Blog
2001.december 07 -én - azaz tegnap volt 19 éve -, hogy egy kereskedésben átvettem az autót
Így ma már elkezdődött a 20. közös év. Lassan olyan, mintha családtag lenne. :-)))
Járt számtalan találkozón és megjárta Olaszországot is.
10 éve bekerült "Az Alfa Romeo története 1910-2010" című könyvbe is.




Kapott novemberben négy db újszerű gumit, dot 2017. Egy hátsó izzó cserélve, az akkunál található 150A-os bizti is kicserélve ( menet közben nagyobb bukkanónál leállt egy pillanatra, itt volt valami érintkezés probléma, mert mozgatásra is csinálta). Munkásautó vásárlás végett újra visszakapta üléseit, illetve a tetőcsomagtartó is lekerült róla.
Száguldunk (:
Nem melegedett a víz kb 60-65 fok fölé. Termosztát cserével megoldodott. BorgWagner került bele.
Ár: 180 Ron
Km: 133940
Nem világított a csomagtér világítás. Olvasgattam ez is típushiba. A zárban levő mikorkapcsolóra gyanakodtam. Szétszerelés után kimértem es a kapcsolók jók voltak, csak a kapcsolon levő lemezkén kelett hajlítani egyet. A zár sajnos oldhatatlan kötéssel van összeszerelve amit muszály volt lefúrni. Összeszerelésnél M6 menetet kapott és két csavart. Hogy ezt miért nem így csinálták a gyárban?
Ár: 0
Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)
Ár:0
Km: 133940









Én nem tudom, hova autóztam el idén ennyit, de már a második olajcserét tolom idén :)
40.000 után most 50.197-nél ejtettem meg, kicsit túlléptem a 10 ezret. Pollenszűrőt is cseréltettem, illetve ellenőriztettem a folyadékok szintjét és a hűtő állapotát, mert a hátsó kiegyenlítő tartályban nálam is minimum felett volt a szint. Egyébként a hűtő rendben van.
Kis extraként pirosra cseréltettem az indítógombot, ez volt a karácsonyi extra ajándékom a Giuliának :)

Elől új lengéscsillapítókat és rugókat kapott az autó még az előző tulajnál (valószínű nem sokkal eladás előtt cserélték, mert nagyon újszerű), viszont a toronycsapágyat sajnos nem cserélték, pedig már ráfér. Most beszereztem a gyári újat, így hamarosan ez is bekerül :)

Ma eljutottam a hátsó bölcső leszereléséig, most már teljesen lecsupaszítottam a hátsó futóművet. Első körben értelemszerűen a kipuffogót szereltem le, majd utána jöhetett a bölcső. Nem kifejezetten volt egyszerű, meg némiképp meg is szívattam magamat azzal, hogy a stabilizátor rudat nem szereltem le még azelőtt, hogy a bölcső lekerült. De ugye jó pap holtig.. :) Amikor már a földön volt a bölcső, kiszabítottam a fékcsöveket, mivel ugye az marad az autón, utána pedig a fennmaradó dolgokat leszedtem a bölcsőről, így most már mehet homokszórásra és szinterezésre a korábban leszerelt alkatrészekkel együtt.
A szerelés közben szokás szerint harci sérülés is keletkezett, ezúttal vérhólyag formájában, de tekintve, hogy szívecske formája van, ezt úgy veszem, hogy az autó így üzent, szeret, amiért törődöm vele... :D






A 2db. Bridgestone felrakva előre, valamint otthon felraktam a maradék 2db hátsó 18-as felnit. A 19-es Ti felni után kicsit bután néz ki, viszont komfortosabb és könnyebb lett a kormány is.


