Blog

>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-12-04

Rendeltem 2db Bridgestone téligumit mivel nyáron szövetig kopott a rossz futómű(vesek) miatt. Ma átvettem.
Olvasgattam a gumi témában, teljesen feleslegesen, mindenki arra esküszik amilye épp van. Végül azért választottam ezt mert tapadásban ez volt a legjobb, legalábbis az árukereső szerint... Bár sokan ajánlották a 4 évszakos gumikat, ami "nem az igazi nyáron, meg télen sem" ... De" ha okosan mész" vagy "átlagos felhasználásra" valamint "ha normálisan mész vele " akkor tökéletes... Most őszintén milyen az hogy okosan mész?? Veszély esetén okosan vészfékezel?! Vagy hogy hajtasz végre egy átlagos vészfékezést?! Van átlagos meg nem átlagos?? Ha ne adj' isten kisétál élem egy őz, akkor hogy kell normálisan menni?!? Valami vagy jó, vagy nem, vagy jobb, és még annál is jobb. De nincs rossz ami ha "normális mész akkor tökéletes"
Nyáron Hankook-ot rendeltem, megmondom őszintén elég gyengék... nedves úton rendszeresen megcsúsztam velük, a Bmw-n szintén új téli Hankook volt, valamint jelenleg a Breran téli Hankook van. Nedves útón kikerüléskor, erősebb fékezésnél rögtön csúsznak. Voltak már Kínai gumijaim is anno a 155-ön,még azokkal sem csúszkáltam ennyire... Sőt... Meglepően jól tapadtak. Igaz, egy szezon alatt le is koptak.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2020-12-04

A múltkor a gumisok szóltak hogy a hátsó fékem nagyon gatya, tudtam róla én is csak még tologattam a dolgot. Küldtek egy ajánlatot tárcsák, betétek, m.díj 68000-ről.(ha-ha) Megnéztem Albáéknál a motyót, 20000-ből megvolt. (Erhardnak még 500-zal jövök, mert a szállítási díjban differenciák voltak, legközelebb kell valami akkor hozzácsapom). Kb. 1-1 óra alatt megvolt a két oldal, szerencsére a lengőkar csavarját nem kellett kivenni, így is lejön a tárcsa.Brutálisan bele van gyógyulva, majd valamikor cumi lesz kiszedni :) Egy dugattyúvisszatekerő nem árt ha van, különben gyártani kell valamit. Szerencsére van. Most remélem egy darabig nem kell semmit csinálni rajta.

 
>> EseményBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2020-11-30

Kicsit furán kezdődött a kapcsolatunk, majdhogynem nem is kezdődött el. De aztán mégis... nagy örömömre. :-) Az autót elcseréltem az én OFF-osomra így csak a különbözetet kellett fizetnem. Az előző tulaj eladás előtt kicseréltetett pár alkatrészt:
- generátor
- lyukas szervócső
- jobb első axiális csukló + külső kormányösszekötő gömbfej
- kardántengely csapágy
- első lengéscsillapítók
- hátsó lengéscsillapítók felújítva

Amiket én cseréltem ki még melegében:
- Champion hátsó ablaktörlő lapát (8395,-)
- 2 db hátsódob tartó Bosal gumi (785,-/db)
- 2 db csomiajtó teleszkóp (6645,-/db)

Összességében nagyon tetszik az autó, bár egy kicsit fél(ek)tem a négykerék hajtástól a ritkább és nehezebben hozzájutható alkatrészek miatt, de remélem nem lesznek álmatlan éjszakáim emiatt. :-DD

Km óra állása: 233183km

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2020-12-04

Már amikor vettem az autót is határeset volt a hátsó fékek állapota, de még 15000 km-t mentem velük gond nélkül, ma viszont meg lett ejtve a teljes cseréjük, így egyrészt esztétikusabb lett a kocsi, plusz biztonságosabb is.

Költségeim :

Bosch tárcsák +betétek 30000 Ft
Szerelő Olman Zsolt ismét 10000 Ft

 
>> Egyébleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2020-04-23

Az akksi amivel tavaly júliusban vettem megadta magát nem csodálom mivel valami no name volt illetve sokkal kisebb kapacitású mint ami megfelelne az autónak.
Most egy nagyobb kapacitású vettem bele remélem sokáig bírja. Emil ajánlotta ezt illetve a többiek is itt Amore-on.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-01

Már tavaly beszereltem és remekül is működött a lámpánál a kamera áramellátása. A gond a DRL beszerelésével adódott, mert a világításról ment a töltő.
Először nem is jöttem rá hogy miért hagyta abba a felvételt a kamera, aztán rájöttem. Nincs bekapcsolva a világítás...
Akkor felkerült a garázs falán az elvégzendők listájára, ma átkötöttem a fix 12Voltra. Innen megy a belső világítás is.
Egy forrasztás volt az egész.
Feladat kipipálva.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2020-12-02

