
4. Nap: délre nagyjából visszakerült minden a helyére, kapcsoljunk. Működik, várakozásnak megfelelően valami borzalmasan rossz hanggal. Hát igen, ez ennyi.
Mikrofon bedug, autosetup start... hosszú volt az a pár perc kint. Végre végzett, bepattan, indít... hát ömm, sokkal jobb, de én nem ezt a lovat akartam.
Üzemmódváltással megváltozott menüvel ismerkedés, hümmögés... valami egész elképesztő “élőben” matatni menüből hangváltót, nem alkatrészt, panelt cserélgetve.
Elég játszós a beállítása a cuccnak, de megéri. Gyönyörű a hangja. Nagyon kellene egy tisztességes mélyláda azért. :(
Költség 3000ft. Szinte minden volt hozzá.
Ősszel meglett műszaki is. Hátsó ablaktörlő gumicsere. Ez jól esett.
A háromezer km meg nem lesz meg....

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2020-12-15

2.4-es dupla kipufogó, sötítített hátsó lámpák!

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-12-13

Folytattam a munkát a hátsó futóművön/alvázon...
Leszedtem a tankot takaró nagy alu lemezt (egyébként mekkora ötlet, teljesen el van zárva a tank mindenféle külső behatástól, így amint a mellékelt ábra is mutatja, 20 évesen is olyan mint az új... hülye Olaszok, mi? :D)
Szerencsére itt sem várt rám kellemetlen meglepetés rozsda vagy rohadás formájában. 1-2 pöttyben van felületi korrózió, azokat nyilván kezelni fogom. A fékrendszer viszont tartogatott kellemetlen meglepit, konkrétan a fékerőelosztónál (asszem ez az?) mindegyik fékcső el van rohadva, az egyik a mozgatás hatására magától el is tört. Így értelemszerűen a kérdéses szakaszon újra kell gyártatnom a fékcsöveket majd

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-12-13

Vettem egy gyári alufelnit, majd egyszer valamikor futni fog ha a mostani felniken lefogy a gumi ;-) addig is a fél éves tervben van egy új fényezés neki kívül belül. Közben meglett a 360.000 km :)

 
>> EgyébLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2020-12-13

Újabb kerek szám

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-12-13

Bátyó elment pihenni de előtte még a szép napsütéses időben kerültem vele egyet (kb:80 kilométer) le engedett tetővel. Aksi kivéve , bőr vastagon bekenve, fagyálló -35 , ablakmosó nem is volt benne és a gumik 4.5 bárra felfújva.Kilométerben gyenge szezont mondhatunk magunknak 194087 kilométer ébredéskor 2020.03.14 és 196108 km 2020.11.18.-án altatáskor ez cirka 2021kilométer és ezzel a kilométer állással várjuk a 2021-et! Szóval bátyó elköszönt Hugitó és a téli kocsikázás lehetőségét átengedi a fiatalabb korosztálynak mivel nem kíváncsi Ő már a vacogásra meg a latyakra.

 
>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2020-12-13

Az önindító elkezdte megadni magát.
Szatyi ajánlott egy szakembert Budakalászon, így sikerült felújítani az önindítót.

Ugyanekkor és ugyanitt a főtengely jeladót is ki kellett cserélni, mert az idő vasfoga ezt is megette.

Km: 191.955

>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2020-12-13

A héten megkapta a magyar rendszámot a nagyvad.
Volt némi átépítés és alkatrész csere a honosítás előtt. Nem ment egyszerűen, de végül sikerült.
Itt (is) köszönöm Rolee46 korrekt hozzáállását és segítségét. Példa értékű, ahogyan Roli hozzáállt az egészhez. Így kellene mindenkinek autót eladni, ahogyan Roli tette.
Köszönöm egyúttal Marklar155 és George segítségét, támogatását is.

És akkor ami cserélve lett:

Motorblokk
Fekvő csapágy garn.
Hajtókar csapágy garn.
Dugattyú gyűrű
Alsó tömítés garnitúra
Első főtengyely szimering
Hátsó főtengyely szimering
Hengerfej tömítés j+b
Olajszűrő
Vízhűtő
Vízérműszíj
Vízpumpa
Felső motortartó szilent
Motorolaj - 10W60 Racing Liqui Moly
Váltóolaj
Szervóolaj
Jobb első kerékcsapágy
J + B első alsó lengőkar
Kormánymű javítás
Hűtő ventilátor ellenállás
Szervócső tömítés
Vezérműtengely szimering
Jobb féltengely kihajtás szimering
Felső motortartó szilent
Fűtőradiátor
J + B kézifékkötél
Hátsó féktárcsa
Hátsó fékbetét garnitúra
J + B hátsó lengéscsillapító
Most még bejáratós a motor. :-)

Km: 191.955