Blog
este hazafelé megszünt a töltés és a szervó
mint hazaérve kiderült lekerült a helyéről a hosszbordás szíj
a rugós feszítő okozta a hibát, félrevezette a szíjat
Az őszről a tavaszra halasztott "nem égetően sürgős" feladatokat is elvégezték Csőriék a szokásos, azaz az eddig is megszokott, kiváló munkával, kitűnő minőségben, innen is köszönöm nekik! A felső lengőkarok lettek kicserélve, mindkét oldalon gyárit kapott, valamint a két stabpálca is csereérett lett. Kicserélték Csőriék a képen gyönyörűen láthatóan szakadt, felső motortartó bakot, valamint a kérésemnek megefelelően a váltóolajat is. Hihetetlen jó lett az autó, az utóbbi időben tapasztalt és előjött kopogások és nyöszörgő-nyikorgó hangok teljesen megszűntek és eszméletlen jól fekszi az utat... újra... :) Csőri kérésére 5-600 km múlva majd még beugrok egy futómű állításra, és teljesen rendben leszünk.
Hamarosan (sokan reméljük már) jön a jó idő, tényleg ideje lesz lassan beszerezni a nyári papucsokat is, de még mindig nem eldöntött nálam a márka és a típus...
Km: 183400




Sikerült hozzájutnom egy Waeco park radar szetthez. Minden új volt benne csak a radar volt használt benne fura módon. Összedugtam minden működött benne. Volt benne egy no-name park radar, annak helyére raktam be. Kicsit nagyobbra fúrtam a lukakat mert nagyobb volt a szenzor átmérője picit. A kijelző kábelét tetőkárpit alatt fűztem át. Használat során derült ki nem annyira fényesen teljesít. Alacsony dolgokat nem látja (no-name simán látta). Ha a lökhárító sarkánál van egy másik kocsi 45 fokban nem mindig érzékeli (no-name simán érzékelt). Ha merőlegesen van a szenzor az akadályra akkor jó és a távolságot is szépen jelzi a kijelzőn. Most gondolkodom hogy visszarakom a régit, de csinálnom kell alá adaptert mert picit nagyobb a furat. Lehet a használt szenzor hibája , de összedugva jól működött. Ősszességében nem érte meg a csere... Még jó hogy nem került pénzbe nekem mivel új ára ennek 50e ft körül mozgott.
------------------------------------
Update: 1 éve használom. Jó a távolság kijelzés. Kisebb tárgyakat kevésbé érrzékeli.







Hosszabb együttlét után megváltam Ufitól. Ok: költözés Ausztriába, hegyekbe, ahol Ufi képtelen a hóban közlekedni hólánc nélkül.
Km-állás: 65350
Ufi ajándékká vált egy apukától a fia 18.születésnapjára. Jogosítványa a fiúnak még nincs. Apukával közöltem, teljesítményszabályzó gombot nem megmutatni.
Ufi szép autó, jó autó, pénztárcakímélő, de nem hegyekbe való.
Továbbiakban a márkától is megválok, tíz évi ragaszkodás után. Egyenlőre az Alfa Romeonak nincs olyan modellje, ami jelenlegi helyzetemnek megfelelne.
Szia Ufi. Szerettelek.

Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km

Végre sikerült szereznem JTD feliratot Érden a bontóban, nagyon kedvesek voltak és vadásztak nekem hiányzó betűket!
Ezúton is köszönöm :)