Xenon fényszórók cserélve lettek, de előtte kaptak egy polírt.
170K miles

 

megjöttünk a szerelőtől:
- karburátorok szinkronizálva,
- kézifék javítva
- termosztát és hűtőfolyadék cserélve
- kipufogó megigazítva
alakul. konkrétan sosem volt még ilyen jó. :D

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-11-29

Van két érdekes eredményem, amit a futóműbeállítás nem hoz ki és az is lehet, hogy elhanyagolható a hatása, de engem zavar.
Méricskéltem a GTV-n. A jobb tengelytáv 10mm-rel kisebb mint a bal. (első kerék első ajtó vonalhoz nem frankó, hátsó kerék hátsó ajtó vonalhoz tökkkéletes ) Be voltam majrézva, hogy ez mi a fene, mégiscsak a jobb elején a törés ennyire odavágta volna? A vason, nyúlványon soha nem láttam semmit. Aztán megnyugodtam, mert rájöttem hogyan lehet elcsalni. Kiálltam a v6-tal, aknára gurítottam a GTV-t, aztán mértem.

A sejtésem, amiben reménykedtem beigazolódott.

A bódé tökéletes, 1 millin belül van a hátsó futómű bekötése és az első lengőkar bekötése a két oldalon. Tehát valószínűleg a bal első kerék előrébb, míg a jobb hátrébb van az elméleti helyzetéhez képest.
Miért is?
A lengőkart lehet kicsit elfordítva berakni. Ahogy ugye van lógása a csavarkötésnek, akörül picit elfordulhat. Mondjuk 1-1.5mm-t az első és hátsó csavaroknál, egyből felnagyítja a duplájára ((1.5+1.5)x2=~5-6mm, egyik oldal erre=előre a másik meg arra=hátra, máris a talpcsapágy előrébb vagy hátrébb van), mert a bekötések szélességének nagyjából a duplája a lengőkar hossza. Így jöhet össze a 10mm különbség a két oldal között. Sőt amikor a csavarok távolságát keresztben megmértem, ~3mm differenciát mértem a ’jó’ irányban.

Lehet ennek a hatása gyakorlatban 0. Még ki kell találnom, hogyan lehet ezt szereléskor ellenőrizni, de ezt meg kell gyógyítani. Csodálkozom, hogy erre nem figyeltem 2004-ben.



Továbbá érdekes, hogy a hátsó futómű is féloldalas 5mm-rel. A nyúlvány külső fele és a kerék külső síkja között mértem a különbséget. Tehát magyarul a jobb kerék kintebb fut mint a bal. Alátétezéssel van beállítva gyárilag is. Hát sokat nem foglalkoztak vele azon a szép februári napon 1968-ban. Ezt is gatyába kell rázni.



Amúgy a terv az, hogy az első futómű gyári rugó alátétjeit vissza fogom szerelni. Ezt optikai tuning és motor súlypont miatt kivettem még 2012-ben. Így viszont előre lejt a küszöb 2 centit. Ami a mai ízlésnek ugyan megfelel, de a futómű geometriának kevésbé. A guruk azt mondják a 105-ök akkor viselkednek a legjobban az úton, ha a hátulja jobban ül, tehát a küszöb hátra lejt. Ha ezt nem is, de a gyári értékeket visszaállítom és mindent az elméleti helyéhez legközelebb állítok. Az alátét 11mm, ez kb. 15-20mm-t emel, ami az előírás felső határára viszi a magasságot elöl. Úgy okoskodom, hogy a hátsó passzív tengely befordulás a nem ültetett gyári esetben hatékonyabban működik, mert az amúgy lejtős hosszkitámasztó függőleges vetülete így jobban hosszváltozik, tehát a belső keréknél rövidül a külsőnél hosszabbodik erős kanyarban az oldaldőlés miatt, ami fordítja a hátsó merev tengelyt. Ha ültetném ez kevésbé valósulna meg, meg 2 centi ültetés szerintem nem nagy cucc. Emellett az első kerék utánfutása is kevesebb a kelletténél, így a negatív dőlés meg nagyobb, ezeket is jobb ha visszateszem. Biztos jobb lesz így. Ez lesz az alap. Majd innen lehet tovább lépni, ha kell. Meg amúgy is az ilyen enyhe beleturkálások a fentiekből következően csak rontanak a dolgon. Eredményt egy 4 centis, speckó handling-kittel (merevebb rugó, torziós rúd, erősebb csillapító és hátul kiszerelt torziós rúd) lehetne elérni, az meg egyelőre még nem kell ide.



Már alig várom, hogy kipróbálhassam az izsáki kanyaroknál.



Érdekes, hogy a 105-öknél a vezető oldali első rugótányér nem olyan mély mint az utas oldali. Ezzel van kompenzálva a vezető súlya, mert ugye gyorsan autózni általában egyedül szokott az ember. Emellett a vezetőülés 6 centivel beljebb van mint az utas oldali az autó középvonalához, legalábbis a GTV-ben biztosan.

 

- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Corteco 80001793)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- Légszűrőház cseréje (bontott 50525498)
- Hátsó ablaktörlő tömítés cseréje (50530945)

194 039 km