Blog

Gyertyák és kábelszett csere megvolt, tuti.THX Buddha Cartárs:-)

Meglett a 14000 km

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-02-16

Lengyelországba kellett mennem, ez pont megtette hosszútávú tesztnek. A programom utolsó verzióját cserélt turbócsővel még csak városban próbálgattam. Összesen 1100km, végig országút, változatos körülmények. Falvak, kanyargó utak, hosszú egyenesek, hegyek, völgyek, napsütés, zuhogó eső, hó, üres út, városi dugó, minden volt, de tényleg minden.
A tapasztalat: az autó nagyon nagyon jó lett! Kapcsolgatni még kevesebbet kell mint eddig, nagyon kényelmesen használható 1500-1600-as fordulaton is. Ahogy megy..az pont teljesen elég. Normális közlekedésben az érződik, hogy mindig van kellő ereje és nagyon kényelmes vezetni. 2200-nál még most is van egy kis morgása, de már nem olyan zavaró (mondjuk úgy, rajtam kívül senkit se zavar :-)). Egyébként csendes is, és nagyon szép a motorhang. A fogyasztása pedig simán 5.5 alatt marad, ami tekintve a körülményeket, nagyon jó!
A program így elmegy gyárinak is. Sehol nem éreztem hibát, bizonytalanságot, vagy bármi hátrányt. Könnyen indul el az autó, nem rángat, jó a motorfék, lényegesen jobb a váltás érzet, könnyebben viszi alacsony fordulaton, bizonytalanság nélkül gyorsít bármilyen fordulatról.
Ültem anyósülésen is, ott pedig az élmény feledhetetlen. Nem gondoltam, hogy ez így megy. Előzésnél az utas azért jobban érzékeli a gyorsulást...hát nagyon rendben van :-)

>> Tuning és extraLala2.5V6 // Alfa 156 2.5 V6 // 2015-02-15

Mióta hozzám került az autó,meg lett csinálva pár apróság..:)

-Sportcsomag Szett (Bőr kormány, Piros óracsoportok, Karbonos középkonzol.)
-Bal Hátsó ajtó cserélve lett (Be volt horpadva,nem akartam hogy javítva legyen)
-Ki fújtam matt feketével az első lámpákat
-Kapott 17'x7.5 ET30-as Borbet Felniket,mozgókúpos csavarokkal,kerékőrrel
-Fehér oldalindexek
-Helyzetjelzőket, Night Breaker Unlimited H7-esd izzókat
-Javítva lett a bal hátsó sárvédő
-Csomagtérajtót cseréltem,mert nem tetszett a rajta lévő zender hátsó szárny.
-Fényezőnél javítva lettek az esztétikai hibák is.

Mostantól részletesebben beszámolok mindenről.:)

 

A tegnapi izgalom nem volt elég... ma az alsó cső adta meg magát a tartály és a motor között. Megint elfolyt az összes víz, az alsó részen vékony sugárban spriccelt.

Kicseréltem, kicsit rövidebb, mint az eredeti volt.
Plusz vettem egy ablaktörlő motort, a hétvégén azt is kicserélem. Jó ideje akad a szakaszos törlés.

 

Reggel elindultunk egy rövidebb útra, a Petőfi-hídig jutottunk, ott láttam, hogy füstöl a motorháztető. Félreállás, kinyit. Tök üres a hűtőtartály, és fel is van repedve az oldala. 30 perces várakozás után hoztam vizet a kútról, aztán haza. Szereztem új tartályt, beszereltem, feltöltöttem fagyállóval és vízzel.

>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2015-02-15

Sofita izzók helyére ledek kerültek belülre, 7 db kellett. A rendszámtábla világítás szintén ledes lett. Közben januárban ECU-t kellett cserélni egy ügyes szerelő miatt. Az ECU -t Marektól sikerült beszerezni.

 

AlfaDepónak hála van már mankókerék , emelő + tálca a dolgoknak. Defektjavító készlet ment fel a polcra.

 

- életkor: 1.496 nap
- km óra állás: 160.368 km
- össz. menetidő: 2.312,88 óra (96,37 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 10.755,86 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,36 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,2 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,442 %

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2015-02-14

Ma mivel szép tavaszi időnk volt, kigurítottam Alfonzt a garázsból. Nekiláttam kicserélni a kerékcsapágyat és toronyszilentet. Optimal és Impergom került bele.