Blog
Beszerzésre került ma 2 új DEBICA PRESTO nyári gumi 195/50 R15 méretben. Gumikat a http://automax.hu/ oldalán rendeltem és a Soroksár úti AKH guminál lettek átvéve. Így ma felkerültek végre a nyári gumik is.


Hosszú keresgélés után sikerült beszerezni egy megfelelő hátsó légterelőt.
Színre fújás után fel is került a helyére.



Ma reggel nekiállok kivenni a benzinszintmérőm,mivel volt benne bő 6-7 liter benzin,mellé tankoltam 26 litert és még a feléig se ment fel a mutató!Megtettem 50km-ert(városon kívül) és lement a negyede alá!147km-nél(2015.03.26 este 11óra)nulláztam és kapott még 10 litert!Nagyon kíváncsi leszek mit hoz a délelőtti bütykölés!
Nos október elején került hozzám GIN a 145 .6 Boxeeka.
Azzal kezdtem,hogy olajat cseréltem.Egész normálisan evett!Viszont a váltóházból olyan hang jött,amit már nem bírtam elviselni!Nagyon kopott volt a váltó,így kerítettem egy kevesebbet futott,jó állapotút.Váltó+munkadíj=45000 magyar forint!Visszajött a kocsi,hát ég és föld!Ezután kiégett a refim visszajelzője.Bár erre mai napig nem jöttem rá hol kell keresgélnem!Aztán jött a november-december!Decemberben irreálisan megnőtt a fogyasztás. 50km 15 liter benzin,és nem volt erő!Nagyon megijedtem,nívópálca kihúz és a 4 liter olajon kívül még kb 3liter benzin volt az olajban!Hívtam a szerelőt de Tisza Sanyinak nem nagyon volt ideje.Így bízva egy típustársamban az ő szerelőjéhez vittük:kihagytak a hengerek,gyertyacserével kezdett,nem lett jobb,aztán mérte a gyertyakábeleket,jók voltak,jött a gyújtótrafó!Egy Cartárstól szereztem bontottat ami jó volt!Mivel felhígult az olaj így azt is cserélni kellett!38000 forintos mutatvány.Kész az autó,elhoztuk szépen pörög húz...!Most pedig az a probléma,hogy remélhetőleg a benzinszintmérőm elromlott!
Sikerült kicsinálnom a jóöreg 100w-s SAL mélynyomómat. Úgy voltam Vele, hogy pár hetet kibírok nélküle aztán majd veszek egyet Áprilisban. De annyira bántotta a fülem a hiánya, hogy vadásztam egy 400w-s Pioneer-t bele.
Hiába nem nagy márka a SAL, Nálam 4 évig szuperül ment úgy, hogy használtan vettem.
A hangzás mondjuk sokkal jobb lett most! 😊


Elkezdtem a "kopogásmentesítést", már tavaly novemberben, most folytatom.
Ma kicseréltem a kormány-összekötőt (Monroe), kormány-összekötő gömbfej (Moog), első és hátsó stabilizátor összekötőket (TRW). Hétvégére hagytam a stabilizátor szilenteket, valamint jövőhéten kicserélem a féltengely csillagot, porfogót.


A csavarhúzós bruti módszerrel az első megfakult emblémát kicseréltem.
- Teljes vezérlés + vízpumpa csere (Gates)
- Generátor szíj csere (Gates)
- Lészűrő + pollenszűrő csere (Ufi/Knecht)
- Olaj + szűrő csere. (Castrol Magnatec 5W-30 C2 / Knecht)
Újabb állomáshoz érkezett a tuningmentesítés. Marektől sikerült egy garnitúra V6-hoz való gyári rugót szerezni. A hátsókon akadt némi rozsda, de semmi olyasmi, amit egy drótkefe és némi Hammerite ne tudott volna orvosolni. Egy telefon az Alfariumnak: hétfőn tudnak fogadni. Gondoltam, az olajcsere még nem égető, de ha már úgyis szervizbe megyünk, ejtsük meg azt is. (Most nézem, hogy sikerült 7000 kilométert megtenni az előző óta. Még hogy nem kényeztetem az Alfát...)
Eljött a hétfő, nyitás előtt értem a Csurgói útra, Alex pedig összeírta a kívánságaimat - rugók, olaj, szűrők meg még néhány apróság. Délutánra elvileg meglesz.
Nem írom le az egész tortúrát, csak a lényeget: hátul új gátlókra és stabpálcákra is szükség volt, több csavar és tartóelem áldozatul esett az összerohadt alkatrészek szétszedésének, ezeket is pótolni kellett. Az alkatrészbeszerzések és a rengeteg faragás miatt hétfő délután helyett szerdáig vendégszerepelt az autó az Alfariumban, én meg a ráckevei héven. Alexék helyében én kitoltam volna az autót az út szélére, hogy vigyem, ahová akarom, de szerencsére ők nem ilyenek. :)
Amikor ott hagytam a géperejűt, azt is kértem, hogy nézzék át, mi lehet még, amihez rövid időn belül hozzá kell nyúlni. Sajnos nem csalódtam, akadnak ilyenek is. A legsürgősebb a fékbetétek cseréje lesz elöl-hátul, de a hátsó kipufogódob is közeledik a pályafutása végéhez. Elöl két gömbfej is fél lábbal a sírban van. Hab a tortán, hogy közben egy légtömegmérő hibát is dobott az autó. Ezekre hamarosan visszatérek.
Írom inkább a jó híreket: újraaszfaltozták a Weiss Manfréd utca külső sávját, de legalábbis valami csoda folytán járható lett. A végén képes vagyok úgy átmenni a síneken, hogy az autó hátulja nem akar letáncolni a kanyarívről. A munkahelyemnél levő fekvőrendőrökön se akar látványosan elpusztulni az autó. Még a kormányzásba is visszatért az élet. Már el is felejtettem, milyen egy jó 156-os futómű. Még úgy is megérte a csere, hogy az első beüléskor automatikusan nyúltam a magasságállítóhoz, hogy lejjebb engedjem az ülést - de már a padlón volt. :)
A költségeim így alakultak:
Bontott rugók: 20 000 Ft
Drótkefe, ecsetek, Hammerite: 4 800 Ft
Szerviz, olaj, minden egyéb: 160 100 Ft
Az ültetőrugókat eladtam: -25 000 Ft
Kilométeróra állása: 131 808