Mikor meg vettem tisztában voltam vele mik a hiányosságok.Így alakult az ár.Motor tartó(hátsó),mind a kettő csere.Ok de az egyik nagyon jóó helyen van.Stabilizátor alatt.Komoly volt.Mindegy,szenvedve de megvolt.Aztán a másik komolyabb a szívósornál könnyezett a hűtővíz.Rendeltem tömítést utána csere.Fél nap ráment mert szinte mindent le ill. ki kell szedni,sok minden útban van.kicseréltem cserébe kaptam folyás mentes motorteret,plusz egy komoly derék fájást.Utána olajcsere,vezérlés csere alap dolgok.Még a váltó olaj csere van hátra.Nagyjából ennyi.
A szíj elmúlt 5 éves, itt volt az ideje a cserének. A két INA vezérlésszett, amik beépítésre kerültek:
530 0225 10 vezérműszíj + feszítőgörgő + vezetőgörgő
530 0347 10 balansszíj + görgő
Egyúttal az ékszíjat is lecserélem:
Contitech 6PK1965 kell bele (a 1962-es is jó, az a 3mm nem számít)
(Mivel Made in UK, úgy gondolom, hogy ez is a Gates gyárából származik.)
Legközelebb minden benzines-alfás legnagyobb barátja, a 55202772 cikkszámra hallgató vezérlésmódosító is sorra kerül. (70ekm-nél még talán korai lenne.)
A TS-ek vezérműszíj intervalluma a legutóbbi körlevél óta 60.000 km / 4 év.
A JTD-knek és a V6-oknak 120.000 km / 5 év.
Megjött az INA vezérműszíj és balanszszíj szettem.
Ez a tartalma.
VM szett:
Feszítő: Litens - Made in China
Vezető: INA - Made in Germany
Szíj: "INA" - Made in UK (valószínűleg Gates)
Balaszszett:
Feszítő: A görgő fémrészén "Litens - Made in Canada", a görgőn "NTN"
Szíj: Dayco
Ennyit arról, hogy az INA "megízható, német márka". (A szíjakon nem lepődtem meg, a görgőkön igen.) Tudom, hogy egy Conti szett sem nézhet ki máshogy (csak ott a szíjak márkája legalább előre borítékolható).
A csere után kiderültek, hogy milyen gyártmányúak a gyári cuccok: Mindkét feszítő Litens, ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy ők szabadalmaztatták ezt a kompakt mutatós-rugós feszítőfajtát. Más szavakkal: Több, mint valószínű, hogy az összes nevesebb szett ugyanazt tartalmazza, mint a gyári szett. (INA, Ruville, Gates, Dayco). Én ez esetben abban sem hiszek, hogy a gyári képviseli a legjobb minőséget, mert egy vezérmű-görgőnek egyszerűen nem lehet nagyobb a tűrése, annyira kényes alkatrész.
"A csomagolás a 21. század gyártása..."
A többi vezérléscseréhez szükséges alkatrész:
- szelepfedél tömítés, 4 db gyertyaház tömítéssel: Victor Reinz 15-36616-01
- szelepfedél tömítés, gyertyaház tömítések nélkül (!): Elring 462.713
- szimmering az egyik bütykös tengelyhez: Corteco 12018321B
- szimmering a másik bütykös tengelyhez: Corteco 12015711B
- szimmering a főtengelyhez: Corteco12011839B
- szimmering a balansztengelyekhez: szám jön
Természetesen a szimmeringeket csak akkor kell cserélni, ha valamelyik megérett a cserére.
Tapasztalatok, szerszámok, stb. leírása jön...



A megtett kilométerek után, ismét elérkezett az olajcsere ideje, természetesen a járulékos szűrökkel együtt. Az előző olajcsere óta megtett km: 11.935. A jó idő közeledtével sort kerítettem a két első műanyag dobbetét cseréjére is, amik természetesen gyári darabok. Most már nem kell szégyenkeznem ezek miatt sem! Hogy aztán meddig lesznek sérülésmentesek? A jó ég tudja! Azt hiszem ezek az autó legsérülékenyebb része!
-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia PE WR 5W-30 olaj)



Az emberi hülyeségnek nincs határa! No ez engem is utolért, mivel a garázsba történő beállás alkalmával egy picit figyelmetlen voltam és sikerült a jobb első sárvédőt meghúznom! Szokták mondani saját kárán tanul az ember. Úgy hogy jobb első sárvédő javítás, fényezés! Új emblémák (kelgyó és természetesen giurgiaro mester névjegye) felrakása. Szerintem korrekt lett!



